Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Boya Değeri Farkı


Ali Ermemiş

Soru

Arkadaşlar bugün gittim ustamın yanına aldı eline ölçüm cihazını ve aracımın (focus 3) her yerini ölçtürdüm. Ama kaput hariç diğer heryer 200-290 mikron arası çıktı. kaput ise 120-180 arası çıktı enteresan geldi bana

 

 

Sayın ...............,

Ford üretim standartlarına göre aracın herhangi bir bölgesinde maksimum 350 µm (micron) boya kalınlık değerine kadar müsaade edilmektedir (maksimum 3 kez “baz kat boya + vernik” tamiri şeklinde).

Üretim esnasında aracın çeşitli bölgeleri arasında boya kalınlık değerlerinde farklılıklar oluşabilmektedir. Max. 350 µm (micron) boya kalınlık değerine kadar olmak üzere, aracın üretim aşamasında çeşitli bölgelerinde oluşacak boya kalınlık değeri farklılığı üretim standartları dahilinde olup aracın orijinalliğini etkilemememektedir.

Saygılarımızla,
Ford Otomotiz Sanayi A.Ş.

???????

????????

?????????

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Benim aractada ayni durum. Alirken ekspertiz yaptirmistim. Genelde 180 200 civari cikmisti ama sag arka kapida 250 280li degerler cikti. Bende az cok anlarim detaylica inceledim en ufak boya hatasi falan bulamadik. Aracin genelindeki portakallikta kapida homojen devam ediyor. Kilit mekanizmasinin yanindaki tipayi sokup iceriye isikla bakti usta. Degismis olsa ici arac rengide olmuyor sizinkinde sorun yok dedi. Kontrol asamasinda hata gorulurse tekrar boya yada vernik atilabiliyor diye duymustum fabrikada

Özgür Yıldız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

konuyu hortlatmış olacağım belki ama işim yok canım sıkılıyor :) aracımı 2 hafta önce aldım, alırken test merkezine götürmüştüm. boluda sadece bir tane var ve küçük bir şehirde olduğumuzdan dolayı gayet sakin, gidince yetkili bir saatini size ayırıyor, arabayı kaldırınca alıcıyı arabanın altına çağırıp iyisini de kötüsünü de tek tek anlatıyor. boyayı önce kendi ölçüp sonra alıcıyı çağırıyor tekrar beraber ölçüyor her yerini. durum böyleyken boyayı ölçtü ve beni çağırdı,  beraber karış karış dolaştık dört bir yanı ön kaput ucunda 2 karış boya olan yer 300- 500 arası değişti, diğer tüm kaporta 140 - 160 arası hiç şaşmadı.  içinize kurt düşürmek istemem ama asıl diyeceğim şu;  iş yerinde asker bir arkadaşımız Ankara'dan aldığı sıfır arabayı ev almak için satmaya kalktığında komple boyalı olduğunu anladı. Ali bey sizde değerler stabil görünüyor bir sıkıntı olduğunu zannetmiyorum ama denk geldiğinizde başka bir boyacı da baksın içiniz rahat etsin. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu boya paranoyası ufaktan psikiyatrik sınırları zorlayacak gibi görünüyor.

Bilinenler:

  1. Normal boya kalınlığı 100-150 mikron arası.
  2. Araçlar fabrikada boya işlemindeki kalite sorunları nedeniyle kısmi veya tamamen yeniden boyanabiliyorlar. Bu nedenle yeni araçta dahi 300 - 350 mikrona kadar boya kalınlık değerlerinin çıkması anormal kabul edilmiyor.
  3. Halkımızın boya takıntısı nedeniyle, ki çok uğraşsak da fabrikadan boyasız araç almayı başaramadık, bu tür boya kalınlık farklarına karşı tedbir olarak teslim alma sürecinde boya kalınlığını ölçtürmesi ve beklenmedik bir sonuç çıkarsa yetkili satıcı tarafından kayda geçirilerek belge olarak alıcıya verilmesini talep etmesi doğru bir karar olabilir. 
  4. Ayrıca nakliye sürecinde de araçlar küçük hasarlar görüp onarılabiliyorlar, bu da lokal boya kalınlığını etkileyebiliyor, bu şartlarda da yetkili bayinin yine durumu yazılı olarak alıcıya açıklaması ve mide bulantısını gidermek üzere bedava bakım gibi bir jest yapması yerinde olur. Ayrıca sizin aracı bu nedenle reddetme ve başkasını talep etme hakkınız da doğar. 
  5. İkinci el alınmış araçlarda tümden boya kalın bulunur ise iyi bir kaportacı kaporta değişimini %99 fark eder ve kazaya delil sunabilir. Bu durumda üstüne bir bardak soğuk su içilir. Yok kaporta aksamında hiç bir iz yoksa yine fabrika çıkışı boyanmış olarak kabul edilmelidir. Ancak buna olası yeni alıcıyı ikna etmek pek kolay olmayacaktır. 

Kıssadan hisse yeni araç alacaklar 3.maddeyi ihmal etmesin.

Bilmiyorum @Kaan Yagizer bir şeyler eklemek ister mi?

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Cem Boneval said:

 

  1. Normal boya kalınlığı 100-150 mikron arası.

 

Fabrika boyası robot + elekroliz ile atılıyor ve yerine göre (yatay - düşey - düz yüzey - köşeler) 80 ile 150 mikron arası olabiliyor ... doğrudur.

Boya işi fazlası ile abartılıyor, ederinden kat be kat yüksek ilgi + alaka görüyor ve bence takıntıdan başka bir şey değil. Aracın yürüyenine bak, motor kompresyonuna bak, genel kondisyonunu incele ... ama nerede? Kaç parça'da boya var ... yahu lastikler kabak, bak arka sağ lastik yere yamuk basıyor ... salıncağı kontrol ettirelim ama yok !! Tavanda boya var mı ona bakalım, daha önemli?

...nasıl daha önemli ya? Senin ve ailenin sağlığı o arka lastiğe bağlı ...

Neyse!

Üstadıma bir-iki ek yapayım.

2- Doğrudur. Sanayi bakanlığı üreticinin 300-350 mikron'a kadar -yeniden boyama- yapmasına izin veriyor. Bu bir hasar onarımı değil, sözünü ettiğimiz şey üretim sırasında parçanın renk/ton tutmaması durumunda fabrika'da yeniden boyanması. Aksine görüş belirterek üreticileri dava edenler hatta konuyu yargıtay'a taşıyanlar oldu ama E.C'de de benzer uygulama/karar olduğu için fabrikanın -kalın- boya atması açık veya gizli kusur olarak kabul edilmiyor. Bu konuda alınmış Yargıtay kararı da var.

3- Teslim sırasında yetkili satıcılar boya ölçümü yapmıyor, hatta fabrikadan gelen araçları da ölçmüyoruz. PDI sırasında nakliye hasarı var mı kontrol ediyoruz (...ki zaten bu işimiz) Peki...aracı teslim ederken boya kalınlığını ölçme talebi ile biri bize gelse ne olur? Bu konuda bir tanımlama / talimat ya da aksine bilgi / tutum yok. Benden bunu yapmam istense (hazır ölçüm belgeleri var, kaporta & boya) en fazla "Kafayı yemiş!" diye içimden geçirir, yardımcı olurum. Sonuçta bu konuda net bir tavır (yukarıda belirttiğim gibi) yok, aracı aldığınız satıcı "Ya yürü git" bile diyebilir.

4- Tüketici kanunu gereği hasar onarılmadan belgeleniyor, gösteriliyor, onarılıyor, müşteriye jest yapılıyor + feragatname alınıyor. Bu belge de diyorsunuz ki "XYZ bayisinden 2015 Model Falcon Jet aldım, uçağımın sağ kanadında boya çiziği var, hasar bilgim dahilinde onarıldı, tazmin edildim ... haklarımı aldım, bu konuda arıza çıkarmayacağım ...gibi...gibi" aksi durum zaten ne etiktir, ne de yasal. Müşteriye sormadan, onun bilgisi dışında iş yapılmaz.

5- Amaç 2.el satışı sırasında "fiyatı gebertmek" olduğu için siz ne kadar aklı başında sunum yapsanız da muhatabınız sizi dinlemeyecektir. Ben araç satarken fazla detaya girmiyorum ... aHa mal bu! fiyat bu! ... ister al, ister alma. 

Ver elini anlaşalım, Amasya'da tarla vereyim, amcamın oğlu sanayide...ona gösterelim vs. teklifler beni bozuyor. Allah çarşına pazar versin deyip geçiyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 dakika önce, Kaan Yagizer said:

 

3- Teslim sırasında yetkili satıcılar boya ölçümü yapmıyor, hatta fabrikadan gelen araçları da ölçmüyoruz. PDI sırasında nakliye hasarı var mı kontrol ediyoruz (...ki zaten bu işimiz) Peki...aracı teslim ederken boya kalınlığını ölçme talebi ile biri bize gelse ne olur? Bu konuda bir tanımlama / talimat ya da aksine bilgi / tutum yok. Benden bunu yapmam istense (hazır ölçüm belgeleri var, kaporta & boya) en fazla "Kafayı yemiş!" diye içimden geçirir, yardımcı olurum. Sonuçta bu konuda net bir tavır (yukarıda belirttiğim gibi) yok, aracı aldığınız satıcı "Ya yürü git" bile diyebilir.

 

Hepsine okeyiz ama senin de söylediğin gibi amaç 2. elde fiyatı gebertmek. 2. elde fiyatı gebermiş bir otomobili normal parasına sıfır almayı da kimse istemez. Sizden beklenen şu: söylediğimi standart yapsanız hem sizin dürüstlüğünüz tescillenir çünkü VWde opelde müşteriye çaktırmadan boyanan arabalar biliyoruz oysa siz biz müşteriden muvafakatname alıyoruz diyorsunuz- neyse sizden beklenen şu her sıfır aracı teslim ederken boya kalınlığı ölçseniz ve 150 yi geçen yerler için imzalı kaşe bir belge verseniz burası fabrika çıkışı teslimde böyledir gibi.. Sizden alan 2. elde satarken avantajlı hisseder.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

...doğru söylüyorsun @H. Cenk 

Bunu düşünmek lazım, prosedür düzenlemek lazım (işin sağlıklı delege edilmesi + sürdürülmesi adına) ve belgelemek/arşivlemek ihtiyacını da (tercihen elektronik ortamda) halletmek gerekiyor.

Sonuçta bu işte en önemli gider -eğitimli eleman zamanı- bir aracın boya ölçümü & belgelenmesi neresinden baksan 1 saat ... yarım saat aracı yıkamak ve ışık altına alıp boyayı önce gözle kontrol etmek için, yarım saat ise boya kalınlığını ölçme + belgeleme.

Yani bu ayda 9k - 10k araç satan Fört için neresinden bakarsan bak 9,000+ adam/saat demek (ya da yılda 180k adam/saat) garanti işçilik bedeli (Ford'a fatura kestiğimiz bedel) 55TL+KDV ... yani yılda 9,900,000TL+KDV'lik bir bütçe kalemi oluşturmak gerekiyor.

...neresinden bakarsan bak yıllık bütçe yapılırken üzerinde ciddi şekilde düşünülmesi gereken bir paradan bahsediyoruz. Üstelik borsa'ya kote olduğu için Ford bu kalemi Kamuoyunu bilgilendirme platformunda belgelemek, hukuk onayından geçirmek ve söz konusu ek giderle ilgili olarak ortaklar kurulu ve bütçe grubundan da izin almak zorunda.

Yokuş yapmıyorum ... lütfen yanlış anlama ; sadece yılda 10 milyon daha harcamaya Fört'ü nasıl ikna ederiz? Onu düşünüyorum... 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
imla
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben Kaan abiden araba aldım, alırken de boya kalınlığını ölçtürdüm :) Tabi o zamanlar Kaan abiyi tanımıyordum. Beni boya ölçümü için Maltepe'ye gönderdiler (şimdi kapandı galiba).

 

Boya değeri abartılıyor ama şu da bir gerçek. O araba benimle ölmeyecek, bir gün onu satacağım. Ben bundan önceki arabamı satarken yaşadığım sıkıntıyı unutamam. Satana kadar hiç boya ölçümü yaptırmamıştım, satış esnasında sol marşbiyerin orta direkle direkle birlikte boyalı olduğunu fark ettik. O an ben utandım, çünkü yalancı durumuna düştüm. Müşterilerin %90'ı sadece boyaya bakıyor, şu aracı lifte kaldıralım, bakalım şasi sağlammı diye soran yok. Dolayısıyla varsa böyle bir sorun, alırken bilmeliyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
30 dakika önce, Kaan Yagizer said:

...doğru söylüyorsun @H. Cenk 

Bunu düşünmek lazım, prosedür düzenlemek lazım (işin sağlıklı delege edilmesi + sürdürülmesi adına) ve belgelemek/arşivlemek ihtiyacını da (tercihen elektronik ortamda) halletmek gerekiyor.

Sonuçta bu işte en önemli gider -eğitimli eleman zamanı- bir aracın boya ölçümü & belgelenmesi neresinden baksan 1 saat ... yarım saat aracı yıkamak ve ışık altına alıp boyayı önce gözle kontrol etmek için, yarım saat ise boya kalınlığını ölçme + belgeleme.

Yani bu ayda 9k - 10k araç satan Fört için neresinden bakarsan bak 9,000+ adam/saat demek (ya da yılda 180k adam/saat) garanti işçilik bedeli (Ford'a fatura kestiğimiz bedel) 55TL+KDV ... yani yılda 9,900,000TL+KDV'lik bir bütçe kalemi oluşturmak gerekiyor.

...neresinden bakarsan bak yıllık bütçe yapılırken üzerinde ciddi şekilde düşünülmesi gereken bir paradan bahsediyoruz. Üstelik borsa'ya kote olduğu için Ford bu kalemi Kamuoyunu bilgilendirme platformunda belgelemek, hukuk onayından geçirmek ve söz konusu ek giderle ilgili olarak ortaklar kurulu ve bütçe grubundan da izin almak zorunda.

Yokuş yapmıyorum ... lütfen yanlış anlama ; sadece yılda 10 milyon daha harcamaya Fört'ü nasıl ikna ederiz? Onu düşünüyorum... 

yok yok benim talebim değil bu.. istenen söylemeye çalışılan bu..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
48 dakika önce, Kaan Yagizer said:

...doğru söylüyorsun @H. Cenk 

Bunu düşünmek lazım, prosedür düzenlemek lazım (işin sağlıklı delege edilmesi + sürdürülmesi adına) ve belgelemek/arşivlemek ihtiyacını da (tercihen elektronik ortamda) halletmek gerekiyor.

Sonuçta bu işte en önemli gider -eğitimli eleman zamanı- bir aracın boya ölçümü & belgelenmesi neresinden baksan 1 saat ... yarım saat aracı yıkamak ve ışık altına alıp boyayı önce gözle kontrol etmek için, yarım saat ise boya kalınlığını ölçme + belgeleme.

Yani bu ayda 9k - 10k araç satan Fört için neresinden bakarsan bak 9,000+ adam/saat demek (ya da yılda 180k adam/saat) garanti işçilik bedeli (Ford'a fatura kestiğimiz bedel) 55TL+KDV ... yani yılda 9,900,000TL+KDV'lik bir bütçe kalemi oluşturmak gerekiyor.

...neresinden bakarsan bak yıllık bütçe yapılırken üzerinde ciddi şekilde düşünülmesi gereken bir paradan bahsediyoruz. Üstelik borsa'ya kote olduğu için Ford bu kalemi Kamuoyunu bilgilendirme platformunda belgelemek, hukuk onayından geçirmek ve söz konusu ek giderle ilgili olarak ortaklar kurulu ve bütçe grubundan da izin almak zorunda.

Yokuş yapmıyorum ... lütfen yanlış anlama ; sadece yılda 10 milyon daha harcamaya Fört'ü nasıl ikna ederiz? Onu düşünüyorum... 

 

Amma yokuş yapmışsın Kaan abi :)  Detaylı bir boya kontrol istemiyoruz ki. Nasılsa aracı teslim almadan önce şöyle sağına soluna bakmıyor muyuz? Teslimi yapan arkadaş, "talep edildiğinde", elinde bir cihaz ile boya kalınlığını ölçebilse fena mı olur? Belgeye gerek yok, gözümüz ile görelim yeter. Şu da olabilir, yaparız ama 50 TL'nizi alırız, işinize gelirse dersiniz. Valla ben bundan sonra hayatta ölçtürmeden araba almam. Varsın deli desinler :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23 dakika önce, H. Cenk said:

yok yok benim talebim değil bu.. istenen söylemeye çalışılan bu..

 

..talep mantıklı, zaten onu tartışmıyorum Cengom :) Sadece bu tür bir işlemi genele yaymanın maliyeti korkutucu ... o konuda fikir belirtiyorum. Aksini düşünsem (fikri mantıksız bulsam) zaten söylerim ... bilirsin.

 

Şimdi, Murat Kavuk said:

 

Amma yokuş yapmışsın Kaan abi :)  

 

Dimi? :smiley2k: ...yahu ... kötüyüz! diyorum, millet şaka yapıyorum sanıyor.

Yukarıda da yazdım, benden araba alan müşteri "boyayı ölçelim!" derse (içimden) manyak! der, ölçerim ... elime mi yapışacak? 

Ama bunu prosedür haline getir, genele yay ... işin boyutundan geçtim, sağlam para... (bkn.haybeden gelse ne pish ezerim ... anlatılmaz)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ancak fabrikadan sapkın boya değerleri ile aracın çıkabileceği ne kadar doğru ise satışta bunun sorun yaratacağı da o kadar doğru. 

Daha önce de birkaç kez yazdım. 2004 Fusion'u 2008'de takasa vermek istediğimde yetkili satıcı 300 mikron boya var ben bunu satamam diye kabul etmedi. Neyse bizde aracı aldığımız diğer bayiye götürdük ve sorunsuz bir şekilde verdik. Ama elden satmak isteseydim zorlanırdım.

Diyeceksin ki sonra aldığın arabalarda ölçüm yaptırdın mı? Tabii ki hayır, sabrım ve vaktim yetmez diyerek umursamadım, hiç bir arabamda elimde kalmadı nasılsa satarım derim hep...

Yine de paranoyaklar için bence güzel bir rehber hazırlamış olduk, örnek olarak kullanılabilir.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.