Hakan Saraylı Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Gelecek kapıya geldi, dayandı ... belki de yapılacak en iyi şey kapıyı açıp onu içeri davet etmek. (alışkanlıklarımızı değiştirmek pahasına) Toyota uzun zamandır bu işler üzerinde çalışıyordu ve Mirai 2016'da ilk olarak Japonya'da ardından İngiltere'de satılmaya başlayacak, seri üretime geçilen ve sadece hidrojenle çalışıp su buharı salan ilk araba olacak gibi görünüyor, çok değil önümüzde ki yıl ! bunu Hyundai takip edecek galiba, batılı petrol devleri her ne kadar istemeseler de doğulu üreticiler çoktan oku fırlattılar. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Toyota uzun zamandır bu işler üzerinde çalışıyordu ve Mirai 2016'da ilk olarak Japonya'da ardından İngiltere'de satılmaya başlayacak, seri üretime geçilen ve sadece hidrojenle çalışıp su buharı salan ilk araba olacak gibi görünüyor, çok değil önümüzde ki yıl ! bunu Hyundai takip edecek galiba, batılı petrol devleri her ne kadar istemeseler de doğulu üreticiler çoktan oku fırlattılar. Sadece doğu mu sanıyorsunuz Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hakan Saraylı Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Sadece doğu mu sanıyorsunuz Ben basın'ın yalancısıyım Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Ben basın'ın yalancısıyım Basın söyleyin denileni söyler Her zamaki gibi... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Ben basın'ın yalancısıyım Hidrojen Yakıt Hücresi üretimi için Türkiye'de çok para harcıyor ve yatırım yapıyor. Tübitak'ın açtığı 1003 programı gereği bu konuda ki Ar-Ge çalışmaları destekleniyor, Vestel deli gibi çalışıyor ... Ford ve Tofaş'ta ... hatta Ford'un yeni devreye giren Ar-ge merkezinde sadece bu konuda çalışan yüzden fazla mühendis var. Tübitak'ın proje liderliğinde Koç holding 2013 yılı başından beri yakıt hücresi/pili işine 200 Milyon Dolar'ı aşkın yatırım yaptı ve yapmayı da sürdürüyor. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Şimdi siz olayın teknoloji tarafını düşünüyorsunuz ve bu sizi doğal olarak heyecanlandırıyor fakat fosil yakıt ve bunun ekonomisiyle dönen dünya! nın elektrikle veya hidrojenle çalışan arabalara dönüşmesi bana sorarsanız hayal ürünü. Ha diyeceksiniz ki petrol sadece araçlarda mı kullanılıyor, e hayır ama olayın boyutunu düşünerek bir sonuca varabilirsiniz. Araba üreticileri yeşil dünya havasına yapar birkaç model, basar havasını yapar PR'ını sonra oturur eski tas eski hamam devam eder. Bayıla bayıla o işe asla girmezler. Dediğiniz olduğu dakka belkide dünya barışı sağlanmış olur. Silah satılmaz, ekonomi bir daha biter. Aktarma organı, çelik malzemeler, masaj özellikli nabız ölçer tansiyon bakar koltuk, kendi kendine park etme-uzaya çıkma geri inme teknolojileri eyvallah. Fakat petrol yoksa üzgünüm dünya yok demektir. Kendimize batıracak yeni bir gezegen bulmamız gerekir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Volkan Ö. Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 (düzenlendi) Şöyle düşünün ilk buhar makinesini gören içten yanmalı motoru gören ne düşünmüştür. Birde elektrik motorunu göreni düşünün. Simdi hidrojen motorunu düşünün. Mart 27, 2015 volkan onder tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Şimdi siz olayın teknoloji tarafını düşünüyorsunuz ve bu sizi doğal olarak heyecanlandırıyor fakat fosil yakıt ve bunun ekonomisiyle dönen dünya! nın elektrikle veya hidrojenle çalışan arabalara dönüşmesi bana sorarsanız hayal ürünü. Hidrojen Yakıt Hücresi teknolojisi fizibil ve güvenilir hale geldiğinde laptop'tan, cep telefonuna, duvarınızda asılı duran televizyon'dan mutfak araçlarına kadar her yerde kullanılacak. Yakıt Hücresi/Pili geliştiricileri bu teknolojiyi Fosil yakıtlara rağmen ya da ona karşı değil, sadece alternatif olarak düşünüyorlar. Yani gene fosil yakıt çıkartılacak, satılacak, el değiştirecek ama bu defa değerli yakıt arabaları yanlamak için değil ... kimya sanayiinde, tıpta, plastik imalatında kısacası fosil yakıtların diğer onbinmilyonyüzbinaltmışbeş kullanım alanında tüketilecek. ...hayal konusuna gelince, o bağlamda söylenecek çok şey var hayal etmek iyidir, zaten hayal etmeden de ilerlenmez. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Hidrojen Yakıt Hücresi teknolojisi fizibil ve güvenilir hale geldiğinde laptop'tan, cep telefonuna, duvarınızda asılı duran televizyon'dan mutfak araçlarına kadar her yerde kullanılacak. Yakıt Hücresi/Pili geliştiricileri bu teknolojiyi Fosil yakıtlara rağmen ya da ona karşı değil, sadece alternatif olarak düşünüyorlar. Yani gene fosil yakıt çıkartılacak, satılacak, el değiştirecek ama bu defa değerli yakıt arabaları yanlamak için değil ... kimya sanayiinde, tıpta, plastik imalatında kısacası fosil yakıtların diğer onbinmilyonyüzbinaltmışbeş kullanım alanında tüketilecek. ...hayal konusuna gelince, o bağlamda söylenecek çok şey var hayal etmek iyidir, zaten hayal etmeden de ilerlenmez. Katılıyorum söylediklerine fakat gelecek artık hidrojen yakıtta demek çok ayrı bence abi, alternatif olarak bu da kullanılacak demek çok ayrı. Kısacası torunlarımız bize asla "vay arkadaş benzinle araba kullanan taş devri adamı" diyebileceklerini sanmıyorum, şayet onlarda bu içten yanmalı motorlardan kullanacak. Arada bir iki tane parası olan tiki arkadaşı alacak bu arabalardan bizimkiler halen ford focus mk bilmemkaça binecek. Kısacası hayal sınırları ancak ulaşılabilir hedeflerde geçerlidir. Siz hayal edip ışınlanabilen bir insan gördünüz mü? Hidrojen olayı tezat oluşturabilecek şekilde ulaşılabilir bir hedef olsa dahi dünya politikası ve ekonomisi bu araçların içten yanmalı motorların değişmesini asla sağlamayacaktır. Hayal ederek ilerlenir diye bir şey yok, hayal ederek üretilir. Ama üretilen şey kullanılabilitesi olan bir şey mi sorusunun cevabını ben/sen/siz/onlar değil piyasa karar verir. Piyasa politika ve ekonominin kıskacında istenildiği gibi şekillenir. Birde teknik bir insansın sen abi yapma bunu, hidrojen yakıt hüçresi nasıl olacakta cep telefonu veya laptopta kullanılacak? Olsa olsa yine bildiğimiz batarya olur, bir dock vasıtasıyla şarj edilir. Aksi biraz komik olur, dumanı üstünde laptop kullanmak istemezdim açıkcası İş günün sonunda atılan taşla ürkütülen kuş (ekonomik açıdan) rasyosunu bozacaktır. Fiii tarihinde üretilen ve depolanabilen elektrik! Fiii tarihinde icat edilmiş içten yanmalı motor! Yıl olmuş 2015 halen tamamen bu kombine geçilememiş, biz hidrojen yakıt hücresini bekleyelim. Olur tabi hidrojen yakıt hücresi, üretilir ama kim kullanır/kullanabilir/kullandırır? Bundan dolayı hayal ürünüdür adaptasyon. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Kısacası torunlarımız bize asla "vay arkadaş benzinle araba kullanan taş devri adamı" diyebileceklerini sanmıyorum ...katılmıyorum. Gerek ekonomik, gerek çevresel ve de yasal nedenler ile içten yanmalı motor bitmek zorunda. izninle basit ve güncel bir örnek vereyim ... bildiğin gibi 1990'lı yılların sonundan beri EC komisyonları emisyon değer çıtasını giderek arttırıyor. Hedef 10 yıl içinde tüm Avrupa'yı -Smoke Free- yapmak (...bu hareket Amerikada da güçleniyor ve orada başı California çekiyor) gel beraber emisyon standartlarına bakalım. NoX'a bak mesela, ya da HC (Hidrokarbon) değerlerine ... nerede nereye gelmiş ...bu yıl sonu biz de E6'ya geçiyoruz ... bir - iki yıl sonra E7 diyecekler, sonra da 8 ... yani biz bir tarafımızı yırtacak olsak dahi kanun yapıcı İçten Yanmalı Motor is-te-mi-yor. Anlayacağğın seve seve geçeceğiz. ...diyebilirsin ki "Bu bir moda!" ee? Sonuçta bu bir Moda ise teknolojinin/paranın sahipleri bu moda'yı tüm dünya'ya dayatıyor ... herkes bir şekilde bu moda'ya uyum sağlayacak. Paranın - Gücün - Patentlerin - Devletlerin sahibi olan güç veya güçler başta biz olmak üzere sanayinin fosil yakıtları enerji kaynağı olarak kullanmaktan vaz geçmemiz gerektiğine karar vermiş. ...yani bu bir hayal değil, yolun ortasında dikilmeyi sürdürürsek ağzımızın ortasında patlayacak otobüsün giderek yaklaşan far'ı kadar gerçek. İçten yanmalı motor = Out ... nokta 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Abi iyi hoş iki tezat görüşü savunuyoruz, yanlız unutulmamalıki tarih şuan itibariyle benim söylediklerimin yanında. Falanca kuruluşunun falanca standartları daha az gaz salınımını öngören çalışmalar ve dayatmalar için uğraşıyor. Kullanma demiyor ve demeyecek, bilhassa diyemeyecek Deneyenler Aselsan mühendisleri gibi hüsrana uğrar sandımcana. Fiii tarihinde üretilen ve depolanabilen elektrik! Fiii tarihinde icat edilmiş içten yanmalı motor! Yıl olmuş 2015 halen tamamen bu kombine geçilememiş, biz hidrojen yakıt hücresini bekleyelim. Bu sözlerimi yineliyorum ve ekliyorum kimse altın yumurtlayan tavuğu kesmez. Olmayacak duaya Amin denilmez Üç nokta Not: Californiada kutu içi performans filtresi kullanmak bile yasak, ama texas'a gel evleri lav makinasıyla ateşe vermek serbest. Afaki örnekler bunlar sayın abim Özet olarak: ÜTOPİK Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Abi iyi hoş iki tezat görüşü savunuyoruz, yanlız unutulmamalıki tarih şuan itibariyle benim söylediklerimin yanında. ...yok,yok ... ben anlatamadım. Benim savunduğum bir görüş yok. Ben sadece endüstri'nin (Otomotiv) aldığı bir ortak karardan bahsediyorum. Yani ses verdiğim bu düşünce Kaan'a ait değil ... Otomotiv Endsütrisi dediğimiz şeyi yöneten/yönlendiren kişi ve kuruluşların aldığı bir karar bu. Emisyon oranlarındaki değişimler vs. sadece endüstriye "yumuşak geçiş" yaptırmak için alınmış -teşvik önlemleri- yani senin, benim ya da bizim fikrimizi falan soran yok. ...abiler seslendirmiş "içten yanmalı motor : out, artık yatırımımızı daha temiz/yenilenebilir enerji kaynaklarına yapacağız" ... teknik ağız ile söyleyeyim "yeni endüstri standartları bu yönde şekilleniyor" 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Süleyman Özen Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Abi siz bana motorun hırıltısını duyacakmıyım onu söyleyin Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Çok uzun yazmayın, okumuyoruz Bu iş de paraya bakıyor. Maden azaldıkca pahalanacak ve fosil yakıtlar fizıbl olmaktan çıkacaklar. Dünyanın enerji ihtiyacı düşünüldüğünde bu günler uzak değil.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ismail orçan Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mart 27, 2015 ABD kaya gazı buldu üretiyor petrol fiyatları düşüyor Fosil yakıtlı araçlar gelecek 50 yıl daha liderliğini koruyacaktır. Hız sınırlayıcı sistemde sollama yapmak kazalara davetiye çıkarmazmı ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap