Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Mayıs 12, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 12, 2015 Alakasız şekilde bozulsada kendi kendine tamir olabiliyor geçenlerde sağ ön tekerlekten yoğun bi tıkırtı geliyordu, vites değiştirirken bile geliyordu. Ben fırsat bulup servise gidene kadar düzeldi 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ahmet Dursun Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 (düzenlendi) Yol tutuş, teknoloji ve oyuncakları, tasarım, karakter, kişiye özel tıkırtı, sağlamlık, yaygın servis ağı, yedek parçada üzmeme, donanım; bir de bütün bunları pazarlık, indirim ve makul fiyatla alabilmek... Daha ne olsun?... 1.6 atmosferik motorun gücü ve hızlanması benim gibi basit bir sürücüye fazlasıyla yetiyor; tamam, az km yapıyorum ama 3 yıldır silecek suyu harici kaputu açmadım; dolu bir fluence sahibi arkadaşımın, kimimizin karışık bulduğu konsola "ne güzel, uzay aracı gibi" yorumu; araca eşim ve çocuğum ile her bindiğimde oluşturduğu güven ( psikolojik olabilir ama ncap testleri ortada ); otoyolda yavaş yavaş, 62,5 bg ile akarken, konforluca 125 bg ile sollamaya çıkmak; 3 sene sonunda hala gözüme spor araba gibi görünmesi; ara sıra başka markaya ( Volvo, Vw ) gözüm kaysa da sanki yavuklumu aldatıyormuşum hissiyatı ile direksiyon başına geçmek; her viraja girdiğimde bu sefer ya ön ya arkadan bırakacak diye korkup, henüz hiç bir yerden bırakmaması; bunlar da kişisel-duygusal sebepler... Ha! Bir de unutmadan: Ecomode sürücü bilgilendirme sistemi ve yaprakları yüzünden; bayılıyorum o basit grafikli yapraklara ve eco ileri sürücü yazısına ( şampiyon olamadım, şerefli ikincilik de yeter ) Tabi vites değiştirme uyarılarına gıcık oluyorum bazen; yahu kardeşim ben biraz daha devirlenicem, bana ne diyip devam edince yapraklar hemen ayarı veriyor, ben de tabi cezaya kalmış ortaokul öğrencisi gibi vitesleri gene uyarıya göre... Mayıs 13, 2015 Ahmet Dursun tarafından düzenlendi 7 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Volkan Ö. Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Alakasız şekilde bozulsada kendi kendine tamir olabiliyor geçenlerde sağ ön tekerlekten yoğun bi tıkırtı geliyordu, vites değiştirirken bile geliyordu. Ben fırsat bulup servise gidene kadar düzeldi Nazar hep bunlar Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Mehmet USLU Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 O ecomode yaprakları beni de erken vites atmaya zorluyor. Bazen az ileride yavaşlıyacam diye vites yükseltmiyorum, uyarıyı görünce arada kalıyorum, nolur notumu kırma kavşak var ondan atmadım diyesim geliyor 6 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Karaca Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Aynen eski focus 1 imde rölanti dalgalanması oluyordu bir süre oldu, ustaya gittim iyice bozulsun öyle gel dedi o günden sonra yapmadı Alakasız şekilde bozulsada kendi kendine tamir olabiliyor geçenlerde sağ ön tekerlekten yoğun bi tıkırtı geliyordu, vites değiştirirken bile geliyordu. Ben fırsat bulup servise gidene kadar düzeldi Vites değiştirme uyarısına uymayınca sanki yanlış bir şey yapıyormuş hissi sadece bana özgü değilmiş sanırım Yol tutuş, teknoloji ve oyuncakları, tasarım, karakter, kişiye özel tıkırtı, sağlamlık, yaygın servis ağı, yedek parçada üzmeme, donanım; bir de bütün bunları pazarlık, indirim ve makul fiyatla alabilmek... Daha ne olsun?... 1.6 atmosferik motorun gücü ve hızlanması benim gibi basit bir sürücüye fazlasıyla yetiyor; tamam, az km yapıyorum ama 3 yıldır silecek suyu harici kaputu açmadım; dolu bir fluence sahibi arkadaşımın, kimimizin karışık bulduğu konsola "ne güzel, uzay aracı gibi" yorumu; araca eşim ve çocuğum ile her bindiğimde oluşturduğu güven ( psikolojik olabilir ama ncap testleri ortada ); otoyolda yavaş yavaş, 62,5 bg ile akarken, konforluca 125 bg ile sollamaya çıkmak; 3 sene sonunda hala gözüme spor araba gibi görünmesi; ara sıra başka markaya ( Volvo, Vw ) gözüm kaysa da sanki yavuklumu aldatıyormuşum hissiyatı ile direksiyon başına geçmek; her viraja girdiğimde bu sefer ya ön ya arkadan bırakacak diye korkup, henüz hiç bir yerden bırakmaması; bunlar da kişisel-duygusal sebepler... Ha! Bir de unutmadan: Ecomode sürücü bilgilendirme sistemi ve yaprakları yüzünden; bayılıyorum o basit grafikli yapraklara ve eco ileri sürücü yazısına ( şampiyon olamadım, şerefli ikincilik de yeter ) Tabi vites değiştirme uyarılarına gıcık oluyorum bazen; yahu kardeşim ben biraz daha devirlenicem, bana ne diyip devam edince yapraklar hemen ayarı veriyor, ben de tabi cezaya kalmış ortaokul öğrencisi gibi vitesleri gene uyarıya göre... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Anıl Ö. Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 (düzenlendi) Ben fordun hiç laçka kendini salmış pas tutmuş çürümüş arabasını görmedim.Bendeki güven hissi kapıların tokluğuyla yol tutuşla frenle alakalı fordda sınıfında bunları bana göre en iyi veren araç.Motorlar deseniz ecobost un başarısı ortada dizeller; yeni 1.5 ler efsane olucak diye düşünüyorum.bizim 1.6 larda hem performans hem yakıt konusunda çok iyi.Serviste kahve ısmarlamadan bırakmıyorlar :)Böyle sıcak bir forumu var :)Misal focus sınıfında birçok yeniliğin öncüsüdür.Bütün güvenlik özelliklerini en alt donanıma dahi koyması focus için sis farı çelik jantı her donanımda vermesi çok önemli bence.Herkeste bi algı var ford arabası ses alır diye ama ben katılmıyorum,ses takıntısı olan s kasa mercedes yada 7 kasa bmw ye binsin Mayıs 13, 2015 Anıl Ö. tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Siz soruyu anlamadınız aynı paraya VW duruken nasıl ford tercih edebiliyorsunuz diyor :D . . . . . . ahhh..Durun vurmayın :D 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Ford'un başarısını ve ilkesel yaklaşımını belki de tarihi mirasında aramak gerek. Tin Lizzy ya da daha resmi adı ile Ford Model T 1908 yılında başlayan üretimiyle neredeyse 20 yıla yakın yüksek burjuva olmayanların da otomobil sahibi olmasını sağladı. İlkeler belli idi, en iyi malzemelerle ve en iyi işçilerle düzgün bir otomobil üretmek ve ehven fiyata satışa sunmak. O dönemde Henry Ford otomobili ilk defa el işçiliği ile değil de üretim bandında hazır parçalarla üretme yöntemini kullanmış ve bu sayede maliyetleri düşürebilmişti. Sonuçta artık orta halli Amerikan aileleri için de otomobil hayal değildi. Temel ilkeler bugün de geçerli: Göreceli iyi malzeme ve işçiliği göreceli makul bir fiyata satmak. Hoş artık farklı olmak eskisi gibi kolay değil, rekabet had safhada ve değişik üreticiler teknolojik gelişmeler ile standartı yakalamakla kalmadı çıtayı dahi yükseltmekteler. Bana sorarsanız bugün gerek alıştaki fiyat gerek servis hizmet kalitesi gerekse araç özellikleri olarak Ford'a yönelmeyi telkin edecek fazla bir şey kalmadı. Evet yol tutuş iyi, evet, motorlar düzgün ve dayanıklı, fiyatlarda fena değil ama bunların hiçbiri olmazsa olmaz nitlekilr değil, iş dönüp dolaşıp gene gönüle ve biraz da algı yönetimine dayanıyor. Söz gelimi çevremde beni "arabadan anlar" zanneden bir sürü insan bana danışıyor. Ford'u baştan düşünen az olduğu gibi benim güçlü önerme oranım %20'lerde. Ben niye Ford kullanıyorum: 1. Servislerle ve bayilerle neredeyse akrabayız. 2. Çok kaçan ama cebi yakmayan araba istiyorum 3. Sürüş dinamiklerini önemsiyorum 4. Özgün özelliklere değer veriyorum 5. Beş değişik model Ford kullandık, hiçbirinde canımızı sıkan bir sorun olmadı 2000 yılında Opel'İn ilgisizliği ve bilgisizliği nedeniyle Astra GSi alacakken o kızgınlıkla girdiğim Otokoç'ta gördüğüm ilk araba olan Focus Sport Trend'i almıştım. 10 yıllık mutlu beraberliğimiz oldu. Bence Ford'un ürettiği en başarılı modellerden biri. Sonra 1.6EB'u duyunca dayanamayıp yeniledim. Bugün Focus gamında 1.5 EB gelmediği sürece bana hitap eden araç yok, Mondeo çok iri, rahat etmem. Şu andaki aracım beni bırakmaya karar verirse başka markalara yelken açarım,... 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ahmet Dursun Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 (düzenlendi) bugün gerek alıştaki fiyat gerek servis hizmet kalitesi gerekse araç özellikleri olarak Ford'a yönelmeyi telkin edecek fazla bir şey kalmadı... 3. Sürüş dinamiklerini önemsiyorum 4. Özgün özelliklere değer veriyorum 5. Beş değişik model Ford kullandık, hiçbirinde canımızı sıkan bir sorun olmadı Bu üç madde araç özellikleri bakımından yönelim sağlamaz mı? Mayıs 13, 2015 Ahmet Dursun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bekir B. Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Siz soruyu anlamadınız aynı paraya VW duruken nasıl ford tercih edebiliyorsunuz diyor :D . . . . . . ahhh..Durun vurmayın :D Wuuuu çok iyiydi yaw[emoji4][emoji4] Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan E. Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Neden Ford? Herşeyden önce otomotiv dünyasının bugünlere gelmesinde en büyük pay sahibi firmalardandır ve hatta direktman o firmadır diyebiliriz. Henry Ford un Fordizm felsefesi otomotiv dünyasına en büyük katkıyı yapmıştır.Tabiki tekerin icadından sonra http://tr.wikipedia.org/wiki/Fordizm Bu kısmı geçersek güven veren bir firma ve dürüst bir firma. Şu bakımdan söylüyorum.Otomobil müşterisinin genelde görmediği ve merak etmezse nerdeyse hiç bilgi sahibi olmayacağı,aracın altyapısından ve yürüyen aksamdan çalma işlemini yapmamaktadır. Örneğin;Vw de büyük bir firma lakin 80-90 bin tlye sattığı Golf te torsiyon çubuğu denen,bağımsız süspansiyona nazaran çok daha maliyet odaklı ve avantajının sadece üreticiye maliyet olarak döndüğü bir sistem kullanmakta.Halbuki Ford Focus ta her donanım ve her motorda bağımsız süspansiyon gibi çok daha maliyetli,Ford a maddi olarak esasen yük getiren bir sistemi standart olarak sunmaktadır. Mesela Ford aracına kolçak koymaz her zaman ama bu kullanıcının gördüğü ve bunu bilerek aldığı bir durum olduğundan dürüstlük buradan başlıyor. Golf te ise broşürde,data sheette bunlar yazmaz hiçbir şekilde.Hangi süspansiyonun kullanıldığını öğrenmek için detaylı araştırma gerekli. Başka bir nokta ise yol tutuş. Araç A noktasından B noktasına götürme amacı güder.Ama bu işi zevk alarak yapmak varken neden faydalanmayalım bundan?Premium markalar harici(Bmw,Audi vs)en iyi dinamiklere sahipler segmentlerinde.Ki bu markalara şu anda bile kafa tutmakta(her zaman olmasa da),tabiki aradaki fiyat farkı düşünülürse bu çok iyi bir durum Başka bir husus ise kullanıcıyı mağdur edeceğine ve bilerek ayıplı mal satacağına sorunlu bir kombinasyon mevcutsa,prestij kaybını dahi göze alarak üretime son vermesi. Bu noktada Ford un sorunları ile bilinen Cvt şanzıman dönemine dikkat çekmekti amacım.Sorunlar gelince piyasadan çekti bu şanzımanı.Aynı şekilde Asm de de buna benzer durumlar gelişmişti. Öte yandan,yukarda örnek verdiğim Vw şanzımanı sorunları ile kaç senedir meşhur.Ve bu şanzımanı hala sorunlu şekilde piyasada tutarken,Abd de aynı şanzımana 10 yıl garanti verirken burada garanti dahilinde arızalanan şanzımanına işçilik ücreti istenmekte 10 yıl Dsg garantisinin belgeleri yer almaktadır bu mesajda. İşte bu tarz sorunları Ford un yaşatmayacağı geçmişteki örneklere bakılırsa kolyca tahmin edilebilir duruyor diye düşünüyorum. Bir diğer husus ise Ford tercihinde tabiki ikinci el faktörü. Kimse yüksek değer kaybı istemez.Piyasadaki ikinci eli en iyi markalardan biri Yalnız yukarıda aracın değeri artı yazanlar olup,sevinilmiş. Evet şu an için güzel görünüyor.Ama yarın aracınızı satıp yeni bir araç istediğinizde onlarında fiyatı yükselmiş olacak. Bu durum aslında paramızın değerinin günden güne eridiğnin göstergesi. Uzun oldu gibi,affınıza sığınıyorum.Aklıma gelen bütün yönleri ile ele almaya çalıştığım için biraz uzun oldu. Herkese keyifli sürüşler dilerim 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hakan Saraylı Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Ülke şartları sizi belli markalar almaya yönlendiriyor Vw, Ford ve Opel bunlardan başlıcaları, Vw çok fazla tutucu bana göre yüzü hiç yenilenmiyor çıkardığı yeni model bir araba bile olsa heyecanlandırmıyor, Opel görece tasarım olarak çok üstün ama gel gelelim o güzelliğe o motorlar hiç yakışmıyor, Ford hem güzel tasarım hem güzel motorlar ile ortaya çıkmayı iyi biliyor, her zaman albenisi var, son olarak arabayı alınca iş bitmiyor bunun bakımları var servisi var yedek parçası var bu noktada zaten tüm ibreler Ford'u gösteriyor. Şu andaki aracım beni bırakmaya karar verirse başka markalara yelken açarım,... Hocam bana diyorlar ki Mondeo satılıp yerine yine Mondeo'mu alınırmış, ne alırdınız mesela D sınıfında benim başka araçlara kanım ısınmadı bir türlü ama şu da bir gerçek Mondeo'nun bu sınıfta motor / şanzıman / tüketim seçenekleri yüzünden eli çok zayıf. (bütçe max. 120bin.) 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Bu üç madde araç özellikleri bakımından yönelim sağlamaz mı? Bu maddeleri sadece şu anda sadece Ford karşılamıyorki... Hocam bana diyorlar ki Mondeo satılıp yerine yine Mondeo'mu alınırmış, ne alırdınız mesela D sınıfında benim başka araçlara kanım ısınmadı bir türlü ama şu da bir gerçek Mondeo'nun bu sınıfta motor / şanzıman / tüketim seçenekleri yüzünden eli çok zayıf. (bütçe max. 120bin.) Şimdilik kaşınma elindekinin tadını çıkar. Bakalım neler gelecek... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ahmet Dursun Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 13, 2015 Bu maddeleri sadece şu anda sadece Ford karşılamıyorki... Şimdilik kaşınma elindekinin tadını çıkar. Bakalım neler gelecek... Son madde temelli sormuştum Cem Bey; hem geçmişte genel olarak sorunsuz bir araçlar serisi olmuş hem de sürüş dinamikleri ve özgünlük model olarak Focus'ta yüksek değerde; bu markaya bağlılık yaratmaz mı? Son kullanıcı bağlamında sürüş dinamikleri tartışılır yani başka marka kullanan adamın Focus'u övmesi ve/ya Focus kullanan bir adamın başka modeli beğenmesi subjektif olarak değerlendirilebilir tabi... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mustafa Karaca Yanıtlama zamanı: Mayıs 14, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 14, 2015 sorunsuzluk konusunda pek katılmıyorum ilk kulandığım focus1 de kronik arıza çoktu. gerçi arıza yapmayan araç yok tabi ama bence alman aracı sağlam, japon aracı sorunsuzdur. Son madde temelli sormuştum Cem Bey; hem geçmişte genel olarak sorunsuz bir araçlar serisi olmuş hem de sürüş dinamikleri ve özgünlük model olarak Focus'ta yüksek değerde; bu markaya bağlılık yaratmaz mı? Son kullanıcı bağlamında sürüş dinamikleri tartışılır yani başka marka kullanan adamın Focus'u övmesi ve/ya Focus kullanan bir adamın başka modeli beğenmesi subjektif olarak değerlendirilebilir tabi... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap