Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni, Akıllı Hız Sınırlayıcılı S-max (bu Sistem Cezaları Bitirebilir Mi?)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Gelecek kapıya geldi, dayandı ... belki de yapılacak en iyi şey kapıyı açıp onu içeri davet etmek. (alışkanlıklarımızı değiştirmek pahasına) 

Toyota uzun zamandır bu işler üzerinde çalışıyordu ve Mirai 2016'da ilk olarak Japonya'da ardından İngiltere'de satılmaya başlayacak, seri üretime geçilen ve sadece hidrojenle çalışıp su buharı salan ilk araba olacak gibi görünüyor, çok değil önümüzde ki  yıl ! bunu Hyundai takip edecek galiba, batılı petrol devleri her ne kadar istemeseler de doğulu üreticiler çoktan oku fırlattılar.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Toyota uzun zamandır bu işler üzerinde çalışıyordu ve Mirai 2016'da ilk olarak Japonya'da ardından İngiltere'de satılmaya başlayacak, seri üretime geçilen ve sadece hidrojenle çalışıp su buharı salan ilk araba olacak gibi görünüyor, çok değil önümüzde ki  yıl ! bunu Hyundai takip edecek galiba, batılı petrol devleri her ne kadar istemeseler de doğulu üreticiler çoktan oku fırlattılar.  

 

Sadece doğu mu sanıyorsunuz :kıhkıh: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben basın'ın yalancısıyım

 

Hidrojen Yakıt Hücresi üretimi için Türkiye'de çok para harcıyor ve yatırım yapıyor.  Tübitak'ın açtığı 1003 programı gereği bu konuda ki Ar-Ge çalışmaları destekleniyor,  Vestel deli gibi çalışıyor ... Ford ve Tofaş'ta ... hatta Ford'un yeni devreye giren Ar-ge merkezinde sadece bu konuda çalışan yüzden fazla mühendis var.  Tübitak'ın proje liderliğinde Koç holding 2013 yılı başından beri yakıt hücresi/pili işine 200 Milyon Dolar'ı aşkın yatırım yaptı ve yapmayı da sürdürüyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi siz olayın teknoloji tarafını düşünüyorsunuz ve bu sizi doğal olarak heyecanlandırıyor fakat fosil yakıt ve bunun ekonomisiyle dönen dünya! nın elektrikle veya hidrojenle çalışan arabalara dönüşmesi bana sorarsanız hayal ürünü. Ha diyeceksiniz ki petrol sadece araçlarda mı kullanılıyor, e hayır ama olayın boyutunu düşünerek bir sonuca varabilirsiniz. Araba üreticileri yeşil dünya havasına yapar birkaç model, basar havasını yapar PR'ını sonra oturur eski tas eski hamam devam eder. Bayıla bayıla o işe asla girmezler.

 

Dediğiniz olduğu dakka belkide dünya barışı sağlanmış olur. Silah satılmaz, ekonomi bir daha biter.

 

Aktarma organı, çelik malzemeler, masaj özellikli nabız ölçer tansiyon bakar koltuk, kendi kendine park etme-uzaya çıkma geri inme teknolojileri eyvallah. Fakat petrol yoksa üzgünüm dünya yok demektir. Kendimize batıracak yeni bir gezegen bulmamız gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şöyle düşünün ilk buhar makinesini gören içten yanmalı motoru gören ne düşünmüştür. Birde elektrik motorunu göreni düşünün. :) Simdi hidrojen motorunu düşünün.

volkan onder tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi siz olayın teknoloji tarafını düşünüyorsunuz ve bu sizi doğal olarak heyecanlandırıyor fakat fosil yakıt ve bunun ekonomisiyle dönen dünya! nın elektrikle veya hidrojenle çalışan arabalara dönüşmesi bana sorarsanız hayal ürünü.

 

Hidrojen Yakıt Hücresi teknolojisi fizibil ve güvenilir hale geldiğinde laptop'tan, cep telefonuna, duvarınızda asılı duran televizyon'dan mutfak araçlarına kadar her yerde kullanılacak.  Yakıt Hücresi/Pili geliştiricileri bu teknolojiyi Fosil yakıtlara rağmen ya da ona karşı değil, sadece alternatif olarak düşünüyorlar. Yani gene fosil yakıt çıkartılacak, satılacak, el değiştirecek ama bu defa değerli yakıt arabaları yanlamak için değil ... kimya sanayiinde, tıpta, plastik imalatında kısacası fosil yakıtların diğer onbinmilyonyüzbinaltmışbeş kullanım alanında tüketilecek.  

...hayal konusuna gelince, o bağlamda söylenecek çok şey var :)  hayal etmek iyidir, zaten hayal etmeden de ilerlenmez.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hidrojen Yakıt Hücresi teknolojisi fizibil ve güvenilir hale geldiğinde laptop'tan, cep telefonuna, duvarınızda asılı duran televizyon'dan mutfak araçlarına kadar her yerde kullanılacak.  Yakıt Hücresi/Pili geliştiricileri bu teknolojiyi Fosil yakıtlara rağmen ya da ona karşı değil, sadece alternatif olarak düşünüyorlar. Yani gene fosil yakıt çıkartılacak, satılacak, el değiştirecek ama bu defa değerli yakıt arabaları yanlamak için değil ... kimya sanayiinde, tıpta, plastik imalatında kısacası fosil yakıtların diğer onbinmilyonyüzbinaltmışbeş kullanım alanında tüketilecek.  

...hayal konusuna gelince, o bağlamda söylenecek çok şey var :)  hayal etmek iyidir, zaten hayal etmeden de ilerlenmez.  

Katılıyorum söylediklerine fakat gelecek artık hidrojen yakıtta demek çok ayrı bence abi, alternatif olarak bu da kullanılacak demek çok ayrı. 

Kısacası torunlarımız bize asla "vay arkadaş benzinle araba kullanan taş devri adamı" diyebileceklerini sanmıyorum, şayet onlarda bu içten yanmalı motorlardan kullanacak. Arada bir iki tane parası olan tiki arkadaşı alacak bu arabalardan bizimkiler halen ford focus mk bilmemkaça binecek.

 

Kısacası hayal sınırları ancak ulaşılabilir hedeflerde geçerlidir. Siz hayal edip ışınlanabilen bir insan gördünüz mü? Hidrojen olayı tezat oluşturabilecek şekilde ulaşılabilir bir hedef olsa dahi dünya politikası ve ekonomisi bu araçların içten yanmalı motorların değişmesini asla sağlamayacaktır.

 

Hayal ederek ilerlenir diye bir şey yok, hayal ederek üretilir. Ama üretilen şey kullanılabilitesi olan bir şey mi sorusunun cevabını ben/sen/siz/onlar değil piyasa karar verir. Piyasa politika ve ekonominin kıskacında istenildiği gibi şekillenir.

Birde teknik bir insansın sen abi yapma bunu, hidrojen yakıt hüçresi nasıl olacakta cep telefonu veya laptopta kullanılacak? Olsa olsa yine bildiğimiz batarya olur, bir dock vasıtasıyla şarj edilir. Aksi biraz komik olur, dumanı üstünde laptop kullanmak istemezdim açıkcası :) İş günün sonunda atılan taşla ürkütülen kuş (ekonomik açıdan) rasyosunu bozacaktır.

 

Fiii tarihinde üretilen ve depolanabilen elektrik!

Fiii tarihinde icat edilmiş içten yanmalı motor!

 

Yıl olmuş 2015 halen tamamen bu kombine geçilememiş, biz hidrojen yakıt hücresini bekleyelim.

Olur tabi hidrojen yakıt hücresi, üretilir ama kim kullanır/kullanabilir/kullandırır? Bundan dolayı hayal ürünüdür adaptasyon.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kısacası torunlarımız bize asla "vay arkadaş benzinle araba kullanan taş devri adamı" diyebileceklerini sanmıyorum

 

...katılmıyorum.  Gerek ekonomik, gerek çevresel ve de yasal nedenler ile içten yanmalı motor bitmek zorunda. izninle basit ve güncel bir örnek vereyim ...  bildiğin gibi 1990'lı yılların sonundan beri EC komisyonları emisyon değer çıtasını giderek arttırıyor. Hedef 10 yıl içinde tüm Avrupa'yı -Smoke Free- yapmak (...bu hareket Amerikada da güçleniyor ve orada başı California çekiyor) gel beraber emisyon standartlarına bakalım.

 

E6.jpg

 

NoX'a bak mesela, ya da HC (Hidrokarbon) değerlerine ... nerede nereye gelmiş  :)   ...bu yıl sonu biz de E6'ya geçiyoruz ... bir - iki yıl sonra E7 diyecekler, sonra da 8 ... yani biz bir tarafımızı yırtacak olsak dahi kanun yapıcı İçten Yanmalı Motor is-te-mi-yor.  Anlayacağğın seve seve geçeceğiz.

...diyebilirsin ki "Bu bir moda!" ee? Sonuçta bu bir Moda ise teknolojinin/paranın sahipleri bu moda'yı tüm dünya'ya dayatıyor ... herkes bir şekilde bu moda'ya uyum sağlayacak. Paranın - Gücün - Patentlerin - Devletlerin sahibi olan güç veya güçler başta biz olmak üzere sanayinin fosil yakıtları enerji kaynağı olarak kullanmaktan vaz geçmemiz gerektiğine karar vermiş.

...yani bu bir hayal değil, yolun ortasında dikilmeyi sürdürürsek ağzımızın ortasında patlayacak otobüsün giderek yaklaşan far'ı kadar gerçek. 

 

İçten yanmalı motor = Out ... nokta  :)  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi iyi hoş iki tezat görüşü savunuyoruz, yanlız unutulmamalıki tarih şuan itibariyle benim söylediklerimin yanında.

Falanca kuruluşunun falanca standartları daha az gaz salınımını öngören çalışmalar ve dayatmalar için uğraşıyor. Kullanma demiyor ve demeyecek, bilhassa diyemeyecek :D Deneyenler Aselsan mühendisleri gibi hüsrana uğrar sandımcana.

 

 

 

Fiii tarihinde üretilen ve depolanabilen elektrik!

Fiii tarihinde icat edilmiş içten yanmalı motor!

 

Yıl olmuş 2015 halen tamamen bu kombine geçilememiş, biz hidrojen yakıt hücresini bekleyelim.

 

Bu sözlerimi yineliyorum ve ekliyorum kimse altın yumurtlayan tavuğu kesmez. Olmayacak duaya Amin denilmez :) Üç nokta  B)


Not: Californiada kutu içi performans filtresi kullanmak bile yasak, ama texas'a gel evleri lav makinasıyla ateşe vermek serbest. Afaki örnekler bunlar sayın abim :)


Özet olarak: ÜTOPİK :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi iyi hoş iki tezat görüşü savunuyoruz, yanlız unutulmamalıki tarih şuan itibariyle benim söylediklerimin yanında.

 

...yok,yok ... ben anlatamadım.

 

Benim savunduğum bir görüş yok. Ben sadece endüstri'nin (Otomotiv) aldığı bir ortak karardan bahsediyorum. Yani ses verdiğim bu düşünce Kaan'a ait değil ...  Otomotiv Endsütrisi dediğimiz şeyi yöneten/yönlendiren kişi ve kuruluşların aldığı bir karar bu.

 

Emisyon oranlarındaki değişimler vs. sadece endüstriye "yumuşak geçiş" yaptırmak için alınmış -teşvik önlemleri- yani senin, benim ya da bizim fikrimizi falan soran yok.

 

...abiler seslendirmiş "içten yanmalı motor : out, artık yatırımımızı daha temiz/yenilenebilir enerji kaynaklarına yapacağız" ... teknik ağız ile söyleyeyim "yeni endüstri standartları bu yönde şekilleniyor" 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.