Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Boya Değeri Farkı


Ali Ermemiş

Soru

Arkadaşlar bugün gittim ustamın yanına aldı eline ölçüm cihazını ve aracımın (focus 3) her yerini ölçtürdüm. Ama kaput hariç diğer heryer 200-290 mikron arası çıktı. kaput ise 120-180 arası çıktı enteresan geldi bana

 

 

Sayın ...............,

Ford üretim standartlarına göre aracın herhangi bir bölgesinde maksimum 350 µm (micron) boya kalınlık değerine kadar müsaade edilmektedir (maksimum 3 kez “baz kat boya + vernik” tamiri şeklinde).

Üretim esnasında aracın çeşitli bölgeleri arasında boya kalınlık değerlerinde farklılıklar oluşabilmektedir. Max. 350 µm (micron) boya kalınlık değerine kadar olmak üzere, aracın üretim aşamasında çeşitli bölgelerinde oluşacak boya kalınlık değeri farklılığı üretim standartları dahilinde olup aracın orijinalliğini etkilemememektedir.

Saygılarımızla,
Ford Otomotiz Sanayi A.Ş.

???????

????????

?????????

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
58 dakika önce, Cem Boneval said:

Yine de paranoyaklar için bence güzel bir rehber hazırlamış olduk, örnek olarak kullanılabilir.

 

+1  Paranoya (bence) kötü bir düşünce şablonu değildir, çağımızda/coğrafyamızda yaşıyorsan sağlıklı bile sayılabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben de daha önce yazmışımdır. Bir aralık akşamı kıtalararası gidip Eresinlerden fiestayı kendim teslim almış 2-2.5 yıl içinde  kaza boya yapmamıştım. Satarken otokoç ataşehir kaput, sağ çamurluk sağ kapının yarısı  boyalı raporu vermiş beni de alıcıya rezil etmişti. Allahtan adam "doktor adam 2,5 parça boyaya yalan mı söyleyecek bir daha bakın " diye diretince adamlar boya şefini çağırdı. O da 200-250 arası yerlerin fabrikadan böyle çıktığını kendileri dışarıdan boyarsa 500 falan olduğunu taş çatlasa 300e indirebileceğini dolayısıyla bu kadar ince ekstra boyanın fabrika dışında mümkün olmadığını ama o kısımlarda boyanın kalın olduğunu muhtemelen hata nedeniyle fabrikanın ikinci kat attığını söylemiş ve boya yoktur diye rapor vermişti. Bize güvenmeyen bir alıcı olsa o fiestayı satamazdık..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İllaki satıyorsun aracı. Ben de hep sattım. Benim ilk arabam 2004 focustu. Çamurluk sinyallerini değiştirirken elektrikçi çocuk çizdi. Hem de şahsuvarda :) Teknik müdüre çıktık. İstersen boyatayım dedi. Boyadık gitti. Sonrasında yine bakımda kapıyı hafif çökertmişlerdi, onu da servise boyattık gittiydi. Satarken 5-6 parça boya vardı arabada ama araba sıfır gibiydi, pırıl pırıl parlıyordu ilk gün gibi. Lakin zamanla pişiyorsun, piyasa manyak dolu, üç kuruş fiyattan kıracağım diye kural olmuş, boyalı ise o fiyat düşecek. İsterse kaporta çürük olsun hiç önemli değil, boyalı değilse sorun yok. Eh bu manyaklarla nasıl mücadele edersin, sen de manyak olacaksın :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha öncede yazmıştım, artık nasıl bakılır yada adlandırılır orasını bilmem ama sıfır aldığım son beş araçta boya kontrolünü rica ettim birlikte kontrol ettik,tabii minik bir bahşiş ile (kendi içimden gelerek ve isteyerek, yoksa talep edildiği için değil)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu konu ile ilgili bir iki şey yazıp bir de soru sormak istiyorum

Yaklaşık 1 ay kadar oldu 107 bin km de 2012 Ford Focus 1.6 TDCİ Trend X aldım.Aracı alırken daha önce 4 kez araç alım satımı yaptığım galericiden aldığım için detaylı olarak ekspertiz yaptırmadım. Çünkü daha önce bana verdiği araçlar söylediği gibi tertemizdi satarkende sıkıntı çıkartmamıştı.

Focus'u aldığımda sadece şasi numarasından tramer sorgusu yaptırdım ve aracın sol ön kapısının değişmiş olduğu bilgisine ulaştım. Birde sanırım tamponlarda boyama olmuş ama Aracın mekanik kısmı ve şasi durumunda sıkıntı olmadığı için aracı 47.000 TL bedel ile satın aldım. Ama aracın boya değerlerine daha sonra bir arkadaşım merak edip boya ölçüm cihazı ile baktı ve arabamın tavan dahil komple boyalı olduğunu söyledi. Boya ölçüm değerleri 200-290 mikron aralığında çıktı hep.
Bundan önceki araçlarımda boyanmış kısımlar bu aralıkta çıkıyordu. Orjinal olan kısımlar ise 100-110 mikron aralığındaydı.

Bu durum biraz canımı sıktı. Forumu biraz okudum Fordlarda boya değerleri biraz yüksek çıkıyormuş sanırım. Bu bilginin doğruluğunu nasıl teyit ettirebilirim ?

Saygılar
 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1
18 dakika önce, Zafer Mengü said:

Bu konu ile ilgili bir iki şey yazıp bir de soru sormak istiyorum

Yaklaşık 1 ay kadar oldu 107 bin km de 2012 Ford Focus 1.6 TDCİ Trend X aldım.Aracı alırken daha önce 4 kez araç alım satımı yaptığım galericiden aldığım için detaylı olarak ekspertiz yaptırmadım. Çünkü daha önce bana verdiği araçlar söylediği gibi tertemizdi satarkende sıkıntı çıkartmamıştı.

Focus'u aldığımda sadece şasi numarasından tramer sorgusu yaptırdım ve aracın sol ön kapısının değişmiş olduğu bilgisine ulaştım. Birde sanırım tamponlarda boyama olmuş ama Aracın mekanik kısmı ve şasi durumunda sıkıntı olmadığı için aracı 47.000 TL bedel ile satın aldım. Ama aracın boya değerlerine daha sonra bir arkadaşım merak edip boya ölçüm cihazı ile baktı ve arabamın tavan dahil komple boyalı olduğunu söyledi. Boya ölçüm değerleri 200-290 mikron aralığında çıktı hep.
Bundan önceki araçlarımda boyanmış kısımlar bu aralıkta çıkıyordu. Orjinal olan kısımlar ise 100-110 mikron aralığındaydı.

Bu durum biraz canımı sıktı. Forumu biraz okudum Fordlarda boya değerleri biraz yüksek çıkıyormuş sanırım. Bu bilginin doğruluğunu nasıl teyit ettirebilirim ?

Saygılar
 

 

300 mikrona kadar fabrika boya atabiliyor demişlerdi. 3 yıl önce, 2009 focusumu satarken, istinye otokoçtaki ustanın söylediği buydu bana. Focusta hiçbir nokta 200 mikronun altında çıkmadı. Boyanmayan taraflarda 200-250 civarı ölçümler aldı. Boyalı bölümde 300 üstü değerler okuduk.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 dakika önce, Murat Kavuk said:

 

300 mikrona kadar fabrika boya atabiliyor demişlerdi. 3 yıl önce, 2009 focusumu satarken, istinye otokoçtaki ustanın söylediği buydu bana. Focusta hiçbir nokta 200 mikronun altında çıkmadı. Boyanmayan taraflarda 200-250 civarı ölçümler aldı. Boyalı bölümde 300 üstü değerler okuduk.

 

Ben binici olarak aracın önce mekanik kısmına önem veriyorum ama satıcı konumuna geçtiğim zaman insanların küçücük göçükten dahi fiyat kırmaya çalıştığını düşünürsek sıkıntı yaratabilir gibi geldi bana. Zaten millet fiyat öldürmek için her yolu deniyor

sanırım aracı satma zamanı eldiğinde sokak arası tamirci yerine yetkili servise ekspertize götürmek daha mantıklı olacak. 

2010 yılında benim 300 km de aldığım aracı 40 binde satarken kaportacının biri tavan hariç boyalı demişti elimde servis raporu olduğu halde. Bir de bana demişti ki servis makina ile bakıyor makina yanılır ben yanılmam 50 senemi verdim dedi. adam gözüyle boya kalınlığı ölçtü :D:D:D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Ben binici olarak aracın önce mekanik kısmına önem veriyorum ama satıcı konumuna geçtiğim zaman insanların küçücük göçükten dahi fiyat kırmaya çalıştığını düşünürsek sıkıntı yaratabilir gibi geldi bana. Zaten millet fiyat öldürmek için her yolu deniyor

sanırım aracı satma zamanı eldiğinde sokak arası tamirci yerine yetkili servise ekspertize götürmek daha mantıklı olacak. 

2010 yılında benim 300 km de aldığım aracı 40 binde satarken kaportacının biri tavan hariç boyalı demişti elimde servis raporu olduğu halde. Bir de bana demişti ki servis makina ile bakıyor makina yanılır ben yanılmam 50 senemi verdim dedi. adam gözüyle boya kalınlığı ölçtü [emoji3][emoji3][emoji3] 




Kem göz varmış valla [emoji23][emoji23][emoji23]
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Zafer Mengü said:

Ben binici olarak aracın önce mekanik kısmına önem veriyorum ama satıcı konumuna geçtiğim zaman insanların küçücük göçükten dahi fiyat kırmaya çalıştığını düşünürsek sıkıntı yaratabilir gibi geldi bana. Zaten millet fiyat öldürmek için her yolu deniyor

sanırım aracı satma zamanı eldiğinde sokak arası tamirci yerine yetkili servise ekspertize götürmek daha mantıklı olacak. 

2010 yılında benim 300 km de aldığım aracı 40 binde satarken kaportacının biri tavan hariç boyalı demişti elimde servis raporu olduğu halde. Bir de bana demişti ki servis makina ile bakıyor makina yanılır ben yanılmam 50 senemi verdim dedi. adam gözüyle boya kalınlığı ölçtü :D:D:D 

Kalın micron boya atılmış olma ihtimali yüksek. Özellikle füme renk focuslarda 3-4 arabamda başıma geldi.

Güvendiğiniz bir boyacıya gözle kontrol ettirirseniz ortaya çıkacaktır. Hiç takılmayın derim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Kaan Yagizer said:

 

O abinin elini öpüp hayır duasını almak lazım ...

çok dua ettim adamın yüzüne karşı :) 

37 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu said:

Kalın micron boya atılmış olma ihtimali yüksek. Özellikle füme renk focuslarda 3-4 arabamda başıma geldi.

Güvendiğiniz bir boyacıya gözle kontrol ettirirseniz ortaya çıkacaktır. Hiç takılmayın derim...

En güveniliri yetkili servis sanırım :) başım ağrımaz satarken. Alıcıya söylerim yetkili servise götüreceksen gidelim yoksa gitmem diye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.