Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Tanıtımı & Üretim Başladı ! - Made in Germany


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Hımmm, sen anlamamışsın...

Belkide farklı anladım ben seni abi.Muhabbet olsun diye baran a takılıyom yoksa zaten baran ın cesaret edemiyeceği şeyleri konuşmaının ne manası var :)

Bu arada yako nerelerde hala gelip uyarmadın özendirici hareketlerde bulunmayalım diye bi baksak ya bu çocuğa ne oldu :)

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Başlığını kirlettiğin motoru test ediyordum izin verirsen :D

Resimleri yorumları akşam ekleyeceğim..Motor çok sessiz :blink:

Çalıştı mı araba ? <---- ilk cümlem bu oldu :D

Tekno'da lehva okuma da vardı 30 yazdı :P akşama resimler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben geçen haf

Aynen öyle hatta ben ilk aptal gibi ataşehir otokoç'a da gittim neyse onu anlatmıyorum :P

Mars turuncu hb smart tekno cart curt vs vb :D

Ben geçen hafta içinde hem otokoç ataşehire hem şahsuvara gittim. Bekliyoz falan dediler.

BU cumartesi otokoç ataşehire uğradım bi değişiklik yok şahsuvarı aradım yeni seri araç yok ve 1.0T test aracı yok dediler.

Koca anadolu yakasında zaten bir Nuray bir de otokoç taşdelen var..Onlara gidene kadar istinyeye gideyim dedim.Zaten köprü de bedava :D

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 hafta sonra...

Ben bu konuyu yazmayı unuttum. Şimdi hatırladım yazıyorum.

Hatırlanırsa bu başlığın erken sayfalarından birinde bu motorların tork eğrilerini sormuştum. sağolsun forumumuzun herşeyi Yakup bunları genel focus başlığına asmıştı. Şimdi bunları tetkik ettiğimizde 100lük 1.0 ile 125lik 1.0ın 4000 devre kadar TAMAMEN ama TAMAMEN aynı olduğunu görüyoruz. 125 ancak 4000 devrin üstünde güçleniyor torku azcık daha ayakta kalabiliyor. Ehh bu arabayı alırsak 4000 devirin üstünde toplam kullanımımız 3 yılda toplam 5 dakika olmaz bence. Dolayısıyla da 125liğin almanın pratik bir faydası yok. Hatta emisyona göre vergi alırlarsa 100lük belki bir kademe aşağı bile düşebilir.

Dolayısıyla bu motoru en azından trendX veya style olarak 100 bg ile getirip 2000 TL daha ucuz tutabilirlerdi çok da iyi olurdu.

Ancak sanıyorum rakamın düşüklüğü onları korkuttu. Millete anlatamayız deyip daha pahalı versiyona yöneldiler.

Daha ucuza 100lüğü alırdım ben. Mesela şimdiki 1.0T 125bg style fiyatına 1.0T 100bg titanium ben alırdım.

Herkes CemBo gibi değil ki zorlayabilsin :)

100.png

125.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aynen öyle pratikte yani 4.000 devri geçmeyen sürücü için son hız hariç fark yok. Birde sollamalarda hızlanma gibi detay'da fark ediyor..

100 ps'leri b-max ve Fiesta için ekleyecekler ya ondan da olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben bu konuyu yazmayı unuttum. Şimdi hatırladım yazıyorum.

Hatırlanırsa bu başlığın erken sayfalarından birinde bu motorların tork eğrilerini sormuştum. sağolsun forumumuzun herşeyi Yakup bunları genel focus başlığına asmıştı. Şimdi bunları tetkik ettiğimizde 100lük 1.0 ile 125lik 1.0ın 4000 devre kadar TAMAMEN ama TAMAMEN aynı olduğunu görüyoruz. 125 ancak 4000 devrin üstünde güçleniyor torku azcık daha ayakta kalabiliyor. Ehh bu arabayı alırsak 4000 devirin üstünde toplam kullanımımız 3 yılda toplam 5 dakika olmaz bence. Dolayısıyla da 125liğin almanın pratik bir faydası yok. Hatta emisyona göre vergi alırlarsa 100lük belki bir kademe aşağı bile düşebilir.

Dolayısıyla bu motoru en azından trendX veya style olarak 100 bg ile getirip 2000 TL daha ucuz tutabilirlerdi çok da iyi olurdu.

Ancak sanıyorum rakamın düşüklüğü onları korkuttu. Millete anlatamayız deyip daha pahalı versiyona yöneldiler.

Daha ucuza 100lüğü alırdım ben. Mesela şimdiki 1.0T 125bg style fiyatına 1.0T 100bg titanium ben alırdım.

Herkes CemBo gibi değil ki zorlayabilsin :)

Son derece haklısın.

Günlük kullanımda hemen hiç fark hissetmezsin, emisyonun daha düşük olur, dikkatli kullanırsan tüketimin de öyle, 5 ileri şanzımanın maliyeti de daha düşüktür, yani kısacası ekonomi odaklı ve performanstan ciddi ödün vermeyen bir seçenek olur.

Hele ki küçük kasalarda kesin tercih nedeni olmalı.

Ayrıca ek gücü yüksek turbo basıncı sağladığından motor ömrü de olumlu yönde etkilenir.

Aynı durum 1.6 EB'da da vardı, 150 ve 182 PS arasında 4000 dd'ye kadar fark yok, sonrasında hafiften bir canlanma var 182'lik lehine. Ama arada en az 1000€ oynuyor Almanya fiyatında.

Neyse canım biz zengin ülke olduğumuzdan böyle küçük hesaplara girmeyelim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 Ecoboost un turbosu hakkında bir kaç satır yazalım ;şu malum lastik üretici firma Continental'ın yaptığı turbochargerdan bahsediyoruz.

img20111011turboladermo.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Continental 2006 yılından beri turbocharger üretimi yapıyor;1.0 ın turbosu Continental'ın yatırım ortaği Schaeffler'in yılda 2 milyon birim üretim kapasiteli Lahr fabrikasında üretiliyor.INA,FAG ve LUK markaları ile Schaeffler Grubu dünya çapında lider rulman üreticisi olmasının yanısıra otomotiv endüstrisinin dünyaca tanınmış tedarikçilerindendir. Ana merkezi Herzogenaurach’ta bulunan firma 2011 yılında yaklaşık 10,7 milyar Avro ciro elde etmiştir. Dünyada 74.000 çalışanı vardır.Uçak motorları, helikopterler, Amerikan Uzay Mekikleri ve Avrupa Fırlatma Aracı Ariane için yüksek hassasiyete sahip yataklama sistemleri gibi hi-tech ürünler üretiyor.Turbonun egzoz çapı 38 mm ve 240.000 tur dönebiliyor ve 1050 derece sıcaklığa ulaşabiliyor.Ufak egzoz çapı turbo lagi azaltıyor ve düz bir tork eğrisi sunuyor haliyle.Materyal olarak da farklı bir materyalden yapılmış.170 nm torqu ve 200 nm overboostla ulaşabildiği tork değerleri.

Tonay Mete tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 9 ay sonra...

Acaba ABD' de ne zaman satılacak, Amerikalılara bile 1 lt motor kullandırırlarsa, Ford bu işi bitirmiş demektir :)

 

 

Fusion ile 1.6T 180ps sunulmaya başlayacak :D 1.0T bakalım ne zaman olur :zha: izlemedeyiz :P

Buarada ecoboost'un 3.5L'si de mevcut :D Uvvv Canavar bu 365 Ps

 

 

Hadi 1.6 ya alışkınlar biraz, ilk Audi 2.0T lerle girmişti ama 1.0T gerçekten küçük sınıfta bile yok nerdeyse, Alışşınlar biraz, dünyayı kirletiyorlar zaten

 

 

Geçen şu muhabbeti yapıyordu CEO,

Eskiden nasıl ford motorları ünlü olduysa , şimdi downsizing ile bunu yine yapacağız...

Bakalım...

 

 

1.5 yıl önce bunları konuşmuşuz..

 

Şimdi ise 1.0'ın Fiesta ile Abd'de satılacağını öğrendik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

daha önce paylaşılmıştı ödül duyurusu, resmi ağızdan denebilir, yeni mondeo ya bile konacağı yazılmış

 

http://blog.ford.com.tr/1-0l-ecoboost-odule-doymuyor-2/

 

yukarıdaki yorumlarda 100 lük 1.0 ile 125 lik arasında 4000 devire kadar fark yok denmiş..herkes tork a takmış..

focus a 4 kişi binin..arabayı 5. vites 1400 devirde sürün, sonra devri 1750 ye çıkarın ve motor sesini dinleyin. tork sabit ama bg artmıyor mu 1400 den 1750 ye çıkınca..

1400 de titreyen motor 1750 dd de yağ gibi çalışıyor.

 

siz 100 bg lik 1.0 a binince bırakın 1400 ü büyük ihtimal 1600 devirde ve hatta 1750 de bile titrerse şaşmayın, çünkü araç bg isteyebilir.

 

1.0 b-max alanlar yorum yapabilir bu konuda, aracın ağırlığınada bakmak lazım..fiesta zaten bayağı hafif focus a göre..

şimdi bakınca gördüm ki 1279 kg olan b-max e 125 lik motor konmuş, demek ki 1100 kg gelen fiesta da sadece 100 bg liği var

 

tork önemli bg azımsanacak bir veri olsaydı, çok çeşitli motor alternatifleri olurdu..uk sitesine gideyim de 100 bg lik focus tan haber vereyim size

 

0-100 hızlanma 1.0 100 bg lik focus ta 12.5 sn.....125 bg likte 11.3 sn..  durum gayet açık gibi   1 sn lik fark 100 km hızda 20-25 metre dir

 

son hız 100 lük te 115, 125 likte 120 mil..

 

 

http://www.ford.co.uk/Cars/Focus/Performanceandefficiency  bkz. facts and figures (gerçekler ve sayısal değerler)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.