Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Ön takımlardan ses geliyor.


Ahmet Meşe

Soru

Herkese selamlar.

Foruma yeni üye oldum. Focus III ümü Eylül de Bursa dan aldım. Focus III trend 1.6 125 hp. Param ancak buna yetti. Bazen bir üst donanım olan style alsamıdım acaba diye de hayıflanmıyor da değilim. Genel olarak arabamdan memnunum ancak bozuk yollarda ve kasislerde ön takımlardan çok ses geliyor sanki. Lüleburgazda yaşıyorum burada yollar berbat ötesi. Normal yollarda pek fazla bi ses sorunu yok aslında ama bozuk yollarda çok tıkırdıyo sanki.

Bu konuda bilgili ve tecrübeli arkadaşlardan cevap ve yorum beliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Benimde şöyle bir sıkıntı oldu bikaç sefer,

önceki asfaltın üzerine yeniden sıcak asfalt atılmış ve bir yerde küt diyekesmişler, yani yükselti farkı oluşmuş, bu yerin 3-5 m gerisinde de trafik ışıkları var, bu ışıklardan hızlıca kaltığımda ve o yükselti farkının olduğu yere geldiğimde küüüüt diye bir ses geldi. Ama dikkate almadım, devam ettim. Fakat çok sıkıştırarak kalmıştım, sebebini bilmiyorum, ben esp nin ani müdahalesi gibi yorumlamıştım ama bu konu hakkında fikirler ne yönde olacak bakalım.

Bu arada Mustafa Anil bey ile Tolga beyin ses efektleri gerçekten ilginç ve komikti, öyle nak, nuk, tak tuk, küt kütürt gibi lafları bir biri ardına okuyunca insanın gülesi geliyor. Bazen sesleri anlatmak gerçekten imkansız. :kıhkıh: :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınızda Dinamik Tork Kontrol sistemi var ve bu sitem normal süspansiyon sisteminden farklıdır..Buna ilişkin video ve görsellerde vardı,bulamadım şu an..O yüzden yüksek hızlarda tümseğe girdiğinizde süspansiyon sisteminden farklı bir ses gelmesi normaldir,ama çok yüksek hızlarda olabilecek bişey,40-50 km lerde o sesi yapması pek normal diil...

Dinamik tork kontrolu süspansiyon ile ilgili bir şey değil.

Aktarma organları ve frenlerle ilgili. Virajda iç lastiğe daha az yük bindiği için kolayca patinaja düşebiliyor. Bu nedenle bu lastiğe hafif bir fren uygulanıyor ve ikisinin eşit dönmesi sağlanıyor. Bu sayede sürekli eşit traksiyon sağlanarak viraj içi ve çıkışında rahat ve stabil bir hızlanma sağlanabiliyor. Yani bir tür kilitli diferensiyal etkisi, çakması...

çok değişik hızlarda ve sertlikte virajları döndüm, hiç ses mes de yaptığını duymadım.

Ayrıca tümsekle de ilişkisi yok, ya da varsa ben bilmiyorum.

Videosu da burada: http://www.ford.co.u...=v1204988487802

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benimde şöyle bir sıkıntı oldu bikaç sefer,

önceki asfaltın Üzerine yeniden sıcak asfalt atılmış ve bir yerde kÜt diyekesmişler, yani yÜkselti farkı oluşmuş, bu yerin 3-5 m gerisinde de trafik ışıkları var, bu ışıklardan hızlıca kaltığımda ve o yÜkselti farkının olduğu yere geldiğimde kÜÜÜÜt diye bir ses geldi. Ama dikkate almadım, devam ettim. Fakat çok sıkıştırarak kalmıştım, sebebini bilmiyorum, ben esp nin ani mÜdahalesi gibi yorumlamıştım ama bu konu hakkında fikirler ne yönde olacak bakalım.

Ümit o akstan gelen bir ses bence ve pek zararsız olmasa da normaldir. Tekerlek gÜçlÜ ivmelenme esnasında boşa dÜştÜğÜnde, mesela hızlı kalkışlarda, özellikle yağmurda veya çukura girdiğinde, tam gaz vermeye devam edersen yeniden yolu kavradığında bu sesi yapıyor.

Aşağıdaki videoyu sesli dinlersen aynı ses mi anlayabilirsin...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dinamik tork kontrolu süspansiyon ile ilgili bir şey değil.

Aktarma organları ve frenlerle ilgili. Virajda iç lastiğe daha az yük bindiği için kolayca patinaja düşebiliyor. Bu nedenle bu lastiğe hafif bir fren uygulanıyor ve ikisinin eşit dönmesi sağlanıyor. Bu sayede sürekli eşit traksiyon sağlanarak viraj içi ve çıkışında rahat ve stabil bir hızlanma sağlanabiliyor. Yani bir tür kilitli diferensiyal etkisi, çakması...

çok değişik hızlarda ve sertlikte virajları döndüm, hiç ses mes de yaptığını duymadım.

Ayrıca tümsekle de ilişkisi yok, ya da varsa ben bilmiyorum.

Videosu da burada: http://www.ford.co.u...=v1204988487802

Lastikler Conti :)

Şaka bir yana, bu kadar ayrıntılı, özenli ve tam yerinde yorum yapan pek yok galiba.

Haa birde Mertol bey var. Her konuda mantıklı bir fikir sahibi olan.

Her ikinize de Teşekkürler Cem Bey ve Mertol Bey. :sofeer::kıhkıh::smiley2k::D:+1:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Lastikler Conti :)

Şaka bir yana, bu kadar ayrıntılı, özenli ve tam yerinde yorum yapan pek yok galiba.

Haa birde Mertol bey var. Her konuda mantıklı bir fikir sahibi olan.

Her ikinize de TeşekkÜrler Cem Bey ve Mertol Bey. :sofeer::kıhkıh::smiley2k::D:+1:

İlgine ve samimiyetine teşekkÜr ederim, yine de bence ayrımcılık yapmayalım.

Herkesin söyleyeceği bir şey vardır ve herkesin herkesten öğreneceği bir şey vardır...

Benim yazdıklarıma da her zaman gÜvenme, neden dersen dÜsturum şudur: Kendinden emin değilsen ikna edici konuş! :)

Forumların gÜzelliği herşeyin açık ortada olması ve karşılıklı iletişimle önÜnde sonunda doğru bilgiye ulaşabilmemiz, bu yÜzden de herkesin katkısı, çabası ve emeği önemli ve kıymetli!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ayrımcılık yok, dediğim gibi tam yerinde ve bu kadar özenli yorum yapan pek yok. Mesela ben. Kendi yorumlarımın tamamını bir incelesem oohooo, Dam üstünde saksağan, vur beline kazmayı, üstüne birde çay demle, iç, açık ve şekersiz olsun. Tam bu kıvamdadır sanıyorum :sofeer:

Kendinden emin değilsen ikna edici konuş! :kıhkıh:

Son zamanların gözde uygulaması diye düşünüyorum, nedense herkes öyle, e tabii Türk milletiyiz, akıma çabuk kapılıyoruz, bende öyleyim galiba :smiley2k::D:+1:

Akıma kapılmak derken kendim için konuştum :) :)

Yanlış anlaşılmaya mahal vermemek lazım :D

ÜmitVaysaloğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.