Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önerilen Mesajlar

İlahi sana niye kızayım ki...!?

Ben genel düşüncelerimi biraz da hislerimle yoğurarak yazıyorum ortaya.

Her daim Otosan/Ford'u anladığını gösteren bir tutum içinde göründüğünden cevaplar da mecburen sana yöneliyor.

Çok çok Otosan'dan içeriden bilgi alabiliyorsan belki mekanizma tersine de işler ve düşüncelerimiz oraya da ulaşır diye düşünürüm.

Zaten ben Otosan olsam PR grubuma bu tür forumları da izletirim, marjinal bile kalsak. 

:yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşte kalkmayınca da satılamıyormuş! Göreceli .

Teşekkürler

Hayırlısı olsun ne diyelim artık, yapacak bir şey yok.Ama insan ister istemez sinir oluyor, dediğin gibi hatırlarsan ben bile alınca sana danışıp öyle almıştım.Güzel araba ama şu an ki satma sebebim tamamen daha geniş bir araç düşünüyor olmamdandır yoksa araçtan yana sıkıntım yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Demiştim demek istemezdim ama firmaların yaklaşımı bu. Siparişle getireceğiz lafı hikayeydi zaten. Müşteri memnuniyeti falan palavra. 15-20 bin kullanıcı içinde bir kaçı üzülmüş bakmazlar. Aynı şeyi 1.4 tce 130bg ile Renault'da yaşadım. İlk fırsatta satıp dizel ve nispeten harcı alem bir araca geçtim. 10bin gibi zarar etmiştim. İkince el hızlı satış durumları önemliyse bu tür araçlar sıkıntılı. Alırken bayiinin tavrından 1.6eb nin durumunu anlamıştım. Sadece Otosan değil bayiilerde etkili bu işte. Otosan zorla satacaksın deyip vermedikte aylarca ellerinde stok duracak araca para bağlamazlar. Aynı şey bir miktar titanyum araçlar içinde geçerli sanırım. Ben 3-4 ay beklemiş aracı almıştım. Dizel olmasına rağmen beklemiş olması garip gelmişti.

Burada Otosan ve bayiler kadar piyasa şartlarını da düşünmek önemli. 1.6eb Çok iyi motor olsa da bu ülkede millet gidip dizel Fluence alıyor işine bakıyor. Araç alma kriterlerimizin genel çoğunlukla aynı olmadığını düşünüyorum. Elbette dikkate alınan biz değil genel kalabalık oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araç alma kriterlerimizin genel çoğunlukla aynı olmadığını düşünüyorum. Elbette dikkate alınan biz değil genel kalabalık oluyor.

Bu memleketteki ciddi bir sorun bu. Herşey halk öyle istiyor diye belirleniyor, ama halkın neler isteyebileceği konusunda bilgisi yok. Talep yaratmak da önemli bir pazarlama politikası değil mi?

Herkes işin kolayına kaçıyor.

Bizim seçim kriterlerimiz farklı olabilir, daha bilgili, daha bilinçli, daha yenilikçi olabiliyoruz ve çevremizi etkileme potansiyelimiz de var, bir tür kanaat önderi - akil adam durumu yani .. ;)

Hal böyle olunca ben olsam bu gruptan ürün çeşitlendirme, farklı müşteri profillerine hitap etme ve pazar/talep yaratma adına faydalanırdım.

Neyse ben doktorluğumla ilgileneyim, bilmediğim konularda ahkam kesmeyeyim!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 yıldır Ford gönüllüsü gibi bedavadan abartısız yazıyorum pek çok kişiye telkinde bulunmuşluğum vardır, en bariz örneğini zaten forumda 6. Focus'um başlığı altında açmıştım.Bir çok kişiyi ikna ettiğime de inanıyorum çünkü bir kısmı şu an Focus, Fiesta aldılar zaten. Bir anda o tutku ve fanatizmi sildiler artık eleştrisel telkinleri şahsen esirgemem.Çokta tın diyen olabilir ama kendi çapımda ne kadar becerebildiysem...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup 2-3 haftadan beri aracım satılık,

 

Sizin arabaya helalinden 38,500 vereyim. Malum piyasadan da kalktı. Tutulmayan araba, işiniz görülsün. :D :D :D

 

Şaka bir yana satıştan kaldırılması hiç de iyi olmadı sizin gibi ecoboost kullanıcıları için. Satsan alıcı bir sıfır fiyatına bakayım dese "aaa yok lan bu arabanın sıfırı, demek tutulmadı bu motor" şeklinde yorum yapabilir. Yani en azından bilmeyen biri olsam ben bu şekilde yorum yapardım. Bundan sonra ya ecoboost'un zevkini çıkartacaksınız. Ya da uygun bir müşteri bekleyeceksiniz. Bu arada aracınızın ilanındaki fotoların albenisi gerçekten yok. Daha kaliteli bir fotoğraf makinesi ve doğru ışık altında çekilecek resimlerle satış süreciniz olumlu yönde etkilenecektir dye düşünüyorum.

 

Focus'un fiyatları ile ilgili olarak "tam Focus alınacak zaman." diye yorum yapıyorum.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sizin arabaya helalinden 38,500 vereyim. Malum piyasadan da kalktı. Tutulmayan araba, işiniz görülsün. :D :D :D

 

Şaka bir yana satıştan kaldırılması hiç de iyi olmadı sizin gibi ecoboost kullanıcıları için. Satsan alıcı bir sıfır fiyatına bakayım dese "aaa yok lan bu arabanın sıfırı, demek tutulmadı bu motor" şeklinde yorum yapabilir. Yani en azından bilmeyen biri olsam ben bu şekilde yorum yapardım. Bundan sonra ya ecoboost'un zevkini çıkartacaksınız. Ya da uygun bir müşteri bekleyeceksiniz. Bu arada aracınızın ilanındaki fotoların albenisi gerçekten yok. Daha kaliteli bir fotoğraf makinesi ve doğru ışık altında çekilecek resimlerle satış süreciniz olumlu yönde etkilenecektir dye düşünüyorum.

 

Focus'un fiyatları ile ilgili olarak "tam Focus alınacak zaman." diye yorum yapıyorum.  

Bu konu hakkında çeşitli örneklemeler yapılabilir açın bakın F2.5 Focus'lara adam temiz olanının 2010'una 40000 küsür fiyat çekiyor dizel tit.X'in düşük kilometreli olanına 50000 ve üzeri fiyat çekenler var onlarında mı sıfırı var? Yok, bence F3'ler bir önceki kasaya göre özellikle makyajlı olanları kadar başarılı olmadı.Yarın ki gün Yakup'un dediği gibi 1.5'luk dizel gelse aynı durum şu anki dizel kullanıcılarının başına da mı gelecek?Doğrudur aracımın ilanda ki fotolarının kalitesi düşük, tavsiyeniz için teşekkür ederim en kısa zamanda  yeni resimler yüklemeye çalışırım.Gerçi müşterisi çıktı anlaşamadığımızı da, krediye başvurup olumsuz cevabı alanı da, aracını elden çıkarıp öyle alıcı olmaya çalışanı da oldu.Bakalım nasip ne zamana.. :) Ayrıca şu sıralar gözlemlediğim kadarı ile çok çok hesaplı olmadığı sürece ne dizelde ne de benzinlide yaprak kımıldamıyor, sürekli olarak takip ettiğim için bunları yazıyorum hemen hemen bir yıldır ilanda olup ta satılamayan çok temiz araçlar var.İsterseniz sizde mahsustan bir deneme geçin bakalım ne zaman gerçek talipli çıkacak denemesi bedava , bu sadece ecoboost'a mahsus bir şey değil. ;)  :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiyatı satıcı değil alıcı belirler.

Bu nedenle mal ne kadar geniş bir kesime hitap ediyorsa satılması o kadar kolay olacaktır.

Titanyum yerine Trend daha kolay satılır. Veya dizel Linea dizel trenden daha kolay satılır çünkü daha ucuzdur.

 

Ford fiyatlarını ve donanımlarını her yıl düşürdüğü için ilk alanlar (geçenyıl) bu yıl araçlarını satmakta zorlanıyorlar. Özellikle üst donanımlı araçların satışı gerçekten çok zor.

 

Bir ilan var 3 aydır takip ediyordum. Sahipleri ile de birçok kez konuştuk. Bu ayın ikinci yarısı son teklifle gidip muhakkak alacağımdan emindim ama gerek kalmadı.

 

Araç dizel tit x smart tekno sunroof metalik.

2012 ağustosunda 73bin lira fatura + sair 77bin liraya alınmış.

Şubat başı ilanı çıktı 67 bin lira. Oğluyla görüştüm babam 65e razı dedi.

Aradım. Dedim bunun yenisi 72 bin lira. Ben hemen 63 veririm. Biraz bozuldu, hatta kızgın konuştu. Dedim araştır, sor sonra görüşelim. 

Geri döndü bayağı bir bozulmuş. Ben bunu satmam yaza fiyatlar artan 67 binden aşağı vermem dedi, kestirip attı.

 

Ben de aramadım bir daha. Sonra baktım fiyatı 64.750 yapmışlar.

Ben de arayıp son 62 teklif edecektim ve alacaktım da. Ama kısmet değilmiş. Çok istediğim adaptif far ve köşe aydınlatmasından feragat ettim.

 

Yine beyaz tit x tekno sr araç var. Aylardır satılamıyor. 63bin yazmış ama son çare ona da 60-61 arası teklif edecektim.

Ama bu 3 ayda bir sürü trend ve style satıldı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Nihat Abukan,

Kesinlikle Focus 3 ün 2,5 kadar başarılı olmadığını düşünüyorum bende sizin gibi.

 

Ben ilan vermeye korkuyorum. Aslında düşünmüştüm bir ara da, şakayla karışık diye başlar bu seferde satmak zorunda kalırız Allah korusun. O yüzden o limana yanaşmak istemiyorum. :D 

 

1.5 TDCİ nin gelmesi 1.6 nın tahtını çok çok sarsmayacaktır diye düşünüyorum. Tabi bu 3-5 sene kadar böyle devam eder galiba. Nedenine gelince 1.5 dci gibi kalıplaşmış bir motor var ve bu motor ülkemizin en çok satılan motorlarından birtanesi. Bu nedenle yeni 1,5 tdci yi bu motorla karıştırma ihtimalleri, ya da ön yargılı olarak davranma ihtimalleri yüksek diye düşünüyorum. Tabi bilen yine bilir arasındaki farkı da, çok büyük bir grup benim istediğim gibi düşünür. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bilader focus 2.5 dizelini satıp focus 3 dizel alacak,  şu malum indirim gelmişken.. hangi açıdan focus3 dizel 2.5 dan daha iyi değil..

donanım olarak iyi olduğu kesinde, teknik olarak focus 3 dizel daha çok yakıyor gibi birde tork aralığı çok düşük.. sizler ne eklersiniz..

tutulma açısından mı daha kötü mesela..belki bunda ilk çıkan küçük bagaj, sonrasında fiyat ve otomatik seçeneğinin olmaması etkili olmuştur..

bugün style focus 3 beyaz dizel i 54.500 e veririz demişler..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hangi açıdan focus3 dizel 2.5 dan daha iyi değil..

 

Ben piyasa açısından değerlendirdim. 2,5 çok rağbet görmüştü, hem tasarım açısından, hem genişlik açısından Türkiye şartlarına uygundu. Focus 3 ise daha küçük iç mekanı ile daha bir compakt sınıf otomobil ama, 2,5 dan küçük kalıyor. Bu nedenle de c segmenti arabaya bütün aileyi sıkıştırmayı seven biz Türklere tam olarak hitap edemedi malesef. :D Yoksa her açıdan Focus 3, focus 2,5 ten daha üstün. Yakıt ekonomisinde de üstündür. Çünkü +1 vitesi var kafadan. Herşey aynı olsa bile o +1 vites ekonomi yapmak için konulmuştur. 

Alacaksa indirimleri değerlendirsin. Otosan'ın kafasına taş düşmüş falan olabilir. bakarsınız birden zam da yapar mazallah :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Nihat Abukan,

Kesinlikle Focus 3 ün 2,5 kadar başarılı olmadığını düşünüyorum bende sizin gibi.

 

Ben ilan vermeye korkuyorum. Aslında düşünmüştüm bir ara da, şakayla karışık diye başlar bu seferde satmak zorunda kalırız Allah korusun. O yüzden o limana yanaşmak istemiyorum. :D

 

1.5 TDCİ nin gelmesi 1.6 nın tahtını çok çok sarsmayacaktır diye düşünüyorum. Tabi bu 3-5 sene kadar böyle devam eder galiba. Nedenine gelince 1.5 dci gibi kalıplaşmış bir motor var ve bu motor ülkemizin en çok satılan motorlarından birtanesi. Bu nedenle yeni 1,5 tdci yi bu motorla karıştırma ihtimalleri, ya da ön yargılı olarak davranma ihtimalleri yüksek diye düşünüyorum. Tabi bilen yine bilir arasındaki farkı da, çok büyük bir grup benim istediğim gibi düşünür. 

 

 

bilader focus 2.5 dizelini satıp focus 3 dizel alacak,  şu malum indirim gelmişken.. hangi açıdan focus3 dizel 2.5 dan daha iyi değil..

donanım olarak iyi olduğu kesinde, teknik olarak focus 3 dizel daha çok yakıyor gibi birde tork aralığı çok düşük.. sizler ne eklersiniz..

tutulma açısından mı daha kötü mesela..belki bunda ilk çıkan küçük bagaj, sonrasında fiyat ve otomatik seçeneğinin olmaması etkili olmuştur..

bugün style focus 3 beyaz dizel i 54.500 e veririz demişler..

Focus 2.5 ile 3 arasında bence en bariz fark kasa görünümü ve iç mekan genişliği, F2.5 daha yakışıklı. Hatta geçen yine forumda F2.5 hb daha güzeldi yok sedanı daha güzeldi diye bir muhabbet olmuştu, demek ki gizliden gizliye F2.5 hayranlığı devam ediyor.F3'te eklenen donanımlar F2.5 üzerinde olsaydı ve kasada da ufak tefek değişikliklerle sunulsaydı inanın bence çok süper olurdu.Golf başarısını radikal değişikler yapmadan yaptığı iyileştirmelerle elde ediyor.Focus 1 ile başlattığı kimliğini  2 de rayına oturtup 2.5'ta ideal hale getirmişken çok radikal bir şekilde sanki sil baştan yaptı.F1 ne kadar F3'e benziyor diye sorulsa gülerler ama Golf'ün 1990 modeli  ile 2013 modeli  hemen hemen aynı.VW'de radikal değişiklikler yapmadı mı sanki yaptı ama başarılı bir şekilde yaptı. Bora'dan Jetta'ya geçiş, Jetta'nın da yeni kasaya bürünümünün başarılı olması ayrı bir örnek.Focus donanımları artırdı fakat kasadan kıstı, önce ki kasada ki 109 beygirlik TDCI  motoru halen şu anda da çok başarılı iken madem değişime gidildi 115 yerine 120-130 aralığında bir motor koyulmalıydı, bu kadar değişime 6 hp lik bir iyileştirme bence çok vasat. F3'ün gerek sedanının ve gerekse hb modelinin bagaj hacmi 2.5'tan çok geri, ses alma olayı 2.5'ta varken 3'te bu sorun giderilmiş gibi ama bence dizelde bu durum o kadarda başarılmış gibi değil sanki.

Nihat Abukan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Yeni Ford Focus Fiyat Yorumlarımız olarak değiştirdi
  • Yakup Ç. A., konu sabitlemesini kaldırdı

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.