Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Tanıtımı & Üretim Başladı ! - Made in Germany


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

1) Ben de dün Fordun Cenevre fuar sitesinde hanımefendinin mail adresini not etmiştirm. Bu soruları sorayım dedim ama sonra vazgeçtim.

2) Bu nasıl bir otomobil otoritesidir ya, şu laflara bakar mısınız

"Turbo ünitesi motora direk olarak bağlanmış yani gazı manifolddan değil direk motorun ordan subapların ordan alıyo..Bu da bitakım avantajlar getiriyo"

3) 1:13-1:15 arası candy red SW beni benden aldı :kıhkıh:

4) Abla fiyat çalışması yapıyoruz diyor. Anlaşılan Otosan arabanın "gider" fiyatını bir türlü bulamamış. Bir kısım iştahla bekliyor bir kısmı kesin almam diyor. Nasıl bir gider fiyat koysak da daha çok kar etsek diye habire toplantı yapıyorlar sanırım

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün 1.0 ecoboost resimlerine bakarlken bişey dikkatimi çekti. Bizim burada cenevredeki 1.0 ecoboostun resmi yok galiba ya da ben bulamadım. Neyse bir yerde buldum, şu resm bakın şimdi.

2013-ford-focus-1-0-ecoboost-live-photos_100384800_m.jpg

Jantlara bayıldım da sanırım geniş açılı bir lens kullanılmış değil mi. Araba dingil açıklığı bayağı kısa gibi duruyor sanki arkası olduğundan daha eğimli gibi..

ASıl benim için daha dikkat çekici olan 2. şey ise şu

2013-ford-focus-1-0-ecoboost-live-photos_100384799_m.jpg

Arka tampon altında ST dekine benzer bir diffüzör var. Normal focusu ilk gördüğümde ilk şikayetim o arkanın çok boş kaldığı idi ama bu diffüzör candy rede çok tatlı olmuş. Standart olabilir mi acaba 1.0Tde...Hatırlarsanız FORD yetkilisi başta müşteri kabullenemeyecek 1.0T yi diye bir şey söylemişti bunun için arabayı daha gözalıcı yapıp daha fazla beğendirmeye çalışıyor olabilirler mi? Ya da bu opsiyonel bir body kit mi? öyle ise muhakkak almak lazım(fiyatı 1000 euroyu geçmiyorsa)

Ne dersiniz ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arka tampon altında ST dekine benzer bir diffüzör var. Normal focusu ilk gördüğümde ilk şikayetim o arkanın çok boş kaldığı idi ama bu diffüzör candy rede çok tatlı olmuş. Standart olabilir mi acaba 1.0Tde...Hatırlarsanız FORD yetkilisi başta müşteri kabullenemeyecek 1.0T yi diye bir şey söylemişti bunun için arabayı daha gözalıcı yapıp daha fazla beğendirmeye çalışıyor olabilirler mi? Ya da bu opsiyonel bir body kit mi? öyle ise muhakkak almak lazım(fiyatı 1000 euroyu geçmiyorsa)

Ne dersiniz ?

Ben olsam alırım birde üstüne spoiler alırım :) oh mis..

Kim ne derse desin, dönüp baktığının farkında değildir o :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün 1.0 ecoboost resimlerine bakarlken bişey dikkatimi çekti. Bizim burada cenevredeki 1.0 ecoboostun resmi yok galiba ya da ben bulamadım. Neyse bir yerde buldum, şu resm bakın şimdi.

2013-ford-focus-1-0-ecoboost-live-photos_100384800_m.jpg

Jantlara bayıldım da sanırım geniş açılı bir lens kullanılmış değil mi. Araba dingil açıklığı bayağı kısa gibi duruyor sanki arkası olduğundan daha eğimli gibi..

ASıl benim için daha dikkat çekici olan 2. şey ise şu

2013-ford-focus-1-0-ecoboost-live-photos_100384799_m.jpg

Arka tampon altında ST dekine benzer bir diffüzör var. Normal focusu ilk gördüğümde ilk şikayetim o arkanın çok boş kaldığı idi ama bu diffüzör candy rede çok tatlı olmuş. Standart olabilir mi acaba 1.0Tde...Hatırlarsanız FORD yetkilisi başta müşteri kabullenemeyecek 1.0T yi diye bir şey söylemişti bunun için arabayı daha gözalıcı yapıp daha fazla beğendirmeye çalışıyor olabilirler mi? Ya da bu opsiyonel bir body kit mi? öyle ise muhakkak almak lazım(fiyatı 1000 euroyu geçmiyorsa)

Ne dersiniz ?

Marşpiyel falanda var. Bu Dingilterede satılmakta olan sport zamazingosunda kullanılan ile aynı body kit e sahip bir araç olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün sahibindende 1.6 style focus ilanlarına bakarken :blink:

şöyle bir ilan gördüm.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-ford-focus-1-6-style-2012-model-78746648/detay

2012 1.6 style resim falan yok da açıklama şu şekilde.

aracımız 2012 model olup sıfırdan tek farkı 1800 kmde olmasıdır son manuel aractır bundan sonra cıkacak olanlar otomatik vitestir.keyfe keder satılıktır aracın sıfır fiyatı 48500 tldir.

Satıcı Otosandan haber mi almış? 1.0T gelince düz vites 1.6 olmayacak yani düz 1.6 istiyorsanız benden başka yerde yok demeye getiriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün sahibindende 1.6 style focus ilanlarına bakarken :blink:

şöyle bir ilan gördüm.

http://www.sahibinde...-78746648/detay

2012 1.6 style resim falan yok da açıklama şu şekilde.

Satıcı Otosandan haber mi almış? 1.0T gelince düz vites 1.6 olmayacak yani düz 1.6 istiyorsanız benden başka yerde yok demeye getiriyor.

Böyle birşey olsa önce bizlerin duyması gerekmezmiydi?(Muhtemelen yanlış biliyordur)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün sahibindende 1.6 style focus ilanlarına bakarken

şöyle bir ilan gördüm.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-ford-focus-1-6-style-2012-model-78746648/detay

2012 1.6 style resim falan yok da açıklama şu şekilde.

Satıcı Otosandan haber mi almış? 1.0T gelince düz vites 1.6 olmayacak yani düz 1.6 istiyorsanız benden başka yerde yok demeye getiriyor.

Öyle olur heralde. :smiley2k: Sonuçta 1.0T den sonra 1.6ya gerek kalmıyor. Zaten şu anda 1.6 manuel yok galiba. :)

Bu mesaj I9000 tarafından Tapatalk ile gönderilmiştir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Top Gear 1.0 EB değerlendirmesi. Kısaca birazını çevireyim dilim döndüğünce:

Fordun bu arabaya 1.0T demesi gerektiğinden emin değilim. 1.0litre deyince emlak ofislerinin ufak müşteri gezdirme araçları akla geliyor. Fakat focus 999cc den beklentinizin çok çok üstünde performans gösteriyor.

1.6ların yerini alacak ama sürüşü 1.6lardan çok daha iyi çünkü daha sessiz, karakterli ve torklu

Sessizlik gerçekten en önemli özelliği.Ekonomi HBlerinde küçük dizellere alışkınız ama böyle bir araçta benzinli kullanmak çok keyifli.

Genellikle 1500-3000 arası kullanacaksınız , en iyi ekonomi ve yüksek tork bu aralıkta ve arabada bir titreşim yok , böylece rahat bir sürüş sağlıyor . Basmak istediğinizde , kolaylıkla devirleniyor ve gene sessiz. 3 silindire has karakteristik bir ses var ama iyi bir şekilde. Kararsızlık turbo lag falan yok.

Ayrıca içinizdeki mühendisi de heyecanlandırıyor. Tek silindiri çıkarılmış bir büyük gibi dizayn edilmemiş ..Tamamen 3 silindir olarak baştan dizayn edilmiş. Eski 1.6 dan 40 kg (2.0 dizelden 150kg) hafif. Eksoz manifoldu silindir kapağına yerleştirilmiş bu da silindir soğutma suyunun eksoz gazını soğutması anlamına geliyor. Silindir çapının dar tutulması da vuruntuyu önlüyor. Bu da ateşlemede gecikme zorunda kalmayı önlüyor bu da eksoz gazı sıcaklığını düşürüyor. Son olarak turbonun kendisi 1030derecedeki gazı kabul edebiliyor. Tüm bunlar ne anlama geliyor. çoğu turbo motor yüksek devirde ekstradan yakıta ihtiyaç duyar, turboyu soğutmak için. Ne korkunç bir insaf...Bu motor öyle dizayn edilmiş ki işte soğutma için ekstra yakıta çok nadiren ihtiyaç duyuyor Bu da bir FIAT twinair motorun aksine, resmi tüketim rakamlarından fazla sapmayacaksınız demek.

Sonuçta, bunu aldığınızda 1.6 ya göre benzinden tasarruf edeceksiniz, bu da alırken 1.6ya göre ödediğiniz fazladan 500 poundu karşılayacak ki bu para metalik boya fiyatından bile az (metalik boyalı 1.6 yerine aynı paraya opak 1.0T alın demek istiyor)..

SONUç: Modern benzinli motorlar avantajı ele geçirmeye devam ediyor. Bu motor 1.6 dizelden çok daha iyi (sweet yani tatlı demiş kendisi) ve fazla da yakmıyor. Küçük hacminden kaçmayın.

İngilterede dizel litre fiyatının benzinden fazla olduğu unutulmasın

I'm not sure Ford should call this thing the Focus 1.0T. Admitting how small it is will have thrusting estate agents spurning it as a company car, but it vastly overperforms your expectations of 999cc.

It's a three-cylinder turbo jobbie, and can be had with either 100 or 125bhp. The higher-power version, which I drove, runs a six-speed 'box. It replaces the naturally aspirated 105 and 125bhp Focuses, and is far better to drive because it's quieter, more characterful and torquier. It's also lighter, so the car steers more faithfully and urgently. And it uses lots less petrol. What's not to like?

The quietness really is the most striking thing. We've got used to diesels in economy hatches, but to get into a little petrol like this is such a joy. Generally, you run it at 1,500-3,000rpm: that's where the best economy is, and the high torque and absence of vibes (bar a little through your feet) make it an agreeable and relaxing way to get about. But when you need to slip along, the thing is happy to rev higher. But again, quietly: there's some of the characteristic three-cylinder thrum, but in a good way, a half-a-911 way. No harshness at all. And barely any turbo lag or other colourations of the throttle response.

And it really excites your inner engineer. It was an absolutely clean-sheet design, not a bigger one with a cylinder amputated, so everything is optimised for the size. The block length is the same as a sheet of A4 paper, and the powertrain weighs 40kg less than the old 1.6 (or a staggering 150kg less than a 2.0 diesel). It's got direct injection and dual variable camshafts, and an absolutely diddy jewel of a turbine that spins up to 248,000rpm.

The exhaust manifold is cast into the cylinder head, which means water cools the exhaust gas, and also the narrow-bore design of the engine means it doesn't have much tendency to knock, which in turn means it seldom needs much ignition retardation, which again means lower exhaust-gas temperatures. Finally, the turbo itself can accept gas at 1,030°C. What does all this mean for the price of fish? Most turbo engines squirt extra fuel at high power, simply to evaporate and cool the turbo. What a waste that is. This little engine is carefully designed seldom to need that overfuelling, so, even if you use wide throttle occasionally, you won't diverge too much from the official fuel figures. Unlike a Fiat TwinAir. I saw 40mpg on a particularly swift drive through some hilly Spanish countryside.

So you'll be saving petrol money. That covers the price: in 125bhp form, it's £500 more than the old 125 1.6, with an extra cog in the 'box thrown in. That's less than metallic paint, for Pete's sake.

Paul Horrell

The numbers

999cc, 3cyl, FWD, 125bhp, 147lb ft, 56.5mpg, 114g/km CO2, 0-62 in 12.5secs, 115mph, 1240kg

The verdict

Modern petrol engines keep on clawing back the advantage. This one's far sweeter than a 1.6 diesel and not much thirstier. Don't be put off by its tiny size

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alman dergisi Auto, Motor&Sport'da da sürüş izlenimlerinde benzer ifadeler yer aldı:

Rölantide motor sesi hemen hiç duyulmuyor, motora aşırı yüklenmediğiniz sürece sürüş esnasında mırıltının ötesine geçmiyor. Bu süreçte de motor asla güçsüz hissi vermiyor. Değişken egzantrik zamanlaması ve düşük devirlerde tepki veren turbo sayesiden 6-ileri şanzımanda üst viteslerde düşük devirlerde salınarak sürmek mümkün. Gaza basıldığında ise motor istekli bir şekilde devir kesiciye girene kadar hızla devirleniyor, bu süreçte de kulağa hoş gelen bir ses sunuyor.

üç silindirden gelen ses kulağa farklı gelse de, motor çok titreşimsiz ve sakin çalışıyor.

Sonuçta şimdiye kadar yazılı basında olumsuz bir şey okumadım, övgüye de sıkça rastladım...

Tek soru işareti doğal olarak dayanıklılık, küçük, sıcak ve yüksek basınçlı turbo başta olmak üzere.

Bunu da olumsuz bir beklenti olarak yazmıyorum, sadece henüz buna yönelik deneyim oluşmadı demek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.