2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız
×
-
Benzer İçerikler
-
Yeni Ford Focus MK4 Teknolojileri ve Focus MK3 Karşılaştırması 1 2
Yazan: Yakup Ç. A.,
- 2019
- 2018 ford focus
- (ve 5 tane daha)
- 17 yanıt
- 8.737 görüntüleme
-
- 57 cevap
- 7.197 görüntüleme
-
- 19 cevap
- 2.964 görüntüleme
-
Er-ol Otomotiv 0w30 Ford Onaylı Motul Motor Yağı
Yazan: ER-OL Otomotiv,
- partiküllü
- dizel
- (ve 8 tane daha)
- 5 yanıt
- 1.494 görüntüleme
-
Focus MK3 Fren Hidrolik Yağı Seçimi 1 2
Yazan: Mehmet Karataş,
- hidrolik yağı
- hidrolik
- (ve 1 tane daha)
- 30 cevap
- 11.498 görüntüleme
-
Soru
Ersin Durmuş
İlk başlığımda satın alma sürecini paylaştığım Mazda 3 söz konusu aslında, ancak aynı motor-şanzıman olması sebebiyle mk3 Focus da aynıdır diyerekten bu şekilde açtım.
2000 devirdeki hızım 107 km civarıydı kadrandan gördüğüm kadarıyla (kadranın fazla gösterme oranını bilmiyorum) Belki ufaktan fark vardır diye şuradan da kontrol ettim, aynı devirler için aynı hız değerleri söz konusu:
Dizelde 6 ileri takıntım vardır, 5 ileri ile uzun yol gürültü ve yakıt tüketimi olarak rahatsız edici oluyor, hele bir de motorun performansı uygunsa. Sürekli Ankara-Karaman (daha doğrusu Mersin-Mut) gider gelirim. Son gidişim 2014 Passat manuel dizel ile oldu, son dönüşüm de Mazda ile.
Passat'ın motoru fabrika verilerine göre bir tık daha çelimsiz (105bg 250Nm diye hatırlıyorum). Ağırlık fazlalığı da işin içine girince performansı hissedilir derecede daha kötü ancak 6. viteste 2000 devir civarı -yanlış hatırlamıyorsam- 120kmh ile yürüyordu. Söz konusu performans düşüklüğü sebebiyle de 6. viteste ataklık kalmamıştı ancak uzun yol kullanımı için bu durum sorun değil hatta rahatlıktı.
Mazda/Focus için de motorumuz 115 bg 270 Nm, 6. viteste 2000 devir hızı 108km. Motor performans artısı, ağırlık avantajı derken 6. vites ivmelenmesi gayet tatminkar. Ancak beni rahatsız eden durum şu, bahsettiğim düz yollarda 120-140 km bandında ilerleyenlerdenseniz devir halen yüksek kalıyor, otobanda yapıştıranlardansanız araç 190-200 km bandına kadar güzel ivmeyle çıkıp kalıyor (bir kez sıkıştırdım, eğim vs yok gibiydi). Yakıt tüketimi de aynı şekilde olumsuz etkileniyor bu durumdan.
Aslında değerler arası %10'luk fark çok takılacak gibi değil ama bir diğer durum da şu, VW'de maksimum gücü 4400 devirde üretirken PSA motorumuz 3600 devirde üretiyor gücünü. Maksimum güç devri üstüne çıkılınca performansın ölmesi durumu da buna bağlı olarak PSA motorda daha önce gerçekleşiyor. Buradan da ekstra bir dezavantaj geliyor diyebiliriz aslında. İki motorun da internetten bulduğum grafiklerini ekliyorum aşağıya.
Yukarıda iki araçla ilgili deneyimimi paylaştım, başka manuel 6 ileri dizel deneyimim yok malesef. Ancak ilkindeki durumu tercih ederdim. Hele ki çok düşük devir bandında sunulan yüksek tork varken (ki şehiriçi düşük hızlar için büyük rahatlık bu) sizin yorumlarınız nedir bu konuda?
Kendime cevap vereyim
1-) Performans hissi daimi kalsın, oranlar yakın olsun diye düşünülmüştür.
2-) Aynı şanzıman daha ağır araçlarda hatta belki farklı motorlarda da kullanılıyordur, ortak parça kullanımına kurban gitmişizdir.
3-) Almanlar otobancıdır.
Şahsen kolay bir iş olsa son dişli oranını %10-15 civarı hız arttıracak şekilde (2000 devirde 125kmh civarı) değiştirmek isterdim. Zaten 1-2 de çok kısa oranlı.
Ersin Durmuş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 7 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap