Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yokuş Aşağı Kaçırma


Osman Türkol

Soru

Arkadaşlar soruyu bayağı bir aradım gözlerim yorulunca bıraktım sanırım yok.Onun için soruyu soruyorum.

Soru:Yaklaşık 20-25 derecelik bir yokuşta aracı yokuş aşağı geri vites te bırakırsanız ( el freni çekili olmadan ) araç hareket eder mi?Etmez mi? ederse neden eder?ne kadar eder?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

arkadaşlar hiç denemeyin,Bursa Otokoç tan beni aradılar,belli bir dereceye kadar bu durum normalmiş.o nedenle her ne olursa olsun el frenini çekin derim.İlgi ve alaka gösteren arkadaşlara teşekkür ederim.Yöneticilerimizden birisi bu konuyu farklı yerlere kaymadan kapatsalar güzel olur.Herkese iyi günler dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar hiç denemeyin,Bursa Otokoç tan beni aradılar,belli bir dereceye kadar bu durum normalmiş.o nedenle her ne olursa olsun el frenini çekin derim.İlgi ve alaka gösteren arkadaşlara teşekkür ederim.Yöneticilerimizden birisi bu konuyu farklı yerlere kaymadan kapatsalar güzel olur.Herkese iyi günler dilerim.

 

Kayarsa onları kaldırırız yerden :) 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Lamı cimi yok. Neden Ar-Ge için bu kadar para harcarlar?

El freni varsa gereklidir . Düzde ya da yokuşta.

El freni varsa kullanılacak kardeşim. Yazı kışı yok.

 

Bkz.: Aşağıya...

3M9rS2r.png

 

Kaynak:Ford Otosan 2014 Yılı 9 Aylık Ara Dönem Faaliyet Raporu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Lamı cimi bilmem de [emoji4] vakti zamanında eksi değerli bir kış günü Sabahı aracımı çalıştırdığımda ABS arıza uyarısı vermişti, soluğu serviste almıştım ve yapılan inceleme sonucu, böyle ısının eksi değerlerde olduğu zamanlarda el frenini gece park halindeyken Çekili bırakmam gerektiği söylendiğini hatırlıyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Lamı cimi bilmem de [emoji4] vakti zamanında eksi değerli bir kış günü Sabahı aracımı çalıştırdığımda ABS arıza uyarısı vermişti, soluğu serviste almıştım ve yapılan inceleme sonucu, böyle ısının eksi değerlerde olduğu zamanlarda el frenini gece park halindeyken Çekili bırakmam gerektiği söylendiğini hatırlıyorum...

[emoji300] [emoji301] silecekleride kaldırmak şart
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Lamı cimi bilmem de [emoji4] vakti zamanında eksi değerli bir kış günü Sabahı aracımı çalıştırdığımda ABS arıza uyarısı vermişti, soluğu serviste almıştım ve yapılan inceleme sonucu, böyle ısının eksi değerlerde olduğu zamanlarda el frenini gece park halindeyken Çekili bırakmam gerektiği söylendiğini hatırlıyorum...

kampana için geçerli o, çeşmede bazı geceler mareanınki kitleniyodu nemden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merak etmiyorum böyle birşeyin sonucunu, şayet viteste ve el freni çekik halde ilk F3 arabam yokuşta hareket edip komşumun arabasına toslamıştı. El freni olmadan arabayı bırakmak, hele ki yokuşta pek akıl karı değil sanki :)

 

Ne gereee var  :smiley2k:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geç yazıyorum, daha önce da yazışılmıştı başka konuda, varsın tekrar olsun.

Araç yokuş aşağı vitese takılı olduğu zaman kayar.

Kayma eşiği

1. Takılı olan vitese

2. Kompresyon oranına

3. Silindir hacmine

4. Silindir sayısına 

5. Aracın ağırlığına

6. Eğimin şiddetine bağlıdır. 

Genelde aktarma oranı en yüksek olan vites seçilmelidir. Bu konuda genelde geri vites başta gelir.

Takılan vites ile eğimin yönünün ilişkisi yoktur, yani geri viteste de ileri kayabilir.

 

Ancak aracı viteste bırakmak sabitlemek için güvenilir bir yöntem değildir. 

Şöyle yapılır:

1. Araç park edilir

2. El freni yeterli güç ile çekilir

3. Lastıkler olası kayma yönüne uygun şekilde kaldırıma yaslanacak şekilde direksiyon döndürülür

4. Araç geri veya 1.vitese takılır ve stop edilerek terk edilir. 

 

Edit: Ozan'ın uyuzluğu, pardon uyarısı üzerine yeniden düzenlenmiştir. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

3. Lastıkler olası kayma yönüne uygun şekilde kaldırıma yaslanacak şekilde direksiyon döndürülür

Bende alışkanlık olmuş bu eğim varsa illa tekeri eğime göre kaldırıma yaslarım hatta çoğu zaman alışkanlıktan dolayı eğim olmasa da yaslarım bir ara BMW'ci olduk ya ordan kaldı herhalde BMW'nin eski fakat çok bilinmeyen bir geleneğidir kaldırma yaslamak değilde park ettikten sonra tekerleği dışarı açmak :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geç yazıyorum, daha önce da yazışılmıştı başka konuda, varsın tekrar olsun.

Araç yokuş aşağı vitese takılı olduğu zaman kayar.

Kayma eşiği

1. Takılı olan vitese

2. Kompresyon oranına

3. Silindir hacmine

4. Silindir sayısına 

5. Aracın ağırlığına

6. Eğimin şiddetine bağlıdır. 

Genelde aktarma oranı en yüksek olan vites seçilmelidir. Bu konuda genelde geri vites başta gelir.

Takılan vites ile eğimin yönünün ilişkisi yoktur, yani geri viteste de ileri kayabilir.

 

Ancak aracı viteste bırakmak sabitlemek için güvenilir bir yöntem değildir. 

Şöyle yapılır:

1. Araç boşta stop edilir.

2. El freni yeterli güç ile çekilir

3. Lastıkler olası kayma yönüne uygun şekilde kaldırıma yaslanacak şekilde direksiyon döndürülür

4. Araç geri veya 1.vitese takılır ve terk edilir. 

Uyuz mode ON

stop ettikten sonramı direksiyonu döndürelim? :D

uyuz mode OFF

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.