Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önerilen Mesajlar

Doğru imajı yüksek, müşteri nezdinde algısı gayet iyi... bunda genel olarak müşteri tarafından beğenilmese de markayla beraber doğuş un payı büyük... ama benim kasteddiğim şey öyle aman aman bir klasman farkı yok... Ford'un kaput keçesinden yada başka detaylardan gelecek kara göz dikmiş gibi bir algı bırakmakla çok şey kaybettiğinden eminim. Yoksa istese bu tür gözüken detaylarla daha saygın bir görüntü bırakabilir. Afedersin Hyundai Kia v.s. kıçını yırtıyorda bırakamıyor o görüntüyü... VW'nin bahsettiğin sıfır aracın teslim edilirken ki yapılan seramoni gerçekten o kadar önemli ki, hele ki bilinç düzeyinin avrupaya göre nispeten daha düşük olduğu ülkemiz söz konusu olunca. 1-2 yıl önce vw doğuş oto maslak'ın kafeteryasında 1-2 saat kadar konuk olmam gerekti... periyodik olarak 10-15 dakikada bir alkış sesi gelince dikkatimi çekti, sese doğru yöneldiğimde gördüm ki sıfır araç teslimleri yapılıyordu... Sadece aracın anlatılması bi kenara aracı almakla müşteriyi kendini önemli hissettirmeye çalışılıyordu. Önemli hissedilmek herkesin hoşuna giden bir durum. Önce güldüm sonra biraz daha ticari düşününce yaptıklarının ne kadar olumlu sonuçları olabileceğini geldi aklıma... Evet toureg olsun polo olsun her aracı bütün temsilciler toplanarak alkışlıyor ve böyle anahtar teslim ediliyordu... Dediğim gibi VW biraz daha detaycı ve müşteri ilişkileri çok daha başarılı... Ford'un bunu yapamayacağını düşünmüyorum, biraz daha başarılı yönetilse altyapısı ve marka geçmişi bence buna müsait. Ama distrübütörün yaptığı yanlışlar bence markanında önüne geçiyor. Satışta ve satış sonrasındaki müşteri ile temasın başarısızlığına kesinlikle katılıyorum. Sonrasında genel stratejik tavırlar da bu yanlışlara tuz biber oluyor. Premium sınıftaki Mondeo ikinci elde ayağa düşmesiyle ün yapar, en basitinden bu sencede salakça ancak kontrol edilebilir bir durum değil mi? Bunun gibi bi sürü şey vesselam...

Ama daha objektif bi kritere bağlarsak iskenderine iddiaya girerim yılsonu kampanyası konusunda :)

A.Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford ve dahası KOÇ gurubu ne yaparsa yapsın doğuşun yaptığı gibi başarılı bir satış operasyonu gerçekleştirmelerine imkan yok. Zira şirket kültürleri buna tamamen zıt. Çalışanlarına hala "ben sizin rızkınızı sağlıyorum" mantığı ile yönetilen ve dahası bunu şirket kültürü haline getirmiş bir şirketten daha iyisini beklemek biraz fazla iyimserlik olur. Önce çalışan kendisini değerli hissetmeli. Adamlara maraba muamelesi çekersen nasıl olacak o iş? Dolayısı ile o işi kotaramazlar. En azından orta vadede olmaz.

Mondeo ikinci elde neye düşer bilmiyorum ama bence ayağa düşmüyor. Mondeo operasyonu tümüyle fordun denyoluğu. Arabayı gereksiz bir şekilde uzun yaptılar. Onun adı mondeo olmamalıydı. Scorpio falan yapmalıydılar adını. Kaldı ki makyajdan önce çok daha kaliteli imajı vardı arabanın. Baz donanımda alaşım jant ve elektronik klimayı standart yapmaları şık bir işti mesela. VW takip etmek zorunda kaldı. Özellikle titanium'un trimleri düğmelerle renk farkı olmasına rağmen çok şık gözüküyordu. Ama ne olduysa oldu, birisinin kafasına taş düştü herhalde ki orta konsolun içine ettiler. klima kontrollerinin özgünlüğü ve arabanın kalanı ile uyumlu hali gitti yerine toplama birşey geldi. O dövme çelik görünümlü kaplama gitti yerien fıs fıs boyayla boyanmış gibi gözüken tuhaf görünümlü orta konsol geldi. Ön farlardaki DRL lerin zorlama görüntüsüne ise diyecek birşey yok. Mondeoyu daha elit bir görünüme kavuşturacaklarına antin kuntin birşey haline soktular ve yazık oldu bence. Sadece kapı trimleridneki operasyon başarılıydı diyebilirim. Oysa şu makyajla far ve kaputu değiştirmiş olsalar bile çok daha şık ve güzel bir görüntü elde edebilirlerdi. Ve onları bi 4 sene daha idare ederdi. Arka stoplar falan güzel oldu mesela. Ama yetmedi malesef. Neyse, mondeo ayrı bir case.. Bence makyaj öncesi mondeo o günkü passattanda bugünkü passattanda daha başarılı ve güzel bir arabaydı. Keşke makyajla gelen 160 lık benzinli motor ve 1.6 TDCi motor 2007 de gelmiş olsaydı.. İşte o zaman kesinlikle daha fazla şansı olurdu..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford-VW hakkında ufak bir örnek. Eğer VW bayiisi Doğuş ise önlerde Q7 ler Q5ler A7ler S5 ler falan olur, sadece VW bayiisi ise CCler touaregler tiguanlar falan olur. Ford bayiilerinde ise önde cargo kamyonlar, dampersiz uzun şasi transit kamyonetler falan olur. Onlardan binekleri göremezsin.

Bu iki marka asla aynı klasmanda olamaz.

Ben Yakupu haklı görüyorum. Liste fiyatları reel değil...

Ford kötü bir firma son kullanıcı olarak asla almamak lazım. Çünkü adamlar bizi iplemiyor ki. Koç şirketlerinin kendi elemanları için şirket olarak alışları bile onları doyurmaya yeter. Artı KOÇ çalışanlara özel araç olarak ucuza veriyorlar.

Bunlardan sekenleri de filolara ucuza veriyor.

Ülkemizde FORD ticari bir markadır. Binekleri bile aslında ticaridir.

PSA ortaklığıyla 1.6 tdci FORD için büyük şanstır.

Fordun hangi mantıkla son kullanıcıya pahalı sattığını anlamıyorum ben. Filoya kaça veriyorsan 1-2 fazlasına bireysele de ver.

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford 'da Volvo'lu bayii ise Önünde XC60 -XC70 XC90 duruyor :D

Yani Ford direk ticari amaçlıdır demek hata oluyor bence :D Neden? Kamyon hariç hepsi var onlarda da..

Ayrıca pahalı değil bence..

Bakın jetta 1.6 highline

Bakın Focus Full fiyat / donanım vs vs vs Hala pahalı vw

Miyadı geçmiş golf 6 ile kıyaslamamak lazım :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Miyadı geçmiş golf'te perde hava yastığına kadar standart, deri direksiyon cart curt gibi şeyler standart ve baz donanımlı focustan 5 bin lira daha ucuz. Üstelik arka camları falanda elektrikli. :D

102 lik Golf ün motorunun miyadı ne kadar geçmişse 125 lik focusun motoru da en az onun kadar miyadını doldurmuştur.

1.2 Tsi jettanın fiyatına bir bak ondan sorna atmosferik focus baz donanım fiyatına bak. Ondan sonra tekrar konuşuruz hangisinin daha pahalı olduğunu...

Ford bence balatayı sıyırdı. Mondeo 1.6 TiVCT ile 1.6 TDCi arasındaki fiyat farkını herhangibirşeyle açıklayabilecek delikanlı varmı bu alemde?

Tavsiye Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (Peşin)

Trend 1.6i 120PS 4K

54.110 TL

Trend 1.6TDCI 115PS 4K

67.995 TL

68-54=14000 Çüş oha falan filan..

Olayımız turbo falansa ecoboot olanla dizel arasındaki farkı ne yapacağız ?

Trend 1.6i EcoBoost 160PS 4K

61.010 TL

Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kıyasladığın şeylere bak abi :D Neyseeee haklısınızzzzz,alınız..

Esp'si nerde onun ? Aaaa nereye kaçmış :D miyad'ı donanım veya motordan vurmuyorum zaten..

Ellerinde olmayan arabayı isterse 20 bin tl yazsın

al bir vw bak keyfine :D

That's the true way

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kıyasladığın şeylere bak abi :D Neyseeee haklısınızzzzz,alınız..

Esp'si nerde onun ? Aaaa nereye kaçmış :D miyad'ı donanım veya motordan vurmuyorum zaten..

Ellerinde olmayan arabayı isterse 20 bin tl yazsın

focus comfortun ESP sinin kaçtığı yere kaçmıştır...

Ellerinde yok yalanını kim neresinden uydurdu bilmiyorum ama ben bir tane beyaz bir tane de sıçan kuyruğu renginde iki tane var olduğunu biliyorum. Ellerinde var yani. Ki İstanbul bayiilerini aramadım bile. Ama benzinli focus düz vites bulabilen yok.. :D

Bu arada VW alırmıyım? Bilmem.. Ama sanmıyorum. Hala Golf3 GTi ile olan anılarım taze.. Acısı geçmedi. Dolayısı ile almam herhalde. Ama bu fiyatlardan Ford'ta almam.

Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abicim comfort'un neden geldiğini sen benden iyi biliyorsun,tamamen ticari amaçlı..Binek araç sorumlusu ile direkt görüştüm adam;

-bende istemiyorum ama filo ya ne satacaz ? :D

-Neyse madem öyle piyasaya sürmeyin ?

-Olmaz öyle

Neyse elinde olmama durumu ben gittim sordum ama dizeldi sorduklarım hitler motoru değil, yav onu alan mı kaldı artık :D Hitlerrr

Ford listeler uçtu gidiyor ivet..Almayan almaz, almasın tabi canım zorla değil ki..

Zaten konumuz da alıp almama değil :D Golf de değil..Bu site de bizim arkadaşın merak edenler; golf6.com

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford tabii ki sadece ticari değil ancak burada algısı öyledir. Binek fiyatlarını yükselterek bu algıyı kıramaz. Arkadaşların da dediği bu.. Daha iyi şovruum daha iyi satış ekibi görünürde daha az ticari araç ama Doğuş gibi premium bir anlayış lazım. Sadece zam çakıp fiyat artırarak premium olunmaz..

Fordun binek satışlarının bile büyük kısmının şirket aracı olduğu yanlış mı. Filoların gözdeleri arasında gri focus sedan ve beyaz fiesta ezici çoğunlukta değil mi?

Son kullanıcı satışları FORD için bence oldukça düşük .

Bu yüzden fiyat avantajı yaratmaları lazım. Filodan, kendi şirketinden , kendi çalışanından edemediği karı senden benden etmeye çalışıyor FORD.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Yeni Ford Focus Fiyat Yorumlarımız olarak değiştirdi
  • Yakup Ç. A., konu sabitlemesini kaldırdı

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.