Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Mayıs 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 27, 2015 ...kursta böyle bir şey öğretmiyorlar tabi ki. O arkadaş ya "salladı" kurs'a katılmadı, ya da kurs boyunca uyudu (..ki kış uykusu hesabı iki gün boyunca uyumuş olması lazım) veya bildiğin mankafa ... hiç bir şey anlamamış. ...teknik eğitim kurslarında (örnek şanzıman) belli bir prosedür var. Araç lifte alınıyor, şanzıman/transaxe indiriliyor, tezgaha alınıp komple sökülüyor ... arıza arama / onarım prosedürü gösteriliyor ve sonunda şanzıman araca geri takılıyor. 10 kişilik ( 8 ile 12 arasında değişim yaşanabiliyor ) sınıf en az bir ( normalde iki ) eğitmen ile bu işi defalarca yapıyor. Powershift kuru! diyen arkadaş ( o kurs'a gerçekten katıldı ise) en az 4-5 kere o şanzımanın iniş - sökülme - toplanma - geri montaj işlemine şahit olması ve en az bir kere de şanzımanı indirme - sökme - toplama - geri montaj işlemini bizzat yapması gerekiyor. ...buna rağmen hala sertifikasını aldığı şanzıman için "kuru" diyor ise .... bende söyleyecek fazla bir şey kalmıyor. (bkn. çüş be adam!) 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman ünal Yanıtlama zamanı: Mayıs 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 27, 2015 ...kursta böyle bir şey öğretmiyorlar tabi ki. O arkadaş ya "salladı" kurs'a katılmadı, ya da kurs boyunca uyudu (..ki kış uykusu hesabı iki gün boyunca uyumuş olması lazım) veya bildiğin mankafa ... hiç bir şey anlamamış. ...teknik eğitim kurslarında (örnek şanzıman) belli bir prosedür var. Araç lifte alınıyor, şanzıman/transaxe indiriliyor, tezgaha alınıp komple sökülüyor ... arıza arama / onarım prosedürü gösteriliyor ve sonunda şanzıman araca geri takılıyor. 10 kişilik ( 8 ile 12 arasında değişim yaşanabiliyor ) sınıf en az bir ( normalde iki ) eğitmen ile bu işi defalarca yapıyor. Powershift kuru! diyen arkadaş ( o kurs'a gerçekten katıldı ise) en az 4-5 kere o şanzımanın iniş - sökülme - toplanma - geri montaj işlemine şahit olması ve en az bir kere de şanzımanı indirme - sökme - toplama - geri montaj işlemini bizzat yapması gerekiyor. ...buna rağmen hala sertifikasını aldığı şanzıman için "kuru" diyor ise .... bende söyleyecek fazla bir şey kalmıyor. (bkn. çüş be adam!) Problem eğitimi alanda değilde eğitimcide ise durum nereye varır acaba. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Mayıs 27, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 27, 2015 (düzenlendi) Benim karşılaştırmada bahsettiğim araçlar passat 1.4 tsi 150 hp manuel ile focus 1.5 tdci powershift. Ara hızlanmalarda kim kimi ezer meselesi passat 1.4 150ps her durumda geçer focusu ister yokuş ister düz olsun ,fabrika verisi bile passat 0-100 focustan 2 sn önde nasıl oluyor da focusla kafa kafaya gidecek? Sanırım yakup 1.6 120ps tdi passat sandı kiyaslanacak araci yoksa passat 150ps focusu her durumda yer Mayıs 28, 2015 çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 27, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 27, 2015 passat 1.4 150ps her durumda geçer focusu ister yokuş ister düz olsun ,fabrika verisi bile passat 0-100 focustan 2 sn önde nasıl oluyor da focusla kafa kafaya gidecek? Sanırım yakup 1.6 120 tdi passat sandı kiyaslanacak araci yoksa passat 150ps focusu her durumda yer 0-100 & ara hızlanma ile benzinli & dizel farkını bilmiyorsanız ne olur benim yorumlarıma bu denli emin karışmayın, rica ediyorum. Gidin imkanınız varsa deneyin gelin. Onu yapamıyorsanız lütfen google'layın teknik değerlerine bakın bari çok zor iş değil. Passat'ı bulamam edemem diyorsanız; 1.5 150 ps focus ile de kıyaslamak mümkün. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 (düzenlendi) Ben de dün test ettim. Bizim manuel c-max'dan daha seri olduğu kesin. Vites geçişleri de gayet iyi. Kesinlikle bu kadar iyi olmasını beklemiyordum. Tekno pakete ne gerek var diyordum ama, çıkışlarda sizin göremediğiniz akan trafiği görebilmesi ve şeritleri takip edebilmesini sevdim. Listedeki diğer özellikleri de düşününce tekno paket aslında bu fiyatı hak ediyor. Yalnız aracın içinde koyu renk çok hakim, biraz parlak yada kontrast detay olsa daha iyi olurdu. Haziran 2, 2015 Murat Kavuk tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aykut Dizdar Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Ford'un 2010 yılı basın bülteninden : In Europe, Ford currently offers a PowerShift transmission in the Ford Focus. This PowerShift uses a twin wet-clutch system to handle the higher torque levels of the 2.0-liter TDCI engine available in the Focus.In North America, a dry-clutch derivative of Ford's PowerShift transmission will be used for added efficiency and durability. A dry clutch transmits power and torque through manual transmission clutch facings, while most automatic transmissions utilize wet clutch plates submerged in oil. As a result, the dry-clutch PowerShift transmission does not require an oil pump or torque converter, providing superior mechanical efficiency. Yani Kuzey Amerika versiyonları kuru, Avrupa versiyonları ıslak tip deniliyor. Kuzey Amerika'da halen aynı şekilde mi bilemiyorum... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Burhan K. Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 c max in dizel otomatiği geldiğinde focus ile paket ve donanımları kıyaslayıp öyle karar vermek iyi olur. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Ford'un 2010 yılı basın bülteninden : In Europe, Ford currently offers a PowerShift transmission in the Ford Focus. This PowerShift uses a twin wet-clutch system to handle the higher torque levels of the 2.0-liter TDCI engine available in the Focus. In North America, a dry-clutch derivative of Ford's PowerShift transmission will be used for added efficiency and durability. A dry clutch transmits power and torque through manual transmission clutch facings, while most automatic transmissions utilize wet clutch plates submerged in oil. As a result, the dry-clutch PowerShift transmission does not require an oil pump or torque converter, providing superior mechanical efficiency. Yani Kuzey Amerika versiyonları kuru, Avrupa versiyonları ıslak tip deniliyor. Kuzey Amerika'da halen aynı şekilde mi bilemiyorum... Kuzey amerikada sadece 1.0 litre ecoboost fiestada powershift var o da kuru tip. zaten burada da kuru.. focusta powershift yok kugadaki otomatik var. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Kuzey amerikada sadece 1.0 litre ecoboost fiestada powershift var o da kuru tip. zaten burada da kuru.. focusta powershift yok kugadaki otomatik var. Ford'un global stratejisi bu sanırım. 1.0 benzinli ve dizeller powershift olacak. Diğer daha büyük tüm benzinli motorlar tam otomatik.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Ford'un global stratejisi bu sanırım. 1.0 benzinli ve dizeller powershift olacak. Diğer daha büyük tüm benzinli motorlar tam otomatik.. Yok fordun mantığı şu. Subkompakt otomatiğe talep pek yok ABDde . Buna uygun otomatik şanzıman geliştirmeye uğraşmayalım. Tamamen bütçeye yönelik olduğu için fiesta öğrenciler falan alıyor, bir kısmı düz bile kullanıyor . Otomatik isteyene de ne gerek var amerikan otomatiğini eşlemeye uğraşalım . Avrupadaki küçük hacim benzli motor+şanzımanı getirip burada takalım diyorlar. Motor şanzıman avrupadan gidiyor. Buna karşılık kompakt segmentte benzinli otomatik talebi amerikada var avrupada yok. O yüzden sorunsuz ucuz ama biraz fazla yaktıran klasik otomatik orada konuyor. Hem maliyet düşüp kar artıyor hem ford sorunla uğraşmıyor hem de orada yollar bol virajlı sürekli hız ve vites değişilen yollar olmadığı için müşteri o şanzımandan memnun.. Avrupadaki az sayıda benzinli otomatik talebine de Amerikadan yollanıyor. Kompakt segmentte Avrupada asıl küçük hacim dizel düz vites talep ediliyor. Çünkü küçük dizel alan zaten yakıt hesabının kuruşunu yapıyordur bunu otomatik istemek biraz abes oluyor. Dizel otomatik isteyen zaten daha üst seviye donanımlı daha performanslı istiyor ve bu en pahalı versiyonu oluyor dolayısıyla ford bunu 2 litre ile sunuyor. Bizim çelişkimiz hem kuruş hesabı yapıp hem de acaip otomatik isteme merakımız. Böyle bir çelişkiyi modern otomotiv mühendisinin kafası basmıyor. Dizel olsun 1.5 olsun 4 litre yaksın 220 yapsın ve otomatik olsun. Mesela ingilterede standart 320d bile düz vites, otomatik opsiyon.. Peki VWde niye var. Onlarda çok marka var. Doğu avrupa batı avrupa her yerde iyiler ve toplamda bunu kaldıracak kadar talep oluyor. Yani ford müşterisi vw müşterisinden farklı.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ramazan Çakır Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 passat 1.4 150ps her durumda geçer focusu ister yokuş ister düz olsun ,fabrika verisi bile passat 0-100 focustan 2 sn önde nasıl oluyor da focusla kafa kafaya gidecek? Düz yolda ve araçlar tamamen boşsa katılırım; ancak rampada veya yüklüyken iş değişir. Bu fiyat verilip Focus alınıyorsa -ifadem yanlış anlaşılmasın- navigasyon dışında -hatta o da olabilir- bütün paketlerin ekletilmesi gerekir. Düşünün; araç fiyatı 90.000 civarı gezinecek ama siz halojen farla, güneş penceresiz bir araçla ve birçok eksik donanımla gezeceksiniz. En mantıklısını, veya bakış açısına göre daha mantıksız olmayanı seçmek gerek. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 .. Kompakt segmentte Avrupada asıl küçük hacim dizel düz vites talep ediliyor. Çünkü küçük dizel alan zaten yakıt hesabının kuruşunu yapıyordur bunu otomatik istemek biraz abes oluyor. Dizel otomatik isteyen zaten daha üst seviye donanımlı daha performanslı istiyor ve bu en pahalı versiyonu oluyor dolayısıyla ford bunu 2 litre ile sunuyor. Bizim çelişkimiz hem kuruş hesabı yapıp hem de acaip otomatik isteme merakımız. Böyle bir çelişkiyi modern otomotiv mühendisinin kafası basmıyor. Dizel olsun 1.5 olsun 4 litre yaksın 220 yapsın ve otomatik olsun. Mesela ingilterede standart 320d bile düz vites, otomatik opsiyon.. Peki VWde niye var. Onlarda çok marka var. Doğu avrupa batı avrupa her yerde iyiler ve toplamda bunu kaldıracak kadar talep oluyor. Yani ford müşterisi vw müşterisinden farklı.. 2.0 motoru ben de isterim ama Avrupdaki 1000-1500 euroluk fark bizde 15-20 bin oluyor. Dolayısıyla biz 2.0 alamıyoruz. BMW için de aynı şey söz konusu. 2.0'ı alabilen otomatik istiyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 2.0 motoru ben de isterim ama Avrupdaki 1000-1500 euroluk fark bizde 15-20 bin oluyor. Dolayısıyla biz 2.0 alamıyoruz. BMW için de aynı şey söz konusu. 2.0'ı alabilen otomatik istiyor. Fakat şu var. Küçük hacim motorlar daha güçlü ve daha düşük emisonlu oldukça , teknoloji ilerledikçe,otomatik şanzımanlar geliştikçe , şehirler kalabalıklaşıp araba sürmek zorlaştıkça otomatik talebi tüm dünyada artacak. Bu da küçük hacim otomatiğe de talep olması demek. Ford ne yaparsa yapsın benim müşterim istemiyor diyemez gelecek otomatiktedir Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Fakat şu var. Küçük hacim motorlar daha güçlü ve daha düşük emisonlu oldukça , teknoloji ilerledikçe,otomatik şanzımanlar geliştikçe , şehirler kalabalıklaşıp araba sürmek zorlaştıkça otomatik talebi tüm dünyada artacak. Bu da küçük hacim otomatiğe de talep olması demek. Ford ne yaparsa yapsın benim müşterim istemiyor diyemez gelecek otomatiktedir Zaten her motoruna otomatik koymaya başladı. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 2, 2015 Düz yolda ve araçlar tamamen boşsa katılırım; ancak rampada veya yüklüyken iş değişir. Bu fiyat verilip Focus alınıyorsa -ifadem yanlış anlaşılmasın- navigasyon dışında -hatta o da olabilir- bütün paketlerin ekletilmesi gerekir. Düşünün; araç fiyatı 90.000 civarı gezinecek ama siz halojen farla, güneş penceresiz bir araçla ve birçok eksik donanımla gezeceksiniz. En mantıklısını, veya bakış açısına göre daha mantıksız olmayanı seçmek gerek. rampada da sonuç değişmez 150 ps lik passat her durumda yer focusu sonuçta 250 nm tork var ondada..focustan daha hızlı yokuş tırmanacağına eminim daha onceki aracım turbo benzinli focus idi..dizel focusa yokuşta her durumda fark atıyor hemde bayağı bir(yokuşta 30km hiz fark)..sizin dediginizin olmasi için iki aracın da beygirlerinin yakın olmasi lazım dizelin yokuşta iyi çıkması için sonuçta biri 150ps biri 120 passat atmosferik degilki yokuşu tirmanamasin hem turbolu hemde iyi bir torka sahip hemde vw gayet güzel aktarıyor gücü yola ... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap