Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ödüllü 1.0 Ecoboost Üzerinde Yeni Yakıt Verimliliği Araştırması (Silindir Kapama)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bugün, 2015 Uluslararası Viyana Motor Sempozyumu vardı.

Ford'un motorlardan sorumlu müdürü olan Andreas Schamel, yeni bir yakıt verimliliği çalışmasını sundu.

  • Ford, ödüllü 1.0 litrelik EcoBoost motorun yakıt verimliliğini arttırmak için yenilikçi yaklaşım ile araştırma yapıyor.
  • Mühendisler, prototip üzerinde yapılan silindir kapama testlerinden sonra %6'ya varan yakıt verimliliği elde etmiş.
Deneysel araştırmalardan sonra yol testi yapılarak %6'ya varan yakıt verimliliğine ulaşılmış. Ayrıca bu test için yeni çift kütleli volan da geliştirilmiş bunun sayesinde titreşim, gürültü ve sertlik minimize ediliyor. Ek olarak yeni kavrama diski ve sarkaç emici sistem de yer alıyor. 
 
Yetkililer 1.0 Ecoboost verimliliğini arttırma adına yapılan çalışmalardan sadece birinin bu olduğunu da belirtiyor.
 
2012, 2013 ve 2014 yıllarında 'Yılın Motoru' ödülünü alan 1.0 Ecoboost, Fiesta'dan Mondeo'ya 10 farklı model ile sunulmakta.
 
 
Ford bu çalışma için Alman Schaeffler Group ile çalışmakta.
 
1.0 EcoBoost
 
9b9kvVy.thumb.jpg.ba0d5f9947cf79d713b4bc
Çift kütleli Volan örneği
Zweimassenschwungrad_und_kupplung_aufges
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Genel ismi o evet yani vw act şuan 4 silindirin ikisini kapatıyor. Yukardaki haberde ise -1.0 eb- 3 silindirin birini kapatıyor.

Ayni prensip tabi de reelde pek de etkili olmadigini okumustum bir kac yerde bu act nin.Kaldi ki arac her firsat buldugunda da kapatmiyormus,duz yol,sabit hiz,motor neredeyse yuk altinda olmayacak vs vs lazim.

Neyse,hayirlisi olsun hocam

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ayni prensip tabi de reelde pek de etkili olmadigini okumustum bir kac yerde bu act nin.Kaldi ki arac her firsat buldugunda da kapatmiyormus,duz yol,sabit hiz,motor neredeyse yuk altinda olmayacak vs vs lazim.

Neyse,hayirlisi olsun hocam

 

Öyle evet bunun bire-bir test edilmesi de oldukça zor. Yani duyumlar/yorumlar bu hallerde pek bi önemsiz kendi adıma. Firmaya güvenmeyi tercih ederim.

Zaten bunların genel amacı fakir! ülkelerdeki vergi sistemi için hep :)  Bizi ilgilendirmiyor pek; şekil 1a

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.