Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Tanıtımı & Üretim Başladı ! - Made in Germany


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Made in Germany 1.0 Ecoboost Tanıtımı & Üretimi Başladı !

Detaylar Burada olacak..Sayfayı Yenilemeyi Unutmayın :D

İlk alınan bilgiler bu sayfamızda mevcut idi..

BÜyÜk GÜn Başlığımızın Devamı Buradan gelsin :D

----World Class Designed Europe Made in Germany ---

Ford CEO'su tanıtımda; yine Abd'den Kuzey westfalia eyaleti başbakanı da orada bulunuyor..

Unutmayalım Almanya Başbakan'ı da orada..

Konumuz; Yeni 3 Silindirli 1.000 cc Ecoboost Motor..

Turbo Şarjlı ve Direk Enjeksiyon

Motorun çok hafif olduğu üzerinde duruluyor şuan ve gelişim süreci aktarılıyor.

Fiesta'da da olacağı söylendi tarih yok.

125 ps olacak..(120'den vazgeçilmiş ilk açıklamaya göre) bir diğer seçenek 100 ps

Şuan ise Ford geçmişi özet geçiliyor işte eskiden böyleydi şimdi böyle gibi..

Şuan Motor hakkında konuşuluyor Ne tür malzemeden ve Neden üretildiği Vurgulanıyor..

Avrupa için çok önemli motor olduğu söyleniyor.

Gelecek Yıl 100 ve 125 ps olarak Focus da bulunacak diyor.. 125 ps, 5.0 litre tÜketim değeri sunuyor..

Şimdi Ford CEO'usu konuşuyor...Bakalım ne diyecek Delikanlımız..

Tebrik Ediyor Tüm emek verenleri..çok önemli geyiği yapılıyor yine :D Hepsi örnek veriyor konuşması sırasında

Yılda 1.5 milyon satış bekleniyor

Tekrar Tebrik edip Teşekkür ediyor çalışanlara (alkışlar ile)

Veee Motor Podyuma çıktı :D Daha önce resimlerini vermiştik :) Bildiğimiz ecoboostt :D

Fabrika Şov ediliyor şuan...Motor parçaları vs

Resimler çekildi tanıtım bitti..Detay Sunmalarını Bekliyorum ...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

125PS and 170Nm peak torque (with 200Nm overboost)

Ford’s Mulally Launches Production of High-Tech 1.0-litre EcoBoost Engine Delivering Class-Leading CO2 in Ford Focus

  • Ford President and CEO Alan Mulally launches production of new 1.0-litre EcoBoost in Cologne, Germany. Small but powerful engine will be available around the world

  • Ford invests €134 million ($200 million) in new production line at Cologne Engine Plant with state-of-the-art manufacturing technology

  • The engine will debut in the European Ford Focus in early 2012, giving the Focus class-leading petrol CO2 emissions and fuel economy. It will subsequently be offered on the Ford C-MAX and the new B-MAX in Europe, and other Ford vehicles around the world

  • New 1.0-litre EcoBoost is Ford’s smallest petrol engine. The turbocharged, direct injection engine delivers the combinations of 125PS with 114g/km CO2 and 100PS with 109g/km CO2 in the Ford Focus

  • The European-designed engine also will be built in Craiova, Romania, from early 2012, bringing total European production capacity to a potential 700,000 units per year in the years ahead, with annual worldwide production of up to 1.3 million engines anticipated

COLOGNE, Germany, Nov. 9, 2011 – Ford President and CEO Alan Mulally today launched volume production of Ford’s smallest petrol engine – a 1.0-litre, turbocharged, direct injection EcoBoost engine that will debut in Europe in early 2012 and ultimately be available worldwide.

Ford announced that when the 1.0-litre, three-cylinder EcoBoost engine debuts in the European Ford Focus, it will produce 125PS while delivering ultra-low petrol CO2 emissions performance of 114g/km – a level unmatched by Focus competitors. A 100PS version of the same engine will deliver outright best-in-class petrol CO2 emissions of 109g/km.

“The new 1.0-litre EcoBoost – and our entire family of EcoBoost engines – represent technology breakthroughs that deliver power, fuel efficiency and low CO2 emissions through turbocharging and direct injection,” Mulally said. “These engines are delivering to our wonderful Ford customers the fuel-efficient vehicles they want and value and, in turn, contributing to the reduction of CO2 and fuel consumption."

Mulally was joined by Hannelore Kraft, prime minister of Nordrhein Westfalen, Germany, and Elfi Scho-Antwerpes, mayor of Cologne, for the event. Ford said it invested €134 million ($200 million) to develop a special high-tech line at the Cologne Engine Plant to build the engine. The plant’s 870 employees will build up to 350,000 units a year of the new engine.

European production capacity could increase to up to 700,000 units per year as production of the new small EcoBoost engine at Cologne is joined by Ford’s new engine plant in Craiova, Romania, in manufacturing the new 1.0-litre EcoBoost engine in early 2012. In the years ahead, Ford anticipates production to expand outside of Europe to deliver availability for customers around the world and global production of up to 1.3 million 1.0-litre EcoBoost engines per year.

The new small EcoBoost petrol engine

This new EcoBoost engine delivers performance to rival a traditional 1.6-litre engine and with significantly improved fuel efficiency and lower CO2 emissions. The 1.0-litre EcoBoost cylinder block can fit onto a sheet of A4 paper but delivers up to 125PS and 170Nm peak torque (with 200Nm overboost), giving it the highest power density of any Ford production engine to date.

“Ford's commitment to Germany as a high-tech manufacturing location is significant,” Mulally said. “Nowhere outside of the U.S. do we have a stronger design engineering and manufacturing presence than we do here in Germany."

The small and powerful new EcoBoost is set to debut in the European Ford Focus in early 2012, and will deliver unrivalled petrol fuel economy of 5.0 l/100km and emissions of just 114g/km CO2 in 125PS form, with a 100PS version offering best-in-class CO2 emissions of 109g/km. The engine also will feature in the hot-selling Ford C-MAX, and in the new Ford B-MAX, which enters production in 2012. Further global applications for both the 125PS and 100PS variants will be announced by Ford later.

The 1.0-litre EcoBoost engine was developed by Ford experts across Europe, including engineers at Ford’s European Research and Advanced Engineering Centre in Aachen, Germany, and the Dunton Technical Centre, UK.

“The new 1.0-litre EcoBoost engine is a true collaboration from start to finish with expertise from Ford specialists across Europe leveraged in designing both the engine and the cutting-edge facility in which it will be produced,” said Stephen Odell, chairman and CEO, Ford of Europe.

“This will be reflected in the class-leading European CO2 emissions of the new 1.0-litre EcoBoost Ford Focus when it debuts in early 2012; low emissions that will be achieved alongside the spirited and refined performance that customers expect from Ford.”

High-tech EcoBoost production

The advanced EcoBoost production facility at Ford’s Cologne Engine Plant was designed by Ford’s Manufacturing Engineering team, Dunton, UK, using Ford's Virtual Manufacturing laboratory, to offer maximum flexibility and efficiency. Nearly 100 new machining units and a 580-metre purpose-built assembly line have been installed.

Fifty-five automated and 14 semi-automated processes are used, alongside 90 work stations for skilled employees, helping to ensure the highest standards of quality and consistency in production. The technology is capable of machining to an accuracy of 10 microns, 10 to 20 per cent the width of a human hair.

Ford has introduced new manufacturing techniques that reduce the volume of coolant required when machining aluminium engine parts to just four or five millilitres per component from a previous requirement of up to two litres, a reduction of more than 99 per cent that contributes to a reduced environmental footprint from manufacturing.

New “cold testing” technology allows completed engines to be tested without being started - reducing fuel usage and CO2 emissions from the process by 66 per cent – while 100 per cent of the remaining energy required to run the plant comes from renewable sources. Total electricity demands have been reduced by 66 per cent compared with production of Ford’s 4.0-litre V6 engine, which ends today at Cologne Engine Plant.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tanıtım Bitti :)

özetle Yeni Focus'a gelecek olan bu motor'un teknik verisi şöyle;

125PS and 170Nm peak torque (with 200Nm overboost)

Ortalama Tüketim; 5.0 litre/100km

En önemlisi EU için, co2 salınımda 1 sınıf yükselmiş oldu..

üretim Olarak ise;

çok daha az maaliyete sahip olduğu vurgulanıyor..Elektrik gideri vs adına.çok detay var bizi pratikde enteres etmeyen...Girmeyelim en iyisi :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.6 tdci'lar revize olmazsa bu motor ondan daha çok satmalı mantıken...Tabi bunlar pratikde..

Şahsen bu tüketimi/ekomiyi verecek benzinli varken tdci almam..

açıkcası ümitlerim söndü... Bu moturun 1.4 TSI gibi olacağını düşünüyordum... :) Bg olarak tutturmuş ama torkta 30n/m fark yemiş..( Overboost ne bilmiyorum ) Ama o 1.2 leri tokatlayacak bir makine gelmiş... :D Her konuda 1.6 atmosferikleri aratmayacak bişey olmuş... :) Ben beğendim.. :D

Not:Acaba buna powershift gelecek mi?Tam piyasayı sallayan kombinasyon olur.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Etkileyici tanıtımı bizlerle paylaştığını için teşekkürler.

Ford turbo beslemeli düşük hacimli motor akımında bu sefer zamanında davrandı.

Pratikte 6.5-7l/100km şehir ici ve 5 civarında şehir dışı tuketimler hayal değil. Düşük vergi, sessiz ve titreşimsiz calisma, düşük ağırlık önemli avantajlar. Geriye bir dayanıklılık ve ömür kriterleri kalıyor, o konularda da şimdilik olumsuz bir gösterge yok. Yine de henüz bir sonuca varmak için erken. Tutacaktır. Ben de en çok Fiestaya yakistiriyorum bunu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.4 tsi dengi degil bu , Uzulme yavrum :)

Sen biliyorsun zaten..

Overboost ekstra tork üreten sey.. An'i hızlanmalarda.

--- iPhone Yolladı ---

ne bileyim daha güçlü birşey bekliyorum forddan.. :) Neyse gerisini chip halleder.. :D

bu overboost elektrik motoru gibi arada bir(dip gaz ya da kökleme) tork üreten birşey... :)

Hasan Köpüklü tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şehir içi 6 küsür litre yaksın lpgsiz alıp binilir :) ki sabit 170nm tork ile tüm devirlere yayılsa 1.0 125 ps çok tatlı olur.

Dizel bile 6 yakamiyor. 7.5 kafiidir

Turbo şarjın son derece hızlı tepkime süresi ve 250 bin d/d’ye ulaşan devriyle neredeyse hiç turbo boşluğu oluşmuyor ve 120 PS’lik versiyonda 1300-4500 d/d aralığında 170 Nm’lik maksimum tork üretiliyor.. Overboost'u da unutmayalım.

--- iPhone Yolladı ---

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1300 dd felan güzel o torku veriyorsa. bizim araç 1750 civarı torkun %80ini vermeye başlıyor. (110 nm gibi bişii) ben 2000 dd geçmeden paşalar gibi gezebiliyorum. o yüzden fabrika değerlerinin çok rahat sürüyorum. 170 nm tork ile ne araba ıkınır sıkılır ne de tüketim artar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.