Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Tanıtımı & Üretim Başladı ! - Made in Germany


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

B segmenti fiesteya yakışırda,focusta hoş durmaz gibime geliyor,bende bişey bildiğimden değil ön yargılarımdan konuşuyorum ve otosan bu motordaki ön yargıları kaldırmak istiyorsa önce fiyatı düşük tutmalı yoksa sadece bi şeçenek olarak hep kenarda kalır sahalara pek çıkmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şunu unutuyoruz!

CO2 vergilendirilmesi başlayınca

Atmosforik ile arasındaki farkı görenler tıpış tıpış zaten alacak :) Eee yakında 1.6'larda kalkınca...Tıpış tıpış yine alacaklar... Yada Focus almayacaklar...Eee almasınlar :) Daha iyi ya işte...Bazı Focus severler dert yanıyordu, herkese düştü diye..

Fiesta'ya adapte edilmemesinin sebebi zaten üretici tarafından verildi, Fiesta'da 1.6 benzinli satış oranı zaten çok düşük focus'da ise yüksek...( yaklşk %20 )

ön Yargı nasıl yıkılır ?

Jetta - yıkım başladı

Golf - bu sene başlıyor

Focus - bu sene başlıyor

Astra - yakında onlarda kaldırır..

Diğer firmalar da bunların rakibi olmak istiyorsa onlarda başlayacak ve böylelikle herkes alışacak :)

Yine buarada vw 1.2 tsi sonrası 0.8 tsi üretimine başlayacak...En sonunda tıpış tıpış alınacaklar :zha:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Türk tüketicisinin arabadan anlamadığına katılmıyorum...sadece uzun yıllardır araba firmalarının zorunlu dayatmaların neticesinde özgüvenlerini yitirdiler..bence sorun araba firmalarının satış temsilcilerinin arabanın özelliklerini,teknik verilerini ve diger konulardaki deneyim ve tecrübelerini anlatmaktansa 15 dakika içinde bu adama sattım sattım..satamazsam ilgilenemem mantıgından kaynaklanmaktadır...Buda bireylerin ve türk insanının efendi..kibar saygısızlık olmasın diye fazla soru sormadan cazibeye kapılıp arabasının tamamını incelemeden almasına neden olmaktadır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Türk tüketicisinin arabadan anlamadığına katılmıyorum...sadece uzun yıllardır araba firmalarının zorunlu dayatmaların neticesinde özgüvenlerini yitirdiler..bence sorun araba firmalarının satış temsilcilerinin arabanın özelliklerini,teknik verilerini ve diger konulardaki deneyim ve tecrübelerini anlatmaktansa 15 dakika içinde bu adama sattım sattım..satamazsam ilgilenemem mantıgından kaynaklanmaktadır...Buda bireylerin ve türk insanının efendi..kibar saygısızlık olmasın diye fazla soru sormadan cazibeye kapılıp arabasının tamamını incelemeden almasına neden olmaktadır...

Konu dışına kayıyoruz kusura bakmayın...

Türk tüketicisinin bilgisi yoktur ama fikri vardır (acı ama çevremde çok yaşadığım bir gerçek, böyle genellemelerden nefret ederim ama yine de yazmadan edemedim).

Dayatmalara karşı özgüven kaybı da bu cehaletten kaynaklanır.

İki nedenle soru sormaz:

1. Ne soracağını bilmez.

2. Sorduğu soruya alacağı cevabı anlamayacağından çekinir.

Yoksa efendilik, kibarlık, saygı vb. özellikleri eskilerde kaldı.

Kötü bir benzetme de olsa hasta sahipleri ile cerrahi tedavi seçenekleri ve sonuçlarını konuşurken bunu çok yaşıyorum; çizimli ve fotoğraflı, detaylı ve anlayabilecekleri dilden anlatmaya gayret ediyorum, en az 15-20 dakika sürüyor ve hasta sahibinin yüzünde giderek daha anlamaz ve bunalımlı bakışlar beliriyor, ve sonunda iki ifadeden biri kullanılıyor: "Siz daha iyisini bilirsiniz, nasıl doğruysa öyle yapın" kabullenişi , ya da rahatlamaya yönelik "yani tehlikeli bir şey yok değil mi?" sorusu.

Bu benzetmede daha karmaşık ve kritik bir yaklaşım gereksinimi olsa bile görüş bildirmekte zorlanıyor ve anlamak için daha fazla uğraşmıyorlar.

Doğal olarak araba insan yapısı ile kıyaslanamaz, ama aynı bilgi eksikliğine orada da rastlamak mümkün, daha önce Bora'nın da dediği gibi kulaktan dolma bilgilerle bir fikir oluşuyor ve işin özünü anlamadan satıcıya beni kazıklayamazsın mesajını verme ötesinde bir kaygısı olmayan diyaloglar yaşanıyor.

Eğitim şart...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende Bora ile aynı fikirdeyim. Şahsen 1.0 ecoboost a 1.6 atmosferik motoru tercih ederim.

Otosan o motoru öncelikle fiestada getirip rüştünü ispatladıktan sonra focusta getirmiş olsa pazarlama açısından daha iyi olacağını düşünüyorum.. En azından ön yargılarla olan savaşa yazı turaya gerek kalmaksızın direk seçimi yaparak başlarlardı.. Bizim insanımız 1.4 motora burun kıvırır, 1.8 motora çok yakar der. Bu hep böyleydi. Yıllarca Şahin'i 1.6 olduğu için Boradway e tercih eden bir ülkede yaşıyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ecoboost 1.0 konusunda ilk Almanya incelemesi Spiegel dergisinin internet sitesinde yayınlandı.

Genelde çoğu Alman yayın organı gibi VW eğilimli dergi yazarları motoru çok başarılı bulmuşlar, kullanım kolaylığı ve performansını SW ile trafikte seyir halinde son derece yeterli olarak nitelendirmişler.

Genelde 1500 dd altında çok canlı olmadığını, 2500 dd'da ise iyi performans verdiğini ifade etmişler.

Tüketime gelince, bol şehir içi, kısa şehirlerarası ve tam gaz otoyol kullanımı ortalaması olarak 6.0l/100km tutturmuşlar ve bunu biraz yüksek bulmuşlar (bu arada hatırlatalım fabrika verisi 5.1), ben de buraya pes diye ekliyorum.

Tahminim şehir içi 6,5-7 arası idi ki bu tutacak gibi görünüyor.

Motor teknolojisini de kısaca överek anlatmışlar ve günlük neredeyse 1000 motorluk bir üretim kapasitesinden bahsetmişler.

İlk 100.000 km testini heyecan ve sabırla bekliyorum :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Almanya ve ingiltereyi sık sık kontrol ederken bugün aklıma İspanya geldi ve www. ford.es sitesine araç konfigüratöre girdim.

http://www.ford.es/SBE/Configuradordevehiculos/ConfigureVehicle/p=1204907702454

Bir de ne göreyim ben İngiltere veya Almanyadan beklerken konfigüratöre İspanya 1.0T yi koymuş. üstelik artık düz viteste 1.6 opsiyonunu da tamamen kaldırmış. 1.6 125 bg sadece ve sadece powershift ile var..1.0T powershift çıkınca sanırım onu da kaldırırlar..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

mertol sence gelecek...bu yeni 1.0 yada daha ufak motorlardamı gelişecek..bu konuda bir bilgin varmı skyactivede yeni geliştirilen motorlar var mazdada yani gelecek bu tip motorlardamı gelişecek...yoksa yeni motor tipleri mi oluşacak 2 slinidirli 3 silindirli falan...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

mertol sence gelecek...bu yeni 1.0 yada daha ufak motorlardamı gelişecek..bu konuda bir bilgin varmı skyactivede yeni geliştirilen motorlar var mazdada yani gelecek bu tip motorlardamı gelişecek...yoksa yeni motor tipleri mi oluşacak 2 slinidirli 3 silindirli falan...

Alternatif yokki.. Downsizing kaçınılmaz son. Hem emisyon hemde ekonomi kriterlerini bunlar gibi karşılayabilen birşey yok. Kaldı ki ben bunlarla üreticilerin hybritlere ısındıklarını düşünüyorum. Tümüyle elektrikli araçlarda şu an için cazip bir taraf yok. Amerikalılar açısından bakıldığında zatne karlı bir yatırımda değil. Elektriklilerin pilleri için çin'e muhtaçlar. Li en çok moğolistanda var ve bu da çinlilerin kontrolünde. E Irak'ı işgal ettikleri gibi çin'i işgal edemeyeceklerine göre bu elektrik lobisinin havası fazla uzun sürmeyecek diye düşünüyorum. Dolayısı ile epey bir süre bu ufak motorlarla idare edeceklerdir. Benzinlideki bir sonraki aşama da zaten daha yüksek sıkıştırmalı motorlar. Onun içinde şeker kamışına ihtiyaçları var sadece.. E afrikadaki ekilebilir alanlar bu iş için gayet uygun..

Bundna 10 sene sonra 16-18 sıkıştırmalı alkol+benzin karışımı ile çalışan 500-1000 cc arası turbo motorlu araçlara biniyor olma ihtimalimiz çok yüksek.. 20 sene kadar sonra da muhtemelen komposit ağırlıklı hafif, küçük hacimli daha kişisel arabalara biniyor olacağız. Belki de biraz irice üstü kapalı 4 tekerlekli scooterlara...

Eğer önümüzdeki 50 yıl içinde devletler şirketlerin eline geçmezse toplu taşıma ağı gelişir ve hepimiz nükleer trenlerle kıtalararası yolculuk yapıyor oluruz..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.