Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni, Hızlı, Ekonomik Eat6 Tam Otomatik Şanzıman (Peugeot)


Abdussamed Acar

Önerilen Mesajlar

AAMbo0.jpg
 
Peugeot'un yeni EAT6 kod adlı tam otomatik şanzımanın, piyasada hızlı olarak bilinen DSG, PowerShift, EDC gibi çift kavramalı semitroniclerden daha seri davrandığı ve en az onlar kadar ekonomik olduğu iddia ediliyor...
 
Yeni 308 de kullanılan bu şanzımanın 1.6 litre 120 beygir dizel motor ile 0-100 hızlanması 9,5 saniye olarak ölçülmüş.
 
Yakıt tüketimi de çok ekonomilk hatta muadili Golf'teki DSG den bile; Şehir dışı: 3,3 Litre/100 Km Şehir İçi; 4,0 Litre/100 KM
 
 
Eğer bu şanzıman sorunsuzluk anlamında rüştünü ispatlar ise, piyasa da çift kavramalı şanzımanları yıpratır...
Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiyatı da fena değil. Test değerleri yavaş yavaş düşer; o vakit bunların tam anlamıyla tutmadığı ortaya çıkarsa ki doğal olur şaşırmamak lazım, o zaman sorunsuzluğu devreye girer. En büyük etken ise bunlarda ağırlık; şasinin nimetinden faydalanıyorlar dizel otomatik 1.2 ton sadece. Golf oto. 1.31 ton. Focus oto. 1.36 ton.

 

73.990 TL ile 81.990 TL arasında değişiyor ve artı opsiyonlar var ama onlar lazım değil :)

Benzer donanım ile (allure) kıyaslarsak:  gelecek ay satışa sunulacak olan 1.5 dizel otomatik Titanium fiyatının 83.800 tl gibi olması bekliyor. Yine benzer donanımlı Golf 87.330 tl

 

 

Ne kadar uygun desem de amma pahalı oldu bunlar  :wacko:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şanzımandan bağımsız fiyatlara değinmek istiyorum; full paket dizel otomatik leon, i30 (çift kavrama), ceed vs. araçlar çok daha uygun fiyatlara satılıyorken (kim daha kaliteli ayrı bir tartışma konusu) 308 pazardan kayda değer bir pay alamayacak ve alacak bir tarafı da olduğunu düşünmüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cvt için tork konusunda sınırlama var. Belli bir torkun altında çalışması gerekiyor. Dizel otomatik aramıyorsanız. Benzinli otomatik için sorunsuzluk garantisi CVT dir. Sonuçta ne kadar basit o kadar güzel.

Benzinli de olsa Cvt konusunda temkinli olmakta yarar var; "Bir tecrübe sabittir" :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Fuat Yetişkin,

 

Peugeot yakıt ekonomisiyle insanların (tahminimce bir çok kimsenin) gönlünü almayı amaçlıyor.

Yoksa kimse Peugeot çok güzel, çok klas, marka fanı, kaliteli, yol tutuşu harika gibi bahanelerle Peugeot almaz.

Renault da keza böyle... Kimse Renault u da yukarıda saydığım özellikler için almaz. Sadece az yakıt, az masraf...

Ve hatırı sayılır pazar payları var bu fransızların. Hatta renault lider konumda bildiğim kadarıyla otomobil pazarında...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Paylaşım için teşekkürler.

Çift kavramalı alt grup şanzımanlar hep biraz hayal kırıklığı ile gidiyor.

Tork konvertörlü üniteleri hep daha sorunsuz ama daha ataletli oldu.

Ben düşük hacim, düşük ağırlık ve verimli şanzıman kombinasyonunu çok doğru buluyorum.

Başarılı modeller, yakından takibi hak ediyor. 

 

https://youtu.be/qJzm2lJPnY8

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arada biraz daha genel bilgi geçelim;

2008 li yıllarda 2.0 tdci Mondeo ve S Max lerde kullanılan otomatik şanzımanı da yukarıdaki habere konu şanzımanı üreten japon AISIN firması üretmiş... Ayrıca bu aisin Toyota ortaklığı olan bir firmaymış galiba...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cvt için tork konusunda sınırlama var. Belli bir torkun altında çalışması gerekiyor. Dizel otomatik aramıyorsanız. Benzinli otomatik için sorunsuzluk garantisi CVT dir. Sonuçta ne kadar basit o kadar güzel.

Ben de genellemelerden kaçınmayı öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Paylaşım için teşekkürler.

Çift kavramalı alt grup şanzımanlar hep biraz hayal kırıklığı ile gidiyor.

Tork konvertörlü üniteleri hep daha sorunsuz ama daha talaetli oldu.

Ben düşük hacim, düşük ağırlık ve verimli şanzıman kombinasyonunu çok doğru buluyorum.

Başarılı modeller, yakından takibi hak ediyor. 

 

https://youtu.be/qJzm2lJPnY8

 

Cem hocam, bu "talaetli" kelimesinin anlamını tdk sözlükte de bulamadım ben (merak işte :) )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şuan kullandığım Mondeo'da Aisin şanzıman var, kısaca anlatmak gerekirse vites geçişleri pek hissedilmiyor, oldukça seri,  vites geçişlerinde kararsızlık yaşamıyor, bakım ve tamiri daha ucuz, gayet başarılı. 2008'den itibaren kullanılıyor buna rağmen bilinen kronik bir sorunu yok. Aisin güzel işler çıkarıyor.

Otomatik araç seven ve kullanan birisi olarak DSG-CVT-Powershift gibi çift kavramalara hala ısınamadım ve güvenemiyorum, bana göre yaşattığı sıkıntılar ile gelecek vaad etmiyorlar (yıllar sonra ikinci el değeri), Ford'un yeni modellerine Powershift koymaması bunun en güzel örneği. Tork konvertör iyidir hele ki Aisin gibi kendini ispatlamış firmanın ürettiği elden geçmiş tork konvertörlü şanzıman daha da iyidir.

Hakan Saraylı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şuan kullandığım Mondeo'da Aisin şanzıman var, kısaca anlatmak gerekirse vites geçişleri pek hissedilmiyor, oldukça seri, vites geçişlerinde kararsızlık yaşamıyor, bakım ve tamiri daha ucuz, gayet başarılı. 2008'den itibaren kullanılıyor buna rağmen bilinen kronik bir sorunu yok. Aisin güzel işler çıkarıyor.

Otomatik araç seven ve kullanan birisi olarak DSG-CVT-Powershift gibi çift kavramalara hala ısınamadım ve güvenemiyorum, bana göre yaşattığı sıkıntılar ile gelecek vaad etmiyorlar (yıllar sonra ikinci el değeri), Ford'un yeni modellerine Powershift koymaması bunun en güzel örneği. Tork konvertör iyidir hele ki Aisin gibi kendini ispatlamış firmanın ürettiği elden geçmiş tork konvertörlü şanzıman daha da iyidir.

Ufak bi düzeltme, CVT çift kavrama değil. Kabaca konik bir Dişli üzerinde kayan kayış şeklinde çalışıyor. Kavraması tork konvertörüne benzer şekilde.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem hocam, bu "talaetli" kelimesinin anlamını tdk sözlükte de bulamadım ben (merak işte :) )

TDK "müsait" değilmiş demek, sezgilerine güven, uyarı için teşekkürler, düzelttim.

 

Aslında çift kavramalarda sorun maliyet düşürüldüğünde ortaya çıkıyor. Daha gelişmeye açık bir sistem. 

Yine de bir DSG'nin hem aklına hem hızına gıpta etmemek mümkün değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.