Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2015 Peugeot 308 1.6 Bluehdi 120 Ps Eat6 Test Sürüşü - Sürüş İzlenimi


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

  • 2 ay sonra...

Pejo-citroen'in bu yeni şanzımanındaki olayı anlamadım ben. Hızlı bir şekilde sanırım tüm araçları bu tam otomatiğe geçirdiler. Herkes de alkışlıyor, tam otomatik şanzıman ile çift kavramalının verilerini yakaladılar diye. Gerçekten de fabrika verileri muhteşem (C4 picasso, şehiriçi 4,4). Buradan hareket ile, ben de neden bu şanzıman olmasın dedim. Ama gel görki, pug grubunun test mühendisleri haricinde kimse bu değerlere yaklaşamamış. Çoğu test değeri gösteriyorki eski yarı otomatiğe göre 2-3 litreye varan oranda fazla yakıyor. 4,4 şehiriçi olarak verilen değeri; bir arkadaş karmada 8,2 hesaplamış. Yani bildiğimiz dizel ve klasik otomatik şanzıman verisi, hiç bi artısı yok.

Ben tabi bu şanzımanlı kombinasyonları hemen eledim. Ancak, yine de bu durum çok tuhaf değil mi? Pejo'mu insanları kandırıyor, test standartları mı abuk? Ayrıca durum bu ise, neden pejo koşar adım tüm araçları tam otomatiğe çevirdi?

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Pejo-citroen'in bu yeni şanzımanındaki olayı anlamadım ben. Hızlı bir şekilde sanırım tüm araçları bu tam otomatiğe geçirdiler. Herkes de alkışlıyor, tam otomatik şanzıman ile çift kavramalının verilerini yakaladılar diye. Gerçekten de fabrika verileri muhteşem (C4 picasso, şehiriçi 4,4). Buradan hareket ile, ben de neden bu şanzıman olmasın dedim. Ama gel görki, pug grubunun test mühendisleri haricinde kimse bu değerlere yaklaşamamış. Çoğu test değeri gösteriyorki eski yarı otomatiğe göre 2-3 litreye varan oranda fazla yakıyor. 4,4 şehiriçi olarak verilen değeri; bir arkadaş karmada 8,2 hesaplamış. Yani bildiğimiz dizel ve klasik otomatik şanzıman verisi, hiç bi artısı yok.

Ben tabi bu şanzımanlı kombinasyonları hemen eledim. Ancak, yine de bu durum çok tuhaf değil mi? Pejo'mu insanları kandırıyor, test standartları mı abuk? Ayrıca durum bu ise, neden pejo koşar adım tüm araçları tam otomatiğe çevirdi?

3.7 verilen değerin 8.2 gibi oldukça uzak bir değer çıkması çok enteresan, ben inanmıyorum bir yanlışlık olmuştur. Bu şanzıman Aisin'in ürettiği ve benim Mondeo'da da kullanılan şanzımanın modifiye edilmiş versiyonu, benim aracın fabrika tüketim değeri de 7.2 ve ben performanslı kullandığım halde ortalama tüketimim 8.4 ü geçmiyor, normal şartlarda 7.8 oluyor. Sorun başka bir yerde olmalı.

Hakan Saraylı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yok yok bu otomotiv sanayicilerinin alayı kandırıkçı çıktı...

Birincisi fabrika verilerini hemen hiç bir markada hemen hiç kimse normal yol koşullarında ve normal trafiğe uyacak şekilde kullanarak tutturamaz.
İkincisi tüketim hesaplarını etkileyen o kadar çok parametre var ki nesnel bir açıklama yapmak genelde çok zor. Hele ki bir kişinin deneyiminden yola çıkmak külliyen hata olur. 
Eğer bireysel açıklamalar geçerli ise ben de burada bahsettiğim araçla Istanbul'da E5 ve TEM'de her tür trafikte gerçekten agresif kullanarak 6L/100km civarında dolaşmıştım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3.7 verilen değerin 8.2 gibi oldukça uzak bir değer çıkması çok enteresan, ben inanmıyorum bir yanlışlık olmuştur. Bu şanzıman Aisin'in ürettiği ve benim Mondeo'da da kullanılan şanzımanın modifiye edilmiş versiyonu, benim aracın fabrika tüketim değeri de 7.2 ve ben performanslı kullandığım halde ortalama tüketimim 8.4 ü geçmiyor, normal şartlarda 7.8 oluyor. Sorun başka bir yerde olmalı.

Bunlar normal değerler. Normal olmayan pejonun fabrika verileri. Testler kişiden kişiye değişir ama, benim neredeyse emin olduğum şu; pejonun iddia ettiği gibi bu şanzıman eski otomatikleştirilmiş şanzımandan daha az tüketmiyor, aksine daha fazla tüketiyor.

Aslında bir konu da şu. Bu motorlar fabrika verisinden ne kadar uzak ise gerçek hayattan, paralel olarak emisyon değerlerinde de o kadar uzak demektir. İşte bazıları bir şekilde kitabına uyduruyor..

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bunlar normal değerler. Normal olmayan pejonun fabrika verileri. Testler kişiden kişiye değişir ama, benim neredeyse emin olduğum şu; pejonun iddia ettiği gibi bu şanzıman eski otomatikleştirilmiş şanzımandan daha az tüketmiyor, aksine daha fazla tüketiyor.

Aslında bir konu da şu. Bu motorlar fabrika verisinden ne kadar uzak ise gerçek hayattan, paralel olarak emisyon değerlerinde de o kadar uzak demektir. İşte bazıları bir şekilde kitabına uyduruyor..

 

Şimdi abi şunu kaçırmayalım :D Belli ki o motora eski otomatiği taksa; daha da fazla tükecekti :P Yani ona göre daha az tüketiyor :zha: 
Şaka maka bende 6.0 civarı ön görmüşüm; Cem abi de burada 6.0 ile gezmiş. 8-9 diyenler belki abartıyorlardır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hemen hemen aynı koşullarda şu anda Megane Sport Tourer 1.5DCi EDC 110 PS kullanıyorum ve tüketimim 6,8L/100 km.
Peugeot kasanın hafifliğinden kazanıyor. 7-8'lerden bahsedenler ya ne dediğini bilmiyor, ya yanlış ölçüyor ya da nasıl beceriyorsa kötü kullanıyor, pardon yani...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

308 in dizel otomatik aracı  ile test sürüşü yaptım. Teste başlamadan yol bilgisayarına baktım o ana kadar olan ortalama hız 19 km. yakıt ortalaması 8 litre gösteriyordu. Test aracında bu değer normal bence. Zira aynı şekilde focus 1.5 tdci otomatikte test aracınca bilgisayarda 9 litre yazıyordu. Normal kullanımda şehir içi 5-6 litre cıvarında olacağını Tahmin ediyorum. Ancak 308 benzinli tam otomatik olanların şehir içinde çok fazla yatığını bir çok kişiden duydum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Video daki yollarda test etmişse çok aşırı yakmış diyebiliriz. Gördüğümüz kadarıyla hep boş yollarda test etmiş. 2.0 motor bile olsa o kadar yakmaması lazım. Bu durumda tam otomatik pegeot ve citroenleri çizmek lazım. Zaten yarı otomatikleride işe yaramazdı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8.2 ifadesini burada gömüşüm. 4:00'dan sonra izleyebilirsiniz. Bu arkadaş da, eski robotize şanzıman daha az yakıyor iddiasında.

Fahir abi ile birebir tanışıklığım muhabbetim var, dediyse doğrudur hatta robotizenin tam otomatikten az yaktığıda doğrudur :) 
Gel gelelim bu c4 picasso gerçi ve fransızların acayip bir teknik değer detayları var. 

Citroen buna göre tüketimi veriyor (Cee Normu 1999-100) 

Ford buna göre (EC) 692/2008 ile revize edilen (EC) 715/2007 direktifi

Vosvos buna göre  (1999/94/EG)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sonuç itibariyle şu noktaya geliyoruz, bu otomatik şanzımanın; mesela opel'in kullandığı şanzımana göre falan pek de bir artısı yok. Çünkü testlere göre aynı tüketiyorlar. Bu ileriye doğru bir adım da değil. Çok küçümsemek gibi olmasın, ama ford, röno, vw vb markaların kullandığı çift kavramaya da alternatif olamayacak görünüyor. Beni şaşırtan pug grubu neden komple bu şanzımana geçti. Teknik değerler ile insanları bir süre etkileyebilirler. Ama uzun vadede işler tam tersine dönecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Murat bu şanzımana düşmanlığının nedenini anlamakta zorluk çekiyorum.
Ayrıca iddialarını dayandırdığın nesnel ne verin var onu da anlamadım.
Salt duyumlar üzerinden yorum yaptığın gibi, aksini iddia eden ben ve Yakubun izlenimlerini de adeta yok sayıyorsun.
Özetleyeyim:

  1. Daha düşük iç sürtünme değerleri, vites oranlarının uygun seçilmiş olması ve uzun aks dişli oranı aracın daha verimli ve daha düşük devirlerde kullanılmasına izin veriyor
  2. Vites geçişleri çift kavramalı gibi hızlı ve bir anda birkaç vites birden atlayabiliyor
  3. Verimlilikte çift kavramalı gibi davranırken, dayanıklılıkta da tork konvertörlü şanzımanın avantajına sahip.
  4. Peugeot'nun iddiası hızlı ve verimli kullanılan ve manüel şanzıman ile aynı tüketim değerlerine sahip olan bir şanzıman olduğu yönünde.
  5. Start-stop sistemi de ayrıca ekonomi sağlıyor.

Kullanımı son derece rahat ve başarılı olan ve yukarıda yazdığım avantajlara sahip ve benim elimde çok iyi tüketim değerlerine imza atan bu şanzımanla ne alıp veremediğin var bilemedim gerçekten.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Murat bu şanzımana düşmanlığının nedenini anlamakta zorluk çekiyorum.
Ayrıca iddialarını dayandırdığın nesnel n everin var onu da anlamadım.
Salt duyumlar üzerinden yorum yaptığın gibi, aksini iddia eden ben ve Yakubun izlenimlerini de adeta yok sayıyorsun.
Özetleyeyim:

  1. Daha düşük iç sürtünme değerleri, vites oranlarının uygun seçilmiş olması ve uzun aks dişli oranı aracın daha verimli ve daha düşük devirlerde kullanılmasına izin veriyor
  2. Vites geçişleri çift kavramalı gibi hızlı ve bir  anda birkaç vites birden küçültebiliyor
  3. Verimlilikte çift kavramalı gibi davranırken ve dayanıklılıkta da tork konvertörlü şanzımanın avantajına sahip.
  4. Peugeot'nun iddiası hızlı ve verimli kullanılan ve manüel şanzıman ile aynı tüketim değerlerine sahip olan bir şanzıman olduğu yönünde.
  5. Start-stop sistemi de ayrıca ekonomi sağlıyor.

Kullanımı son derece rahat ve başarılı olan ve yukarıda yazdığım avantajlara sahip ve benim elimde çok iyi tüketim değerlerine imza atan bu şanzımanla ne alıp veremediğin var anlamakta zorlanıyorum gerçekten.

Cem abi sen öyle diyorsan, öyledir :) Ama bana halen inandırıcı gelmiyor. Özellikle manuel şanzıman ile aynı tüketim iddiası ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 8 ay sonra...

Bugün aracı bozuk zemin ve virajlı dişli asfaltta test ettim,araç 19 binlerde(120 dizel otm)

Sanırım GTİ haberlerininde gazıyla direksiyona ve süspansiyona hayran kaldım,motor o bildiğimiz motor değil sanki,çok daha güçlü hissettiriyor,geri kalan şeylere sıcak hava nedeniyle hemen hemen hiç dikkat etmesem de sırf sürüş zevki için alınacak bir araç olmuş:claps:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.