Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Özellikle Yokuşta Çekiş Gücü Azalması..


Zafer Y.

Soru

Kısaca 2009 dizel focus eski çekiş gücü yok. 1.2. vites iyi. ancak yokuşlarda özellikle 4-5 çok kötü...eskisi gibi fırlamıyor.  düz yolda bile 110 120 yi geçmiyor.sanki hız limiti konmuş gibi.....şehir içinde hiç bi şey yok her şey normal.yakıt normal(4-6.5).bütün bakımları serviste yapıldı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bu sorunun çok fazla değişkenle olası etkileşimi var. Yani burda onca şeyi saysak kafanız daha çok karışır. Enjektörlerden başlar, balatadan, cat veya dpf den devam eder. O yüzden bence siz çok kafanızı karıştırmadan servise gidin derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkürler Servet Bey,

Bende sizin gibi düşünüp gittim. fakat cevap beni ürküttü. teknik olarak hiç anlamasamda turbo ve katalitik şeyin ne olduğunu tahmin ediyorum. biri edirne diğeri kars.

Güven sarsılınca da sorun düzelse bile akılda soru işaretleri kalır... uygun zamanda farklı bi servise gideceğim.( bi de burada bi usta varmış anlayan, ona götürecek arkadaş binip bakacağız) özledim 90 lık aracımın müthiş fırlayışını.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim focusda 2009 tdci 110luk 3ve 3.vitesden sonra devir 2500den sonra motor anca bağırıyor mazot filtresinden şüpheleniyoruz bakım zamanı gelsin degistirince düzelir inşallah yada sebebi ne olabilir ?

aynı şey işte: filtre den olduğunu zannetmem değiştirmiştim çünkü...araştırdığım kadarıyla:selenoid valf, debriyaj balata, katalitik könver, seçenkleri  ve veya...hiç tecrübe etmedim ki böyle bi şeyi..bulursanız bi şey lütfen haber verin... ben bulunca muhakkak burada yazacağım..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

matematik öğretmeniyim ben,

servis hiç güven vermedi...bi gün farklı bi gün farklı şey söyledi. fiyatı aynı tuttu.(katalitik kön... ve turbo valfi)

zafer bey geçmiş olsun aracınız 90 hp ise dpf yok ancak turbo valf ağrızası var ise dediğiniz gibi motor korumaya alıyor ve 120 yi geçmiyor ama inşallah o değildir sorun çünkü biraz maliyetli.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun servisinde dediği gibi bir çok nedenden kaynaklı olabilir.Benzer bir durum benimde başıma gelmişti.Turbo selenoid valfinden olabilir dediğiniz bu arıza.Orjinal fiyatı 150-180 tl arası serviste ben tanıdık bir parçacıdan deneme şartıyla almıştım.Benim araçtaki sorun çözüldü.Ayrıca kızdırma buji hatasıda motoru korumaya alıyor focuslarda öncelikle cihaza bağlatın herhangi bir arıza kodu yok ise selenoid valfine baktırın derim ben.Birde özellikle yokuşta demişsiniz eğer düz yolda sorun yok ama yokuşlarda var ise daha farklı noktalara bakmak gerekir.Bunlardan biride turbo hortumlarıdır.

Onur Gök tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun servisinde dediği gibi bir çok nedenden kaynaklı olabilir.Benzer bir durum benimde başıma gelmişti.Turbo selenoid valfinden olabilir dediğiniz bu arıza.Orjinal fiyatı 150-180 tl arası serviste ben tanıdık bir parçacıdan deneme şartıyla almıştım.Benim araçtaki sorun çözüldü.Ayrıca kızdırma buji hatasıda motoru korumaya alıyor focuslarda öncelikle cihaza bağlatın herhangi bir arıza kodu yok ise selenoid valfine baktırın derim ben.Birde özellikle yokuşta demişsiniz eğer düz yolda sorun yok ama yokuşlarda var ise daha farklı noktalara bakmak gerekir.Bunlardan biride turbo hortumlarıdır.

 

 

zafer bey geçmiş olsun aracınız 90 hp ise dpf yok ancak turbo valf ağrızası var ise dediğiniz gibi motor korumaya alıyor ve 120 yi geçmiyor ama inşallah o değildir sorun çünkü biraz maliyetli.

Cevaplarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar. Selenoid valf ve kızdırma bujisi olabilir gerçekten. Bu hafta baktıracağım.fırsat bulabilirsem..(.(İlginç olan aracı sıfır almıştım, eski halini bilmesem anlamam hiç birşey.  çünkü şehir içinde basıp gidiyor. yokuşlarda ve 4 ve 5. viteste sorun.o da öncesini bildiğim için anlıyorum.çok bariz güç düşmesi var..bi şey aracı tutuyor.).)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevaplarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar. Selenoid valf ve kızdırma bujisi olabilir gerçekten. Bu hafta baktıracağım.fırsat bulabilirsem..(.(İlginç olan aracı sıfır almıştım, eski halini bilmesem anlamam hiç birşey.  çünkü şehir içinde basıp gidiyor. yokuşlarda ve 4 ve 5. viteste sorun.o da öncesini bildiğim için anlıyorum.çok bariz güç düşmesi var..bi şey aracı tutuyor.).

İlginç bir durum.Kızdırma buji arızası olduğu zaman genelde arıza lambası yanar.Ayrıca sadece yokuşta olması ve 4,5 viteslerde yapması biraz tuhaf.Çözülürse paylaşırsanız sevinirim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun çözüldü arkadaşlar. Turbo selenoid valfi değiştirdik. Ustam işinin ehli idi. (işçilik dahil toplam 220 tl.)  Aracım eski performansına kavuştu.daha ilk 2 km de anladım.Yardımlarınız ve ilginiz için teşekkürler. Özellikle Onur Gök Bey tam teşhis koYmuştu.yİne bu forumda bir arkadaş böyle bir çekiş sorununda selenid valfin değiştirilmesi gerektiğini ısrarla söylüyordu.Usta da parçanın fiyatı 150 falan istersen bi risk alalım dedi. bende aldım. parça takıldı ve sorun çözüldü. Küçücük bi parça performansı bu kadar etkilesin..şaşılacak bir şey.. Bu arada iyi bi ustam oldu.

Zafer Y. tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Zafer bey sorunun çözülmesi sevindirici muhtemelen aynı sorun bendede var egzozda hic duman izi veya duman atma yok turbosunada bakilmisdi biz mazot filtresinden şüpheleniyoduk ama yag değişim zamanı turbo selenoid valfinide değiştircem büyük ihtimal.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun çözüldü arkadaşlar. Turbo selenoid valfi değiştirdik. Ustam işinin ehli idi. (işçilik dahil toplam 220 tl.)  Aracım eski performansına kavuştu.daha ilk 2 km de anladım.Yardımlarınız ve ilginiz için teşekkürler. Özellikle Onur Gök Bey tam teşhis koYmuştu.yİne bu forumda bir arkadaş böyle bir çekiş sorununda selenid valfin değiştirilmesi gerektiğini ısrarla söylüyordu.Usta da parçanın fiyatı 150 falan istersen bi risk alalım dedi. bende aldım. parça takıldı ve sorun çözüldü. Küçücük bi parça performansı bu kadar etkilesin..şaşılacak bir şey.. Bu arada iyi bi ustam oldu.

Sorunun çözülmesine sevindim umarım tekrar yaşamazsın.O küçücük parça turboyu rehin alıyor desek yeridir :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.