Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2015 İstanbul Autoshow'dan Honda'lar (Hr-V, Type-R, Nsx, Jazz)


Önerilen Mesajlar

İstanbul Otoşov'dan Hondalar.

 

Jazz burada --> 

 

Dinamik tasarımın genişlikle buluşması Yeni Honda HR-V

 

Bir SUV’un güçlü duruşu ile coupe’nin sportif görünümünü tek bir bünyede buluşturan ve sınıfının en geniş iç mekanıyla da dikkatleri üzerine çelen yeni Honda HR-V, Honda Connect gibi konfor ve Gelişmiş Sürüş Destek Sistemleri gibi güvenlik ekipmanlarıyla da farklı bir dünyanın kapılarını aralıyor.

 

Önceki neslin köşeli görünümünün aksine yeni Honda HR-V çok daha heyecan verici bir tasarımla yollara çıkıyor. Yeni HR-V, bir SUV’un güçlü ve sağlam duruşu ile bir coupe’nin sportiflik ve dinamizmini aynı potada eriterek görsel bir şölene imza atıyor. Önden bakıldığında yeni nesil Honda modelleriyle ortak bir görünüm sunan yeni HR-V, yandan bakıldığında ise özgün bir siluet ortaya koyuyor. Arkaya doğru alçalan tavan çizgisi ve keskin bir şekilde alçalan arka kapı camı çizgisi kadar gizli arka kapı kolları da yeni HR-V’ye özgün ve heyecan uyandıran bir görünüm kazandıran detaylar olarak öne çıkıyor.

 

Önden arkaya doğru yükselerek D sütunu içindeki kelebek camı ile bütünleşen oluk kadar içbükey alt gövde de HR-V’ye güçlü bir karakter kazandıran detaylardan bazıları. Özgün tasarım arka kısmında da devam ediyor. Bagaj kapağına kadar uzanan iki parça stop lambalarının altından başlayan U şeklindeki çizgi, özgün ve dinamik bir görünümü beraberinde getiriyor. Her ne kadar birçok tasarım detayıyla özgünlük, sportiflik ve dinamizm vurgusu yapılsa da, özellikle burun tasarımı Honda aidiyetini net bir şekilde ortaya koyuyor.

 

Yeni Honda HR-V, sınıfının en geniş iç mekanına sahip. Ancak bu kadarla da kalmıyor. Söz konusu iç mekan aynı zamanda MPV fonksiyonelliği sunuyor. Böylece ilk kez MPV segmentine has fonksiyonellik, crossover segmentine de girmiş oluyor. Söz konusu fonksiyonelliği sağlayan unsurlardan en önemlisi, yeni Jazz’da da kullanılan Honda’nın global B segmenti platformu. Bu platform sayesinde yakıt deposu ön koltukların altına yerleştirilerek arka koltukların altında boş bir alan yaratılıyor. Yine bu platform Magic Seats® isimli koltuk sisteminde kullanılmasına imkan sağlıyor. İki parça halinde 60:40 oranında katlanan arka koltuklar, kullanım amacına göre birçok farklı kombinasyon sunuyor. Örneğin arka koltuk minderleri yukarıya katlanarak arka koltuk alanında bagajdan bağımsız ek bir kargo alanı elde edilebiliyor. Veya arka koltuk minderleri sırtlıklarla beraber öne katlanarak tamamen düz bir yükleme alanı da elde edilebiliyor. Gerektiğinde ön koltuk sırtlıklarını da öne doğru katlayarak bagaj kapağından konsola kadar tamamen düz bir zemin elde etmek olası.

 

Yeni Honda HR-V, sürücü ve berberindeki yolculara sunduğu yaşam alanı ile sınıfının lideri konumunda. Ön ve arka koltuklarda sunulan diz, baş ve omuz mesafesine ancak daha büyük araçlarda rastlanabiliyor. Standart kullanımda 453 litre (VDA) olan bagaj hacmi, arka koltukların katlanmasıyla 1026 litreye kadar arttırılabiliyor. Geniş bagaj ağzı ise yüklemeyi kolaylaştırıyor.

 

Dış tasarıma uygun olarak iç mekanda da SUV’un sağlam ve güçlü duruşu ile bir coupenin sportifliği ve dinamizmi aynı potada erilmiş. Dokunma hissi uyandıran kaliteli ve yumuşak malzemelerle bezenen konsol kalite algısını yüksek tutarken, kumandaların dizilimi ergonomik yapılarıyla kullanım kolaylığı sağlıyor. Honda’nın Eco Assist fonksiyonu ekonomik sürüşlerde beyaz olan gösterge aydınlatmasını yeşile döndürerek çevreci sürüşü teşvik ediyor.

 

Giriş seviyesi donanım paketinde sunulan 5 inçlik ekran okunaklı yapısıyla sürücünün hayatını kolaylaştırırken donanım paketine (Sport ve Executive) bağlı olarak sunulan 7 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekranlı Honda Connect bilgi ve eğlence sistemi kullanıcıya internet erişimi dahi sunuyor. Kullanıcı bu sayede gerçek zamanlı trafik bilgisi, hava durumu veya internet radyosu gibi içeriklere kolaylıkla ulaşabiliyor. Android altyapısı ile çalışan Honda Connect arayüzü; MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI ve USB gibi teknolojileri kullanarak akıllı telefon veya diğer multimedya cihazları ile senkronize oluyor ve bu cihazlardaki içeriğe Honda Connect üzerinden erişim sağlıyor. Garmin Navigasyon’u da içeren Honda Connect ayrıca günlük kilometre, yakıt tüketimi veya seyahat süresi gibi bilgileri de gösteriyor.

 

Tüm Honda modelleri gibi yeni HR-V de geniş çaplı aktif ve pasif güvenlik ekipmanlarıyla donatıldı. Giriş seviyesi dışında diğer tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunulan Gelişmiş Sürüş Destek Sistemleri bünyesinde bir dizi gelişmiş güvenlik teknolojisini barındırıyor. Kamera ve orta menzilli radarla çalışan sistem; Akıllı Hız Sabitleme Sistemi (Intelligent Speed Assist), Şehiriçi Aktif Fren Sistemi, Akıllı Önden Çarpışma Uyarı Sistemi, Şerit Takip Sistemi Uyarısı, Trafik Levhası Tanımlama ve Uzun Far Destek Sistemi gibi güvenlik ekipmanlarını içeriyor. Şehiriçi Aktif Fren Sistemi tüm Honda HR-V versiyonlarında standart olarak sunuluyor.

 

Yeni Honda HR-V, performanstan ödün vermeden tutumlu ve çevreci olunabileceğini gösteren motorlarla yollara çıkıyor. Biri benzinli ve diğeri dizel olmak üzere Euro6 emisyonlarına uyumlu iki farklı motor seçeneği bulunuyor. 1.5 i-VTEC 130 PS güç üretirken 1.6 i-DTEC ise 120 PS güç üretiyor. Her iki motor da 6 vitesli manuel şanzımanla kombine edilirken, 1.5 i-VTEC’te CVT otomatik şanzıman opsiyon olarak sunuluyor.

 

Honda Earth Dreams Technology ürünü motorları hafif yapı ve etkin aerodinami tamamlıyor. Hafif yapısına rağmen oldukça rijit bir gövdeye sahip olan yeni Honda HR-V, optimize edilen süspansiyon ayarlarının da etkisiyle son derece dengeli ve konforlu bir sürüş sunuyor. Sınıfının en iyi aerodinamik performansına sahip olan yeni HR-V, bu sayede sadece yakıt ekonomisi sunmakla kalmıyor, düşük rüzgar gürültüsü sayesinde son derece konforlu yolculuklar vaat ediyor. Kabin konforunu arttırmak üzere Honda çamurluk içlerinden zemindeki halıya kadar etkin bir akustik yalıtım uygulayarak yol gürültüsünü de minimize etti

 


 

Yeni Honda Civic Type R Türkiye için gün sayıyor

 

Yüksek performanslı kompakt hatchback sınıfının en gözde üyelerinden Honda Civic Type R, yeni tasarımı ve yeni teknolojileriyle yollara çıkıyor. Bünyesinde barındırdığı teknolojiyi ve yüksek performansı tasarımına yansıtan yeni Civic Type R, yeni geliştirilen 2.0 VTEC Turbo motoru, süspansiyonu ve elektronik sistemleriyle modern teknolojinin bütün nimetlerini bünyesinde barındırıyor.

 

Type R otomobilleri tüm dünyadan hayranları olan bir kült haline gelmiş durumda. Otomobilseverlerin ve performans tutkunlarının merakla beklediği yeni Honda Civic Type R, yaklaşık 5 yıllık aradan sonra tekrar yollara çıkmaya hazırlanıyor. ‘Yol Kullanımı İçin Geliştirilen Yarışçı’ olarak tanımlanan yeni hot-hatch, yüksek performanslı kompakt hatchback sınıfına yeni standartlar getiriyor. Honda, yeni Civic Type R’da ilk kez kullanıma sunduğu yeni 2.0 VTEC Turbo motor ile bir ilke imza atarken yeni şasi ve elektronik sistemlerle benzersiz bir sürüş deneyimi vaat ediyor.

 

Yeni Civic Type R, kırmızı “H” logolu markanın 22 yıllık tarihi boyunca ürettiği en yüksek performanslı motorla hayat buluyor ve aynı zamanda Honda markası için yeni bir performans döneminin başlangıcını temsil ediyor.

 

Bugüne kadar yüksek devirli atmosferik motorları kullanan Honda, yeni Civic Type R’ın motor kaputunun altına tamamen yeni bir başyapıt yerleştirdi: 2.0 VTEC Turbo. Direkt enjeksiyonlu turbo beslemeli, 2.0 litrelik dört silindirli motor 6500 d/d’de 310 PS güç ve henüz 2500 d/d’de 400 Nm tork üretiyor. Söz konusu değerler yüksek performanslı önden çekişli kompakt hatchback sınıfında benzersiz performans rakamlarına imza atıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 5,7 saniyede tamamlayan Civic Type R, 270 km/s’lik maksimum hıza ulaşıyor ve böylece sınıfının en iyi performans değerlerine sahip oluyor.

 

Yeni Civic Type R’a has tasarım eklentileri agresif ve güçlü bir görünümü beraberinde getirirken, aerodinamik iyileştirmeler sayesinde ileri seviyede yere basma kuvveti ve yüksek hızlarda optimum stabilite elde edildi. Bilgisayar destekli CFD modelleme tekniğini kullanan tasarım ekibi, Honda’nın aynı zamanda Formula 1 motor geliştirme tesisi olan Sakura Motorsporları Tesisi’ndeki rüzgar tünelinde testler gerçekleştirdi.

 

Geliştirilen prototip önce yolda, ardından Suzuka Formula 1 pisti, Nürburgring Nordschleife ve Honda’nın Takasu test merkezi olmak üzere pist ortamında test edildi. Tamamen düz alt yüzey hava akışına yardımcı olurken arka kısımdaki difüzör ve tavan spoylerinin oluşturduğu yere basma kuvveti ile Civic Type R yüksek süratlerde ileri seviyede viraj alma yeteneği sunuyor. Ön taraftaki hava akışını kontrol etmek ve rüzgarın kaldırma kuvvetini önlemek üzere tampon altına özel bir etek (splitter) tasarlanırken, tampon kenarları lastiklerin çevresindeki türbülansı minimize etmek üzere şekillendirildi. Ancak tasarımcılar sadece aerodinamik detaylara değil, soğutmaya da odaklandı. Artan performansla birlikte daha fazla havaya ihtiyaç duyan motora giden hava akışını arttırmak üzere ön ızgara ve tampondaki hava girişleri genişletildi. Böylece motor kabinine daha fazla hava ulaşması sağlandı.

 

Uygulanan görsel değişimi tamamlamak üzere Civic Type R’a özel hafif alaşım 19 inçlik jantlar tasarlanırken, tasarımcılar iç mekanda da Type R’a özel eklemler gerçekleştirdi. Alüminyum vites topuzu, yan destekleri güçlü spor koltuklar, kırmızı dikişli siyah deri direksiyon ve vites körüğü gibi detaylar iç mekandaki görsel şöleni tamamlıyor.

 

Yüksek performansı yola güvenli bir şekilde aktarmak üzere Type R’a özel bir süspansiyon da geliştirildi. Yeni Type-R için geliştirilen dört-nokta Adaptif Amortisör Sistemi, ani hızlanma veya ani fren gibi sıra dışı durumlarda dahi her bir lastiğin yola optimum şekilde tutunmasını sağlıyor. Çift bağlantılı ön süspansiyon güç değişimlerinin direksiyonda hissedilmesini standart Civic’e oranla yüzde 50 oranında azaltıyor ve yüksek hız stabilitesini arttırıyor. Arka aksta görev yapan H tipi torsiyonlu bağlantılar ise yüksek hızlardaki viraj stabilitesini arttırıyor. Yürüyen aksam sistemi, Dual Pinion elektrikli direksiyonla tamamlanıyor. Yüksek performansı güvenli bir şekilde yola aktarmak ve her daim yüksek tutunma limitleri elde etmek üzere 19 inçlik jantlar Type R’a özel 235/35 R 19 ebadında lastiklerle donatıldı. Gücü güvenli bir şekilde kontrol atına alma ve dizginleme görevi ise Brembo imzalı 350 mm’lik yüksek performanslı disklere düşüyor.

 

Honda, Civic Type R’dan daha fazlasını almak isteyenlere +R modunu sunuyor. Tek bir düğme hareketiyle devreye giren +R modu, tork eğrisini değiştirirken motorun gaz tepkilerini de hassaslaştırıyor. Sadece motorun tepkilerini hassaslaştırmakla kalmayan sistem aynı zamanda elektrik desteğini azaltarak direksiyon sistemini de ağırlaştırıyor.

 

Yeni Honda Civic Type R; Championship White (beyaz), Crystal Black (siyah), Polished Metal (gri), Brilliant Sporty Blue (mavi) ve Milano Red (kırmızı) olmak üzere beş farklı renk seçeneği ile üretiliyor.

 

Opsiyon olarak sunulan GT Paketi ile birlikte ön ve arka tampon altı eteklerinde kırmızı eklentiler devreye giriyor. Görsel eklentiler dışında GT Paketi ön ve arka park sensörü, far sensörü, yağmur sensörü, elektrikli katlanan yan aynalar, Garmin navigasyon (5 yıl ücretsiz harita güncelleme dahil), 8 hoparlörlü 320 Watt güce sahip ses sistemi, çift bölgeli otomatik klima ve kırmızı ambiyans aydınlatması gibi ekipmanları kapsıyor.

 

Tüm Civic Type R modellerinde Şehir içi Aktif Fren Sistemi standart olarak sunulurken GT Paketi ile birlikte Önden Çarpma Uyarısı, Şerit Takip Sistemi, Trafik Levhalarını Tanıma, Uzun Far Destek Sistemi, Kör Nokta Uyarıcısı ve Geri Manevra Uyarıcısı gibi elektronik yardımcıları içeren Gelişmiş Sürüş Destek Sistemleri Paketi giriyor.

 


 

Süper sporcu Honda NSX yeniden sahnelerde

 

Dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden Honda, efsane NSX’in ikinci nesli ile süper spor otomobil arenasına geri dönüyor. İlk kez 1990 yılında yollara çıkan ilk nesil gibi yeni nesil NSX de ortadan motorlu yapıyı korusa da bu sefer çok daha fazlasını sunacak. Honda NSX, bünyesinde barındırdığı hibrit teknolojisi sayesinde Honda’dan alıştığımız düşük yakıt tüketimi ve verimliliğini yüksek performansla aynı potada eritiyor.

 

Önde enlemesine yerleştirilen motor ve önden çekiş prensibini benimseyen Honda, 1990 yılında radikal bir kararla ortadan motorlu arkadan itişli bir süper spor otomobil olan NSX’i satışa sunmuştu. NSX ismi “New Sports eXperience” kelimelerini temsil ediyordu. Japonya’da üretilen Honda NSX, 2005 yılına kadar üretimde kalırken 2.0 litrelik V6 ile başlayan yolculuk 290 HP gücündeki 3.0 litrelik V6 ile son buldu. Japon otomobil devi 10 yıl aradan sonra süper spor otomobil efsanesi NSX’in ikinci neslini yollara çıkartıyor. İlk nesilden farklı olarak yeni Honda NSX, Ohio’daki tasarım merkezinde 3 yıllık bir geliştirme süreciyle hayata geçirildi ve yine Ohio’da üretiliyor. Yeni NSX’in üretimi, Performance Manufacturing Center (PMC) olarak anılan tamamen yeni bir tesiste 100 kadar profesyonel otomotiv çalışanı tarafından gerçekleştiriliyor.

 

Diğer süper spor otomobiller gibi yeni NSX de alçak ve geniş bir tasarım geometrisine sahip. Son derece agresif burun tasarımı heyecan uyandırırken stop gurubu ise ilk nesil NSX’e gönderme yapıyor. Arka tekerleklerin önünde yer alan ve C sütununa kadar yükselen geniş hava girişi bir yandan arka aksın önünde konumlanılan motora hava sağlarken diğer taraftan kuyruk kısmına ve arka spoylere hava ileterek yere basma kuvveti üretiyor. Sadece yan hava girişleri değil, yeni NSX’in dış tasarımındaki her bir detay motora hava iletmek ve yere basma kuvveti üretmek üzere tasarlandı.

 

Tasarımcılar dış tasarımdaki heyecan uyandırıcı çizgileri ve havayı iç mekana da taşıdı. Sürücü odaklı kokpitteki köşeli direksiyondan mat alüminyum yüzeylere kadar sportifliğe vurgu yapan her bir detay heyecan uyandırıyor. Tıpkı stop gurubunda olduğu gibi iç tasarımda da genel mimari olarak ilk nesil NSX’e sadık kalındı. Merkezi kumanda sistemi dahil ergonomik tasarımlı kokpit, sürücünün gözünü yoldan ayırmadan tüm fonksiyonlara ulaşmasını sağlarken dijital hız ve tamamı kırmızı aydınlatmalı devir göstergesi gibi detaylar ise performansa vurgu yapıyor.

 

Vurgu yapılan performansın kalbini ise V6 silindirli benzinli motor ile 3 adet elektromotoru kapsayan hibrit bir yapı oluşturuyor. Arka aksın önüne uzunlamasına yerleştirilen 75 derece açılı V6 silindirli DOHC motor çift turbo ile besleniyor. Motorun ürettiği güç 9 oranlı çift kavramalı otomatik şanzıman üzerinden tekerleklere aktarılıyor. Benzinli motor ile şanzımanın arasına yerleştirilen elektromotor ise hızlanma, fren ve vites değişim performansını arttırırken ön aksta görev yapan diğer 2 elektromotor ise hızlanmanın ve frenin yanı sıra Tork Vectoring görevi görerek sağ ve sol dönüşlerde tork kontrolü sağlıyor. Arka aksta görev yapan elektromotorla benzinli motor ve ön aksta görev yapan 2 adet elektromotordan oluşan sistem böylece dünyanın en gelişmiş dört tekerlekten çekişi olan Super Handling All Weel Drive (SH-AWD) sistemine hayat veriyor.

 

Tıpkı dünyanın ilk alüminyum alaşım gövdesine sahip süper spor otomobili ilk nesil NSX gibi, yeni nesil NSX de ilkleri barındıran son derece özel bir gövdeyle yollara çıkıyor. Alüminyum alaşım ile yüksek dayanımlı çelikten üretilen şasi, karbon fiber zemin ve alüminyum alaşımlı kompozit gövde gibi detaylar, son derece rijit ve hafif bir yapıyı beraberinde getiriyor.

 

Yüksek performans beklentilerini karşılamak üzere tasarlanan yeni Honda NSX’te motor, elektromotorlar, bataryalar ve motor kontrol ünitesi ideal ağırlık dağılımı ve düşük ağırlık merkezi elde edilecek şekilde konumlandırılmış durumda. Böylece yeni Honda NSX sadece son derece hafif bir yapıya sahip olmakla kalmıyor, aynı zamanda sınıfının en düşük ağırlık merkezine de sahip.

 

Tamamı alüminyum ön ve arka süspansiyon, önde 245/35Z R19 ve arkada 295/30Z R20 ebadında ContiSportContactTM yüksek performans lastikleriyle yere basıyor. Yüksek performansı güvenli bir şekilde kontrol altına almak üzere ise önde 6 piston ve arkada 4 piston kaliperli yüksek performans karbon-seramik diskler görev yapıyor.

 

Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD) ve Agile Handling Assist (AHA) gibi teknolojiler optimum yol tutuş ve dinamizm sağlarken, Integrated Dynamic System ise bünyesinde barındırdığı Quiet, Sport, Sport+ and Track modlarıyla sürücüye farklı sürüş programlarından birini seçme imkanı sağlıyor. Sistem motor, şanzıman ve şasi ayarlarının yanı sıra motor sesini de seçilen sürüş programına göre ayarlıyor.

 

Yeni Honda NSX tüm bu özelliklerle Nürburgring Nordschleife da dahil birçok önemli pistte başarısını kanıtladı.

 


 

HR-V

tGF2VzB.jpg

 

Sh0coin.jpg

 
9ZwKqfj.jpg
 
oeKdEZC.jpg
 
Civic
wLc9VTL.jpg
 
Type - R
xnnNLQP.jpg
 
4bGmk5x.jpg
 
NSX
ih7U3nB.jpg
 
5eq7kAc.jpg
 
rvUeEmD.jpg
 
tBWgqw6.jpg
 
khpch5a.jpg
 
CxNouix.jpg
 
Vz9TqId.jpg
 
cUZplDl.jpg
 
j6wCCQt.jpg
 
dcjHusi.jpg
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hondaya yine ısınamadım iç kısım çok sade olmuş estetik denen birşey yok NSX güzel,typerede ısınamadım arka kısım fazla abartılı gibi. Bu arada emeğine sağlık Yakup abicim fotoğraflar çok profosyonelce olmuş top gearın sitesinde bile böyle kaliteli fotoğraflar yok :)

ismail orçan tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aklıma bir soru takıldı, yukarıdaki değerlendirmeler hakikaten baştan sona sana mı ait? Eğer öyleyse birçok araba hakkında yazdıklarını arabalara bakarken not alıp falan mı aldın, nası aklında kaldı bunlar? Yok sana ait değilse kaynak yaz bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aklıma bir soru takıldı, yukarıdaki değerlendirmeler hakikaten baştan sona sana mı ait? Eğer öyleyse birçok araba hakkında yazdıklarını arabalara bakarken not alıp falan mı aldın, nası aklında kaldı bunlar? Yok sana ait değilse kaynak yaz bence.

Honda'dan aldığım veri için kaynak Honda mı yazmamı istiyorsunuz hangi dergi de veya gazetede kaynak Honda diye gördünüz :)

Neyse akıl için teşekkür ederim. Hırsızlık yaptığım nerede görülmüş?

Bu konu hakkında belki de en çok dikkat eden kişiyim; ayinesi iştir kişinin izaha gerek yok.

CR-V? :)

Bilinen araçları çekmedim. Istenirse çekeriz :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Honda'dan aldığım veri için kaynak Honda mı yazmamı istiyorsunuz hangi dergi de veya gazetede kaynak Honda diye gördünüz :)

Neyse akıl için teşekkür ederim. Hırsızlık yaptığım nerede görülmüş?

Bu konu hakkında belki de en çok dikkat eden kişiyim; ayinesi iştir kişinin izaha gerek yok.

Bilinen araçları çekmedim. Istenirse çekeriz :)

Sen pek bi alıngan oldun bu aralar ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Test ettiğin gün bugün olsaydı hediye alacaktın Ford'dan.

Yakup yeni uyandım afyonum patlamadı daha.

Tamam teste gidince hediye veriyorlarda, siz kimsiniz, nerdesiniz, nereye götürmemi istiyorsunuz?

Ankaradaysan konum bildir, yok değilsen $½£$#£½ ne diyon? :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.