Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Herkese selamlar uzun süredir forumu üye olmadan takip etmekteydim bu gün sabah üye olup aktif olarak kullanmaya karar verdim geçtiğimz günlerde aracımla ilgili yaşadığım problemleri ve yapılanları sizinle paylaşmak istiyorum.
Aracım 2009 model 167,00km focus tdci ilk sahibiyim alındığı günden beri bakımları hiç aksatılmadan yapılır.Geçen aylarda giderken arıza lambası yandı araç 3000dd geçmedi.Kontağı kapattım açtım sorun düzeldi iş yoğunluğu nedeniyle tamirciye gidemedim bir kaç gün sonra tekrar oldu tekrar açtım kapattım düzeldi daha sonra tekrar yandı ve bir daha sönmeyince araç cihza bağlandı kızdırma bujisi hatası verdiği söylendi.Ustam bujileri değişti(değişirken bir tanesi kırıldı) aracımda rolantide titreme sorunu vardı üst kapağı açtığımızda gördükki bir göz su almış ve hafif paslanma var üst kapak contası değişti.Sökülmüşken turboda bir bakıma girsin dedik turbo revize edildi.Üst kapak contası,kızdırma bujileri,manifolt contası değişti.Aracın filtreleri ve yağı değiştikten sonra aracı aldım.Aracın titremesi düzelmişti kaynağının contanın deforme olması sonucu bir göze giren su olduğu daha öncede söylenmişti nitekim o sorun düzeldi.Fakat aracımda ne eski performans kaldı nede yakıt ekonomisi.Şehir içi 5,5-5,8 aralığında olan yakıt tüketimim 7,5l den aşağı düşmemeye başladı.Ayrıca araç eski performansında değildi sanki 1,4 90bg fiesta gibi gidiyor.Tekrar cihaza bağlandı arıza çıkmadı.Egr valfi temizlendi ve egr nin çıkışı kapatıldı.Turbo selenoid valfi değişti.Selenoid valfi değişiminden sonra araç eski performansına kavuştu fakat hala yakıt çok yüksek.Geçtiğimiz günlerde seyir halinde yakıt göstergesini sıfırladım ortl.5,2l civarına geldi fakat ışıklarda durduğum an bu değer rolantide iken hızla 7-7,5l seviyelerine yükseliyor.Ortalama 50km yol yaptım şu anda tüketim 7,4 civarlarında.Yıllardır gidip geldiğim yolllar aynı trafik aynı fakat yakıt tüketimi aynı değil anlayamadım gitti.Konuyla ilgili değerli yorumlarını düşüncelerinizi beliyorum.
Motorda çalışmada düzensizlik yok
Egzozda duman yok(kötü bir koku mevcut)
Turbo boruları sağlam üfleme sesi yok
Lastikler bayağı kötü durumda bu hafta değişeceğim(Lastik 2lt yakıt etkilermi sizce?)
Debriyajda kaçırma yok
Aracı yapan kişi yıllardır bakımlarını yapan usta alınan parçalar yine her zamanki parçalar
Subap kapağı havalandırmadan yağ bırakıyor turbo borularında terleme yapıyor bu bir etken olabilirmi yada bu sorunla ilgili bilgisi olan varmı?
Soru
Onur Gök
Herkese selamlar uzun süredir forumu üye olmadan takip etmekteydim bu gün sabah üye olup aktif olarak kullanmaya karar verdim geçtiğimz günlerde aracımla ilgili yaşadığım problemleri ve yapılanları sizinle paylaşmak istiyorum.
Aracım 2009 model 167,00km focus tdci ilk sahibiyim alındığı günden beri bakımları hiç aksatılmadan yapılır.Geçen aylarda giderken arıza lambası yandı araç 3000dd geçmedi.Kontağı kapattım açtım sorun düzeldi iş yoğunluğu nedeniyle tamirciye gidemedim bir kaç gün sonra tekrar oldu tekrar açtım kapattım düzeldi daha sonra tekrar yandı ve bir daha sönmeyince araç cihza bağlandı kızdırma bujisi hatası verdiği söylendi.Ustam bujileri değişti(değişirken bir tanesi kırıldı) aracımda rolantide titreme sorunu vardı üst kapağı açtığımızda gördükki bir göz su almış ve hafif paslanma var üst kapak contası değişti.Sökülmüşken turboda bir bakıma girsin dedik turbo revize edildi.Üst kapak contası,kızdırma bujileri,manifolt contası değişti.Aracın filtreleri ve yağı değiştikten sonra aracı aldım.Aracın titremesi düzelmişti kaynağının contanın deforme olması sonucu bir göze giren su olduğu daha öncede söylenmişti nitekim o sorun düzeldi.Fakat aracımda ne eski performans kaldı nede yakıt ekonomisi.Şehir içi 5,5-5,8 aralığında olan yakıt tüketimim 7,5l den aşağı düşmemeye başladı.Ayrıca araç eski performansında değildi sanki 1,4 90bg fiesta gibi gidiyor.Tekrar cihaza bağlandı arıza çıkmadı.Egr valfi temizlendi ve egr nin çıkışı kapatıldı.Turbo selenoid valfi değişti.Selenoid valfi değişiminden sonra araç eski performansına kavuştu fakat hala yakıt çok yüksek.Geçtiğimiz günlerde seyir halinde yakıt göstergesini sıfırladım ortl.5,2l civarına geldi fakat ışıklarda durduğum an bu değer rolantide iken hızla 7-7,5l seviyelerine yükseliyor.Ortalama 50km yol yaptım şu anda tüketim 7,4 civarlarında.Yıllardır gidip geldiğim yolllar aynı trafik aynı fakat yakıt tüketimi aynı değil anlayamadım gitti.Konuyla ilgili değerli yorumlarını düşüncelerinizi beliyorum.
Motorda çalışmada düzensizlik yok
Egzozda duman yok(kötü bir koku mevcut)
Turbo boruları sağlam üfleme sesi yok
Lastikler bayağı kötü durumda bu hafta değişeceğim(Lastik 2lt yakıt etkilermi sizce?)
Debriyajda kaçırma yok
Aracı yapan kişi yıllardır bakımlarını yapan usta alınan parçalar yine her zamanki parçalar
Subap kapağı havalandırmadan yağ bırakıyor turbo borularında terleme yapıyor bu bir etken olabilirmi yada bu sorunla ilgili bilgisi olan varmı?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 11 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap